Forbistrede kat!
Fra : Lady

Dato : 07-07-05 08:03

Ja, så fik Hockey igen fat i en solsort.
I sidste uge måtte vi tage en fra ham, der desværre viste sig ikke at kunne
klare sig selv og derfor måtte aflives. Det eneste humane vi kunne få os til
var at lægge den i en pose og gasse den med bilen.
Aner ikke, om det var bedst for den, men det gik stærkt. Ingen af os kunne
lige smadre den med en skovl......

Nu her kom Hockey så hoppende ind af vinduet med en skrigende voksen
solsort, som jeg bare ikke måtte få. Jeg måtte bruge 10 min. på at lokke den
fra ham, og da jeg endelig fik den, kunne jeg se, at det var endnu en tabt
sag. Den skreg og skreg og flere af tarmene lå udenfor kroppen.
Jeg elsker dyr - alle dyr og kan bare ikke klare at se dem lide og efter de
10 min. med den skrigen fandt jeg skovlen, og den fik 2 dask, og det var
slut.

Puha, jeg har det dårligt med det, selvom jeg ved, at den har det bedre nu.
Jeg hader den kat lige nu. Kan han for pokker da ikke bare slå den helt
ihjel i stedet for at lege med den?
Jeg ved det er naturens gang, og jeg kan ikke stoppe det medmindre, jeg
holder katten inde, men det er altså hårdt.

Jeg håber, at fuglene snart lærer at holde sig fra vores have.

Mvh. T.Jakobsen der ikke bryder sig om at være blevet til fuglemorder:(

Fra : fam. Ager

Dato : 07-07-05 09:44

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håber, at fuglene snart lærer at holde sig fra vores have.
>
> Mvh. T.Jakobsen der ikke bryder sig om at være blevet til fuglemorder:(

hej,..

ja, det er altså også en af de ting jeg ikke har det ret godt med... en gang
var det en musvit, der faktisk lå spredt i hele huset da jeg kom hjem, den
var åbenbart smuttet ind af et vindue der stod på klem, i øjeblikket er det
gråspurve... de har fået en mani, med at sidde og lure på at hundene er
færdige med at spise, (de bliver barfet, og spiser i gården) og det er
åbenbart guf mad for gråspurve.. kattene kender "klokken" og skal
selvfølgelig også ud i gården, som er det eneste sted ude de kommer... og
det hænder altså at de får fat i en spurv. een gang er det lykkedes at
redde en solsorteunge som ikke havde taget skade, men ellers har de været
aflivede før jeg har set eller hørt noget. selvfølgelig er det naturens
gang...men naturen er altså barsk, når man selv er blød....

mvh. marie,

Fra : Allan

Dato : 07-07-05 21:16

> [...]
>
> Jeg håber, at fuglene snart lærer at holde sig fra vores have.
>
> Mvh. T.Jakobsen der ikke bryder sig om at være blevet til fuglemorder:(
Ja det er forbandet hårdt. Men sådan er deres natur.

Jeg plejer, Ja det lyder hårdt. Men jeg river hovedet af fuglen, for så er
det overstået med det samme.
Normalt når jeg får fuglen af katten, er den så tilskadekommen så en hurtig
aflivning er det bedste.

PS lad være med at rive hovedet af en fugl indenfor.

Mvh Allan

Fra : Anette

Dato : 07-07-05 21:26

Lady wrote:
> Jeg ved det er naturens gang, og jeg kan ikke stoppe det medmindre,
> jeg holder katten inde, men det er altså hårdt.

Hmmmmm, ville det ikke være ulig meget nemmere at tage katten med fugl ,og
smide den udenfor og holde sig for ørerne til fuglen er død/spist , end at
slå den ihjel selv med en skovl.?
Vores 3 katte tager til sammen ca 2-3 fugle hver sommer, de bliver lempet
udenfor med fuglen, når vi ser de har den. Jeg synes ikke det er umagen værd
at tage den fra dem, når fuglen er mere eller mindre halvdød i forvejen. Ser
jeg dem fange den, som den lille fuglekonge der forvildede sig ind på
badeværelset i sidste uge, jo, så fat i katten og "Spyt så ud!!!" ( den
overlevede fint, mistede kun et par halefjer) men ellers nej, er fuglen
skadet, så lad dog katten have den.
Noget helt andet er flagermus. Har de sådan en fyr, så går den vilde jagt
ind efter katten, uanset hvordan flagermusen har det. Flagermus er bærere af
mange grimme sygdomme, blandt andet rabies er meget udbredt, så knagme nej
om de får lov til at beholde den.

/ Anette

Fra : JytteJ

Dato : 07-07-05 22:25

> [...]
>
> Jeg håber, at fuglene snart lærer at holde sig fra vores have.
>
> Mvh. T.Jakobsen der ikke bryder sig om at være blevet til fuglemorder:(

Næh.... det forstår jeg godt, men vi bliver nød til at acceptere at katte er
jægere. Og så er det jo også sådan i naturen, alle kan og skal ikke dø af
alderdom.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Heidi

Dato : 07-07-05 23:12

<klip>Kan han for pokker da ikke bare slå den helt ihjel i stedet for at
lege med den?
</klip>

Svar:
Nej, sådan har naturen indrettet forholdet mellem katte og fugle :o

Trøst:
Rent statistisk fanger en kat kun hver 10. fugl den jager - har jeg læst
et-eller-andet sted, så det er egentlig gode odds for fuglene, synes
jeg....omend jeg også hader mine katte, specielt den dag jeg fandt et par
små ællingeben i brusenichen *argghhhhh*

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk (5% af salget doneres til Tortiekontoen)

Fra : Eva

Dato : 08-07-05 15:51

> <klip>Kan han for pokker da ikke bare slå den helt ihjel i stedet for at
> lege med den?

Kender det kun alt for godt, og hader det også. Sådan en fugl kan altså
skrige utrolig højt, og det kan jeg bare ikke klare!
Jeg har dog reddet adskillige fugle denne sommer (vores første sommer med
kat). Det gælder bare om at få katten isoleret i et rum (helst et, hvor der
ikke er for mange gemmesteder, fx entre eller køkken), og så få fat omkring
nakkan af katten, ikke noget med at klemme den om halsen, men et fast greb
om nakken, som dens mor ville have gjort, når den var uvorn, og så slipper
den fuglen. Derefter skal katten smides ud, og fugeln undersøges om den kan
overleve eller kan slippes fri. Jeg tror jeg har reddet 6 fugle, heraf 2-3
unger, denne sommer. Kun én måtte lade livet, men der var jeg heldigvis ikke
hjemme.
Men vi er da blevet overrasket med døde fugle, alverdens forskellige
musearter og muldvarpe adskillige gange når vi er kommet ned om morgenen.
Flere gange har dyret været skilt ad i atomer... Mine unger gik rundt en hel
dag og sagde "Her ligger en klump fugl", hver gang de fandt et nyt stykke.
Vadr!!!
Men som skrevet i en anden tråd, så er den ene af vores to katte væk på 7.
døgn, og da det er den, der er den største jæger af de to (den anden kan få
lov at lege med dyret når det er dødt), ja, så har vi ikke haft besøg af
halvdøde dyr det sidste stykke tid. -Men vi savner nu vores kat alligevel!

Mvh
Eva