/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Fri nummermobilitet
Fra : Thïngmand


Dato : 03-06-01 11:31

Jeg har hørt noget om at der skulle komme fri nummermobilitet, så man kan
skifte mobiludbyder uden at skifte nr.

Er det rigtigt?

I så fald, hvornåt vil det komme?



 
 
Telmore - Frank Rasm~ (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 03-06-01 11:54

In article <3koS6.19498$dS3.1089690@news010.worldonline.dk>,
michael@thingmand.dk says...
> Jeg har hørt noget om at der skulle komme fri nummermobilitet, så man kan
> skifte mobiludbyder uden at skifte nr.
>
> Er det rigtigt?
>
> I så fald, hvornåt vil det komme?

1. Juli, eller umiddelbart efter.


Frank Rasmussen
Telmore A/S

Mikkel Wrang (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Wrang


Dato : 05-06-01 21:58

Er Telmore parat til at tage imod kunder med numre fra andre teleselskaber?

mvh Mikkel Wrang


Telmore - Frank Rasmussen <fr@telmore.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.158435d0fcb5d664989692@news.worldonline.dk...
> In article <3koS6.19498$dS3.1089690@news010.worldonline.dk>,
> michael@thingmand.dk says...
> > Jeg har hørt noget om at der skulle komme fri nummermobilitet, så man
kan
> > skifte mobiludbyder uden at skifte nr.
> >
> > Er det rigtigt?
> >
> > I så fald, hvornåt vil det komme?
>
> 1. Juli, eller umiddelbart efter.
>
>
> Frank Rasmussen
> Telmore A/S



Lasse Hedegaard (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-06-01 21:59

Mikkel Wrang skrev:

>Er Telmore parat til at tage imod kunder med numre fra andre teleselskaber?

Vi er nu kun i starten af juni nu, det var efter 1. juli det kunne
lade sig gøre - og måske alligevel ikke helt fra d. 1.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Noller (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Noller


Dato : 06-06-01 05:55

Lasse Hedegaard skrev ...
> Mikkel Wrang skrev:
>
> >Er Telmore parat til at tage imod kunder med numre fra andre
teleselskaber?
>
> Vi er nu kun i starten af juni nu, det var efter 1. juli det kunne
> lade sig gøre - og måske alligevel ikke helt fra d. 1.


Hvorfor "ikke helt fra den 1." ?

Er det teleselskabet, der afgiver nummeret, der har problemer?

Eller er det teleselskabet, der skulle modtage nummeret, der har problemer?

Forskellen er relevant, da det første klart ville være ulovligt.




Lasse Hedegaard (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 06-06-01 06:21

Noller skrev:

>Eller er det teleselskabet, der skulle modtage nummeret, der har problemer?
>Forskellen er relevant, da det første klart ville være ulovligt.

Ja, Frank Rasmussen skrev, at de måske ikke ikke var HELT klar til at
modtage nye kunder med nye numre endnu. Interesseant er vel, om de er
i stand til at _afgive_ kunder med Telmore-numre :) - Selvom jeg, som
markedet ser ud nu, ikke tror Telmore mister mange kunder på
nummerportabiliteten.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Telmore - Frank Rasm~ (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 07-06-01 07:46

In article <rafrhtsulcv7giq0362kb0ekg228di344h@news.inet.tele.dk>,
laxxe@nospam.dk says...
> Noller skrev:
>
> >Eller er det teleselskabet, der skulle modtage nummeret, der har problemer?
> >Forskellen er relevant, da det første klart ville være ulovligt.
>
> Ja, Frank Rasmussen skrev, at de måske ikke ikke var HELT klar til at
> modtage nye kunder med nye numre endnu. Interesseant er vel, om de er
> i stand til at _afgive_ kunder med Telmore-numre :) - Selvom jeg, som
> markedet ser ud nu, ikke tror Telmore mister mange kunder på
> nummerportabiliteten.

I princippet rigtigt, men nu ikke grundet interne omstændigheder. Det
afhænger i vores tilfælde af Teledanmark, såvel når vi afgiver kunder
som når vi skal modtage kunder. Vi har outsourcet det hele til dem.

Med venlig hilsen


Frank Rasmussen
Telmore A/S

Niels Teglsbo (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 06-06-01 13:02

"Noller" <no@mail.com> wrote:

> Er det teleselskabet, der afgiver nummeret, der har problemer?
> Eller er det teleselskabet, der skulle modtage nummeret, der har problemer?
> Forskellen er relevant, da det første klart ville være ulovligt.

Det er jo alle selskaberne, der skal slå op i databasen, når de skal
dirigere et opkald til det et flyttet nummer (dvs. alle numre).

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Noller (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Noller


Dato : 06-06-01 21:21

Niels Teglsbo skrev ...
> "Noller" <no@mail.com> wrote:
>
> > Er det teleselskabet, der afgiver nummeret, der har problemer?
> > Eller er det teleselskabet, der skulle modtage nummeret, der har
problemer?
> > Forskellen er relevant, da det første klart ville være ulovligt.
>
> Det er jo alle selskaberne, der skal slå op i databasen, når de skal
> dirigere et opkald til det et flyttet nummer (dvs. alle numre).


Selvfølgelig skal alle selskaber i det daglige være i stand til at sende et
opkald det rette sted hen.

Men herudover består der (som udgangspunkt) kun et pligt for teleselskaber
til at *afgive* et abonnentnummer - ikke til at *modtage* et abonnentnummer,
når en kunde vil skifte teleselskab.

Med andre ord kan kunden altid tage sit nummer med fra det gamle
teleselskab. Men om kunden kan få det nye teleselskab til at oprette et nyt
abonnement med det gamle nummer er en helt anden - og ikke uvæsentlig - sag.

Når jeg skriver "som udgangspunkt" er det fordi, at der er visse
situationer, hvor teleselskaber er forpligtet til at *modtage* numre. Se Lov
om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet § 56, stk. 2. Loven kan
ses på http://www.fsk.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=34206. Der er nogle,
der mener at "nummerportabilitet til egne slutbrugere" iflg. denne
bestemmelse betyder, at kun såfremt teleselskabet tilbyder geografisk
nummerportabilitet til eksisterende kunder, er selskabet forpligtet til at
modtage numre fra nye kunder. Geografisk nummerportabilitet plejer at
betyde, at man kan beholde nummeret ved flytninger mellem centraler - og det
kan i øvrigt være lidt svært at få til at passe på mobilabonnementer.

Så alt i alt er en del fortsat overladt til teleselskabernes
konkurrencevillighed - og den er forhåbentlig stor nok til at sikre reel
nummerportabilitet.





Thïngmand (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 07-06-01 09:04

> Men herudover består der (som udgangspunkt) kun et pligt for teleselskaber
> til at *afgive* et abonnentnummer - ikke til at *modtage* et
abonnentnummer,
> når en kunde vil skifte teleselskab.

Jeg har hørt at man ikke kan vende tilbage til det selskab man kom fra -
hvis man f.eks. har TDC - hopper over til Sonofon - derfter til Telmore -
vil man nu tilbage til TDC, bliver man nødt til at have nyt nr. - er det
rigtigt?



Telmore - Frank Rasm~ (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 07-06-01 13:02

In article <dyGT6.9187$R84.1081931@news010.worldonline.dk>,
michael@thingmand.dk says...
> > Men herudover består der (som udgangspunkt) kun et pligt for teleselskaber
> > til at *afgive* et abonnentnummer - ikke til at *modtage* et
> abonnentnummer,
> > når en kunde vil skifte teleselskab.
>
> Jeg har hørt at man ikke kan vende tilbage til det selskab man kom fra -
> hvis man f.eks. har TDC - hopper over til Sonofon - derfter til Telmore -
> vil man nu tilbage til TDC, bliver man nødt til at have nyt nr. - er det
> rigtigt?

Næe, ikke mig bekendt.

Noller (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Noller


Dato : 07-06-01 23:34

Thïngmand skrev ...
> > Men herudover består der (som udgangspunkt) kun et pligt for
teleselskaber
> > til at *afgive* et abonnentnummer - ikke til at *modtage* et
> abonnentnummer,
> > når en kunde vil skifte teleselskab.
>
> Jeg har hørt at man ikke kan vende tilbage til det selskab man kom fra -
> hvis man f.eks. har TDC - hopper over til Sonofon - derfter til Telmore -
> vil man nu tilbage til TDC, bliver man nødt til at have nyt nr. - er det
> rigtigt?


Som det fremgår tidligere i tråden, er Tele Danmark kun forpligtet til at
modtage et telefonnummer fra en ny kunde, hvis Tele Danmark tilbyder deres
eksisterende kunder at beholde deres telefonnumre ved flytning ud over
centralen ("geografisk nummerportabilitet").

Årsagen til denne betingelse kender jeg ikke. Lovgrundlaget er som tidligere
nævnt Lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet § 56, stk. 2.
http://www.fsk.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=34206

Mig bekendt er Tele Danmark ikke begyndt at tilbyde geografisk
nummerportabilitet. Dermed er de ikke *forpligtet* til at modtage
telefonnumre fra nye kunder - men der er vel intet til hinder for, at de gør
det frivilligt.

Er der nogen, der helt konkret har oplevet dette i praksis?




Noller (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Noller


Dato : 07-06-01 23:45

Noller skrev ...
> Thïngmand skrev ...
> > > Men herudover består der (som udgangspunkt) kun et pligt for
> teleselskaber
> > > til at *afgive* et abonnentnummer - ikke til at *modtage* et
> > abonnentnummer,
> > > når en kunde vil skifte teleselskab.
> >
> > Jeg har hørt at man ikke kan vende tilbage til det selskab man kom fra -
> > hvis man f.eks. har TDC - hopper over til Sonofon - derfter til
Telmore -
> > vil man nu tilbage til TDC, bliver man nødt til at have nyt nr. - er det
> > rigtigt?
>
>
> Som det fremgår tidligere i tråden, er Tele Danmark kun forpligtet til at
> modtage et telefonnummer fra en ny kunde, hvis Tele Danmark tilbyder deres
> eksisterende kunder at beholde deres telefonnumre ved flytning ud over
> centralen ("geografisk nummerportabilitet").
>
> Årsagen til denne betingelse kender jeg ikke. Lovgrundlaget er som
tidligere
> nævnt Lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet § 56, stk.
2.
> http://www.fsk.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=34206
>
> Mig bekendt er Tele Danmark ikke begyndt at tilbyde geografisk
> nummerportabilitet. Dermed er de ikke *forpligtet* til at modtage
> telefonnumre fra nye kunder - men der er vel intet til hinder for, at de
gør
> det frivilligt.
>
> Er der nogen, der helt konkret har oplevet dette i praksis?


Hov - måske var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren. Ovenstående er sikkert
relevant på fastnet, hvor geografisk nummerportabilitet giver mening. Men er
der nogen, der ved, hvilken betydning denne § 56, stk. 2 har på
mobil-området? Er der her nogen som helst lovmæssig pligt til at modtage
telefonnumre? Eller er det helt op til teleselskabernes
konkurrencevillighed?




Flemming (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 05-06-01 21:57

"Mikkel Wrang" <wrang@bigfoot.com> wrote in message
news:9fjgmm$2mg3$1@news.cybercity.dk...
> Er Telmore parat til at tage imod kunder med numre fra andre
teleselskaber?
>


Det vil jeg håbe de er, for jeg tror "vi" er mange der slet ikke kan vente
med at få vores nr. med over....

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things



Telmore - Frank Rasm~ (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 07-06-01 07:46

In article <9fjgmm$2mg3$1@news.cybercity.dk>, wrang@bigfoot.com says...

Ja, vi har forberedt på at kunne modtage et stort antal kunder.


> Er Telmore parat til at tage imod kunder med numre fra andre teleselskaber?
>
> mvh Mikkel Wrang
>
>
> Telmore - Frank Rasmussen <fr@telmore.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.158435d0fcb5d664989692@news.worldonline.dk...
> > In article <3koS6.19498$dS3.1089690@news010.worldonline.dk>,
> > michael@thingmand.dk says...
> > > Jeg har hørt noget om at der skulle komme fri nummermobilitet, så man
> kan
> > > skifte mobiludbyder uden at skifte nr.
> > >
> > > Er det rigtigt?
> > >
> > > I så fald, hvornåt vil det komme?
> >
> > 1. Juli, eller umiddelbart efter.
> >
> >
> > Frank Rasmussen
> > Telmore A/S
>
>
>

Lasse Hedegaard (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 03-06-01 12:13

Thïngmand skrev:

>Er det rigtigt?

Ja.

>I så fald, hvornåt vil det komme?

1. juli. I første omgang skulle det have været 1. januar, men
teleselskaberne var ikke klar og forlangte udsættelse - så lad os se
om de er klar nu (Ikke alle selskaberne er jo interesseret i det!)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Lars Engelhardt (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Lars Engelhardt


Dato : 06-06-01 12:39

Hej


Mobilix reklamer da p} WWW at de er klar til andre numre !


--
Lars Engelhardt - 3400 Hiller|d - DENMARK
webmaster@lars-engelhardt.dk
http://www.lars-engelhardt.dk
ICQ: 4835755

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste