Batteri i CV
Fra : Ole Petersen

Dato : 07-07-05 07:46

Hej
Jeg har købt sådan en "kraftstation" (til 200 kr. i Aldi) hvor der er
en lille kompressor og et 12 V udtag. Kan jeg ikke bruge den som
strømkilde i min campingvogn, hvis vi overnatter et sted uden 230 V?
M.v.h.
Olel

Fra : Søren

Dato : 07-07-05 08:56

> [...]
> en lille kompressor og et 12 V udtag. Kan jeg ikke bruge den som
> strømkilde i min campingvogn, hvis vi overnatter et sted uden 230 V?

Jo du skal bare være opmærksom på at det batteri der sidder i den, bliver
slidt meget hurtigt, da det ikke er beregnet til langsom afladning. Men til
200 kr. kan du jo bare købe en ny station, når batteriet bliver træt.
Og husk så at afmontere den inden du tilslutter inden du sætter 220 volt på
campingvognen.