er det godt nok?
Fra : peet_dk

Dato : 03-06-01 12:06

skal have bredbånd, og der skal to computere på, dvs. 2 dymaniske IP'ere
Skal den ene computer være tændt for at den anden computer kommer på nettet
(altså skal der være en server?)

Skal computer være bundet samme med hub? eller hvad?

Mine forældres computer er en P166, 40 mb ram er den god nok til det? Der er
ingen problemer med deres ISDN forbindelse.

--
----
peet_dk was here....

Fra : Martin Jensen

Dato : 03-06-01 12:37

> [...]
er
> ingen problemer med deres ISDN forbindelse.

Der skal stå en computer tændt. Nej du behøver ikke en hub/switch du kan
forbinde dem med et crossed kabel.

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-06-01 15:51

"Martin Jensen" <martinj@person.dk> skrev i en meddelelse
> Der skal stå en computer tændt.

Ja, ellers kan man ligesom ikke surfe, men den skal ikke være server. De to
computere er på nettet uafhængigt af hinanden.

> Nej du behøver ikke en hub/switch du kan
> forbinde dem med et crossed kabel.

Men så har du ingen port til ADSL-modemet. Altså: Køb en switch
(regner med at det er TDK BB|ADSL peet skal have)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : peet_dk

Dato : 03-06-01 20:42

> Men så har du ingen port til ADSL-modemet. Altså: Køb en switch
> (regner med at det er TDK BB|ADSL peet skal have)
ja det er TDC's BB hvis jeg bestiller med 2 dynamiske IP'ere er det så ikke
2 ledninger der kommer ind i huset hvor så en kan gå til min forældres
PC'ere og en til min. Ellers er der da ingen grund til 2 IP'ere det holder
win2k deling af intetnet forbindelse vel styr på det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-01 12:30

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PC'ere og en til min. Ellers er der da ingen grund til 2 IP'ere det holder
> win2k deling af intetnet forbindelse vel styr på det?

Det er en boks, som du kobler til dit netværk (din switch/hub)
Fordelen ved 2 IP'er er netop at du undgår deling der kan volde problemer.