doctype og css problem
Fra : John Kjoller

Dato : 06-07-05 17:43

Når jeg indsætter http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd

i min DTD - så kan jeg ikke længere centrere min side, - på den måde som jeg
har gjort - nogen der kan forklare hvorfor? - og hvordan man kan centrere,
på andre måder?

www.europahojskolen.dk

KH
John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-05 19:08

John Kjoller skrev:

>i min DTD - så kan jeg ikke længere centrere min side, - på den måde som jeg
>har gjort - nogen der kan forklare hvorfor? - og hvordan man kan centrere,
>på andre måder?

Simder hele indholdet ind i en <div>, som du, i css, angiver
width på og så margin: auto på.
--
Knud

Fra : John Kjoller

Dato : 06-07-05 19:33

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev
> Simder hele indholdet ind i en <div>, som du, i css, angiver
> width på og så margin: auto på.
> --

Tak.
Men hvad med vertikalt? www.europahojskolen.dk/test

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-05 20:52

John Kjoller skrev:

>Men hvad med vertikalt? www.europahojskolen.dk/test

Det meget korte og bedste svar:

Glem det.

Hvis du absolut vil, så forudsætter det, at man kender højden på
indholdet, har man så et browservindue, der er mindre, så skrider
det.

Kig i kildekoden på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/centrer.htm

Det er godt nok kun et billede, men det kunne ligeså godt være en
masse indhold.
--
Knud

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-07-05 21:13

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kig i kildekoden på
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/centrer.htm

Du har et ikon på fra W3C, der angiver at dokumentet validerer, men det
passer jo ikke. Der er to fejl på siden.
De skyldes godt nok noget misk-mask fra TDC, men alligevel ...
Den validerer ikke, så det er forkert at angive det.

--
Benny Nissen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-05 21:39

Benny Nissen skrev:

>De skyldes godt nok noget misk-mask fra TDC, men alligevel ...
>Den validerer ikke, så det er forkert at angive det.

Ved jeg godt, men det bliver ikke ændret, det er for at vise at
selve koden er OK.

Men skal du være pedantisk og for at glæde dig, så kan du nu også
finde den på http://ellentoft.1go.dk/centrer/.
--
Knud

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-07-05 23:08

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ved jeg godt, men det bliver ikke ændret, det er for at vise at
> selve koden er OK.

Det er jo også korrekt.

> Men skal du være pedantisk og for at glæde dig, så kan du nu også
> finde den på http://ellentoft.1go.dk/centrer/.

Fint nok med mig. Tak

For at glæde dig kan jeg så fortælle, at min hostsfil indeholder en
linie med:
127.0.0.1 statistik-gallup.net

--
Benny Nissen