PC-suite til Nokia 6600
Fra : Jørgen

Dato : 06-07-05 20:56

Jeg vil prøve at udnytte en stor del at denne pragtfulde telefons mange
talenter.
Nu prøver jeg at koble den til computeren, så jeg kan benytte kalenderen og
opgavebogen begge steder og overføre disse data med Bluetooth.

Jeg har udprintet den udmærkede installationsvejledning til PC Suite. men
det driller alligevel.
Når jeg åbner programmet, får jeg den store grå flade og en lille
værktøjslinie med kun meget få menuer: Filer, Rediger, Vis, Funktioner og
Hjælp. Og der er stort set intet i de menuer.

Først skal jeg angive den rigtige com-port, og det er lidt af en
gætteopgave.
Dialogboksen Forbindelsesegenskaber skal åbne. Det gør den ikke.
Jeg bliver heller ikke bedst om et kodeord til den nødvendige "binding" af
bluetoothforbindelsen.
Hvor skal jeg gribe ind - og hvordan?

Hilsen
Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-05 23:57

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in

> Først skal jeg angive den rigtige com-port, og det er lidt af en
> gætteopgave.

Har du installeret din bluetooth dimmer på pc'en? Da jeg gjorde det og
efterfølgende aktiverede bluetooth på telefonen så blev der fundet diverse
ting på telefonen - såsom modem funktionalitet med mere. Disse ting blev
mappet til COM porte, så hvis ikke dette er sket kan du blive ved med at
gætte i lang tid. Dette sker uafhængigt af PC-Suite.

> Dialogboksen Forbindelsesegenskaber skal åbne. Det gør den ikke.
> Jeg bliver heller ikke bedst om et kodeord til den nødvendige
> "binding" af bluetoothforbindelsen.
> Hvor skal jeg gribe ind - og hvordan?

1. Jeg satte min bluetooth dimmer i min maskine som kørte Windows XP Pro
med SP2 - i SP2 er der bluetooth support. Win XP fandt min bluetooth dongle
og installerede den.

2. Aktiver bluetooth på telefon og se om ikke bluetooth dongle finder den
og beder dig angive en adgangskode vælg en simpel kode da du skal indtaste
den på telefonen bagefter.
- Lad windows opsætte diverse virtuelle COM porte til brug af bluetooth.

3. Nu kan PC-suite bruges - hent den nyeste fra Nokia.dk.

/flemming

Fra : Jørgen

Dato : 08-07-05 07:06

> [...]

bluetooth.

> 3. Nu kan PC-suite bruges - hent den nyeste fra Nokia.dk.

Min bluetooth er installeret og har virket længe. Jeg sender billider og
lyde frem og tilbagen mellem telefon og PC. Jeg har også et headset, der
kører via Bluetooth.

Mit problem er, at jeg ikke synes, det installerede program opfører sig som
forventet, når jeg læser vejledningen. Jeg har brugt det program, der fulgte
med telefonen.

Mvh Jørgen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-05 10:07

> Mit problem er, at jeg ikke synes, det installerede program opfører
> sig som forventet, når jeg læser vejledningen. Jeg har brugt det
> program, der fulgte med telefonen.

Ok, så misforstod jeg dig. Jeg har oplevet at ting ændrer sig i forhold
til manualen, eller pludselig ikke virker i PC-suite alt efter hvilken
version man nu lige har installeret. Jeg kan kun anbefale dig at bruge den
nyeste, den virker ret godt her hos mig med min 6230. Jeg har ingen
problemer med opgavelister og kalenderintegration med MS Outlook.

/Flemming

Fra : Jørgen

Dato : 10-07-05 11:07

Jeg kan kun anbefale dig at bruge den
> nyeste, den virker ret godt her hos mig med min 6230. Jeg har ingen
> problemer med opgavelister og kalenderintegration med MS Outlook.

Med MS Outlook?????
Det er jo et Microsoft-program. Kan man finde noget dér, der passer med
Nokia? Jeg troede, at det program, jeg skulle bruge fra min CD, var et rent
Nokia-program. Men jeg kender det ikke, for jeg har jo heller ikke set det
endnu.

Hvilket program skal jeg så bruge? Jeg går ud fra, at det er et, jeg
downloader et eller andet sted. Hvad hedder det? Og hvem tilbyder det? Husk,
min telefon er en 6600.

Mvh Jørgen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-07-05 22:25

[posted and mailed]

> [...]
>
> Hvilket program skal jeg så bruge? Jeg går ud fra, at det er et, jeg
> downloader et eller andet sted. Hvad hedder det? Og hvem tilbyder det?

Det program du bruger er rigtigt nok Nokias PC-suite. Det kan man finde i
nyeste version på Nokias hjemmeside:
http://www.nokia.com/nokia/0,,72014,00.html

Nyeste version af PC-Suite er version 6.6 og den virker fint til din 6600.
Se her for hvorledes du opgraderer fra din gamle version til den nye:
http://www.nokia.com/nokia/0,,75819,00.html

Nokia PC-Suite kan bare "tale" med MS Outlook og ad den vej synkronisere
din telefon med Outlooks kalender/opgavelister/osv.

Mvh.
Flemming