hævelse efter tæge
Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-07-05 22:18

Hej.
Jeg har lige opdaget en tæge under min hunds ben. Der er helt hævet og det
mærkes som en knude rundt om bidet. Er dette normalt? Jeg har ikke før
oplevet det og er derfor lidt bekymret for min hund.
Mvh. Marlene

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 08-07-05 04:51

ingen grund til bekymring min hund har haft mange tæger i tidens løb og
ingen gener den fortyggelse er væk i løbet af et par dage.

Fra : Hans B.

Dato : 08-07-05 16:01

Ja.. måske lidt længere, men hold øje med det hvis det stadig er hævet efter
14 dage.... så ville jeg for en sikkerhed skyld få det checket..

/Hans

Fra : Karina

Dato : 08-07-05 20:17

"Lasse Jensen" <ljfausing@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> mærkes som en knude rundt om bidet. Er dette normalt? Jeg har ikke før
> oplevet det og er derfor lidt bekymret for min hund.

Hej Marlene

Vi har lige prøvet det samme. Har heller ikke oplevet det før. Var så lige
nede hos doktor dyr og hun sagde, at det var en reaktion i vævet og det var
normalt. Man skal bare holde øje med, at "knuden " ikke bliver til en byld.
Altså blød og væskende. Så skal man have antibiotika.

Der kunne godt lang tid inden bulen er væk.

Mange hilsner

Karina