hved er "for og bag" ?
Fra : Jacob

Dato : 06-07-05 17:36

Hej NG
Jeg sidder og bliver helt i tvivl. når der står see from aft to bow. så
menes der se fra "bagdelen" til forenden ikke ?

Jacob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-07-05 18:19

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev

> Jeg sidder og bliver helt i tvivl. når der står see from aft to bow. så
> menes der se fra "bagdelen" til forenden ikke ?

Ja, det er rigtigt. På engelsk bruger de nemlig ikke ordet "stævn" på samme
måde som vi gør på dansk. Der kalder de forstavnen for bow og hækken eller
agterstævnen for "stern".

"Aft" betyder iøvrigt agter.

Claus

Fra : Herman Persson

Dato : 06-07-05 18:13

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg sidder og bliver helt i tvivl. når der står see from aft to bow. så
> menes der se fra "bagdelen" til forenden ikke ?

Jo, det er rigtigt. Tænk på bov, bovspryd, Bow Rider osv.
Boven på et kreatur sidder ganske vist et lidt andet sted

Herman.