opdatering af DNS
Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-07-05 19:02

Har jeg ret i at det er TTL (time to live) jeg skal sætte ned, hvis jeg er
nødsaget til at lave en miderligertidelig ændring af DNS, for at det går
huriger med opdatering af DNS rundt omkring, når jeg sætter den tilbage
igen?

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 06-07-05 22:52

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote:

> [...]
>nødsaget til at lave en miderligertidelig ændring af DNS, for at det går
>huriger med opdatering af DNS rundt omkring, når jeg sætter den tilbage

Ja, lige netop.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 08-07-05 20:20

On Wed, 06 Jul 2005 21:01:42 +0200, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> nødsaget til at lave en miderligertidelig ændring af DNS, for at det går
> huriger med opdatering af DNS rundt omkring, når jeg sætter den tilbage

Det er korrekt, men du skal ikke nødvendigvis forvente at det vil virke.
Nogle DNS servere eller deres ejere har en ide om at de nok helt selv skal
bestemt hvad TTL skal være.

http://ask.slashdot.org/article.pl?sid=05/04/18/198259&tid=95&tid=128&tid=4

--
Simon Lyngshede