Apache - hvordan ?
Fra : JN

Dato : 03-06-01 12:27

Apache - hvordan ?

Nu har jeg forsøgt på en del måder med Apache at få den til at fungere som
webserver på min PC.

Jeg har:

- Apache 1.3.20 (Win32 - til alm. Windows ME)
- PHP 4.05
- MySQL 3.23
- IP: 212.54.91.98
- PHPMYADMIN
- Alm k56-møgmodem

Jeg ved at min Apache og PHP fungerer, da jeg har testet en .php-fil på
localhost.

Min spørgsmål er: Hvordan får jeg offentliggjort mine hjemmesider på
computeren som webserver?

Jeg har indtastet min IP-adresse i httpd.conf-filen under "ServerName" (hvor
der før stod 127.0.0.1), men uden at noget sker. Efter genstart af systemet
(IP-adressen er stadig den samme, da Internettet kører på Netværk fra en
anden computer...) fungerer localhost stadig, mens jeg får en blank side
frem når jeg indtaster min IP-adresse.

Håber på noget hjælp her.

mvh Jakob Nielsen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-06-01 12:49

"JN" <putandtake@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (IP-adressen er stadig den samme, da Internettet kører på Netværk fra en
> anden computer...) fungerer localhost stadig, mens jeg får en blank side

Først: Hvad har det med PHP at gøre?

FUT: somewhere...

Du behøver ikke ændre IP'en til din egen eksterne IP. Bare lad den være.
Sidder du bag proxy, firewall eller lign. ?

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : JN

Dato : 03-06-01 17:11

> Først: Hvad har det med PHP at gøre?

Ja, jeg tænkte: Apache og PHP kan jo godt lide hinanden, så....

> Du behøver ikke ændre IP'en til din egen eksterne IP. Bare lad den være.
> Sidder du bag proxy, firewall eller lign. ?

Så jeg kan altså bare beholde IP=127.0.0.1 ? Har det overhovedet nogen
betydning hvad der så står ?

Ja, jeg deler opkobling via. Windows ME's mulighed for at dele et modem. Jeg
sidder ved den sekundære PC.

mvh Jakob

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-06-01 17:29

> Ja, jeg tænkte: Apache og PHP kan jo godt lide hinanden, så....

Øhh... PHP kan også "godt lide" MySQL, så smut over i database-kategorien.
*NOT*

> Så jeg kan altså bare beholde IP=127.0.0.1 ? Har det overhovedet nogen
> betydning hvad der så står ?

Ja, det skal bare være localhost/din interne IP

> Ja, jeg deler opkobling via. Windows ME's mulighed for at dele et modem.
Jeg
> sidder ved den sekundære PC.

Det er nok derfor. Jeg har ingen anelse om hvordan du kommer uden om dette.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-06-01 18:04

"JN" <putandtake@hotpop.com> writes:

> Ja, jeg tænkte: Apache og PHP kan jo godt lide hinanden, så....

.... og min newsreader kører på samme operativsystem som min webserver,
som godt kan li' PHP, men hvis jeg ikke kan finde ud af at bruge min
newsreader, så er det ikke her i gruppen jeg ville forsøge at finde
hjælp.

> Ja, jeg deler opkobling via. Windows ME's mulighed for at dele et modem. Jeg
> sidder ved den sekundære PC.

Så skal du lave en statisk NAT-entry for port 80 på dit modem. Det
kaldes også at forwarde en port. Jeg har ingen anelse om hvorvidt
Windows' modemdeling kan sådan noget, men prøv at spørge om det i en
Windows-gruppe.

--
Jacob
Computer Lie #1: You'll never use all that disk space.

Fra : JN

Dato : 05-06-01 19:27

Fint nok, mit problem var at min egen computer ikke havde en egentlig
IP-adresse, men derimod var koblet op igennem en hovedcomputer.

Jeg prøvede med Apache 1.3.20 på hovedcomputeren, og der kørte det hele
perfekt.

mvh Jakob N