TDC Båndbrede/Netexpress og router
Fra : Peter

Dato : 06-07-05 07:30

Hejsa

Jeg har pt. en gammeldags TDC Netexpress forbindelse med et ATM kort i
en Win98se PC og kører PPPoE.

Jeg overvejede at skifte til TDC båndbrede med en DHCP forbindelse og så
smække en router på, så mine 5 PC'er via den kunne komme på Internettet
via den. (I dag sker det ved at min Win98se pc kører ICS og derved
virker som router for de andre pc'er).

Nu er jeg så faldet over, at Linksys BEFSR41 og BEFSR81 også kan kører
PPPoE, men bentyder det også, at det vil virke med mit DLS modem der
normalt kører mod ATM kortet ? Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget om
PPPoE altid kører ATM eller om PPPoE også kan kører over et normalt 10Mb
netkort, og der derfor kan komme kompatibilitets problemer.

Og et par tillægs spørgsmål :

For mig at se, er BEFSR81 blot en 8 ports swtich udgave af BEFSR41, kan
nogen af/bekræfte det ? Hvis de er ens bortset fra switch porten, så er
jeg mest lun på 81 udgaven, for så kan jeg have mine 5 pc'er på direkte
og kan droppe min gamle Soho switch, og derved spare lidt strøm.

Nogen der ved om BEFSR41/BEFSR81 har en larmende blæser, eller om de er
blæser fri ?

Mvh Peter

Fra : Hans

Dato : 06-07-05 07:52

Peter wrote:

> Nogen der ved om BEFSR41/BEFSR81 har en larmende blæser, eller om de
> er blæser fri ?

De er begge blæserfri.

Det bedste du kan gøre er at få konverteret til forbindelse til almindelig
ethernetbaseret DHCP.

Hans

Fra : Niels Callesøe

Dato : 06-07-05 10:15

Peter wrote:

> Jeg har pt. en gammeldags TDC Netexpress forbindelse med et ATM
> kort i en Win98se PC og kører PPPoE.

Er du sikker på du ikke kører PPPoA?

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Apathy is Death

Fra : Peter

Dato : 06-07-05 11:35

Hej Niels

Niels Callesøe wrote:

> Er du sikker på du ikke kører PPPoA?

Næ..... Er der også noget der hedder sådan
Jeg har lige google'ed på PPPoA og alt tyder på du har fat i noget der !

PPPoE = PPP over Ethernet
PPPoA = PPP over ATM

Dit spørgsmål giver mig fint svar på mit spørgsmål - jeg skal først have
konvateret DSL linien til DHCP ethernet før routeren kan benyttes.
Mange tak for det, så bliver jeg fri for at bruge tid på noget håbløst,
nemlig at prøve på at få noget der aldrig vil virke, til at virke.

Også mange tak til Hans, du har jo også ret... Og dejligt at de er uden
blæsere !

Fedt I gav jer tid til at svare !!!

Mvh Peter