Hund nr. 2 tæve eller han hund???
Fra : news.orangenet.dk

Dato : 07-07-05 12:56

Hej

Efter grundige overvejelser har vi nu besluttet at få hund nr. 2.

Vi har en tæve på 10 år som er stereliseret (hun er et lille gadekryds).
Dyrlægen siger god for, der kommer en hvalp i huset, selvom vores hund
igennem tiden har haft 2 diskoprolapser. Hun opfører sig pt. som en
ung-hund, leger meget.

Skal vi nu vælge en tæve eller en han hund. Den nye hund er en lidt
mindrer
hund end den vi har (udvokset).

Jeg vil gerne avle med den nye hund om et par år.

Har engang hørt noget med, hvis man har en han hund, der bliver brugt til
avl, har man ret til en hvalp i kuldet. Er der noget om det i dag?

Vibeke
(svar her i gruppen - Tak)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-05 22:07

news.orangenet.dk <NOSPAMvib@jafnet.dk> wrote:

> Jeg vil gerne avle med den nye hund om et par år.

hvorfor ?

> Har engang hørt noget med, hvis man har en han hund, der bliver brugt til
> avl, har man ret til en hvalp i kuldet. Er der noget om det i dag?

nej, som regel får hanhunde ejeren et beløb for parring og et beløb pr.
levende født hvalp ... men det kommer naturligvis an på aftalen mellem
hahunde ejer og opdrætter ..

/thomas

Fra : dorthe jensen

Dato : 09-07-05 21:14

hej

jeg tror at det stadig er ret normalt at man siger at en parring koster en
hvalps pris eller en hvalp. sådan gør de i hvertfald der hvor vi har vores
store hund fra og det er gode udstillingshunde, så det kan i sikkert godt
hvis i gerne vil.

vi har to hanhunde sammen som er de bedste venner men det er hvis sjældent
at det går så smertefrit som hos os. så jeg tror sagtens at i kan have en
tæve og en hanhund sammen, de burde jo kunne enes bedre en to hanner.
held og lykke

hilsen dorthe

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 23:36

On Sat, 9 Jul 2005 22:13:41 +0200, "dorthe jensen" wrote:

>jeg tror at det stadig er ret normalt at man siger
>at en parring koster en hvalps pris eller en hvalp.

Eller et beløb før parring og derefter et beløb ved
levende hvalpe. Desuden kommer det jo også an på,
om hannen har været brugt før o.s.v.

> [...]
>som hos os. så jeg tror sagtens at i kan have en
>tæve og en hanhund sammen, de burde jo kunne enes

Det hører absolut ikke til sjældenhederne! To eller
flere hanner enes bedre og har det bedre sammen end
han og tæve! Det er hunde og ikke mennesker!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi