Database visning gennem frontpage
Fra : Joke

Dato : 05-07-05 17:52

Hej

har lavet en lille access database der skal bruges til nyheder på en side

her var det planen at jeg skulle kunne føje et billede til. jeg har valgt at
feltet skal være et ole objekt.

med hensyn til hyperlink har jeg valgt feltet som hyperlink.

Har frontpage2003 til at udgive med men kan ikke få det til at virke (kan
ikke få lov at henvise til et eksiterende billede på internettet.

Med hensyn til hyper link komme de godt nok frem som
www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.xx men uden mulighed for tryk på linket
hvilket også vil sige uden understregning.

skal måske lige sige at det er frontpage der selv genere resultatvisningen.

Hilsen

Johnny

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-07-05 17:59

Udbyderens server skal understøtte det, førend du kan få det til at fungere.
--
ahw

Fra : Joke

Dato : 05-07-05 18:56

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Udbyderens server skal understøtte det, førend du kan få det til at
> fungere.
> --
Hej det gør han også alle visninger er korrekte du er velkommen til at kigge
ind (dog er det kun en spæd start der er langt endnu) men kun 3 uger alle
resulter kommer men http og billede kniber det med.

på for siden står en nyhed klik på datoen så kommer resultatet med kan ikke
få billeder og link til at rulle

siden er www.trekanten-bowling.dk/2006 men som sagt lagt fra færdig endnu

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-07-05 19:20

Hmm - den kan jeg ikke umiddelbart klare - desværre Men måske en anden
kan hjælpe - Ulrik? J.P.Karlsen? evt. andre?

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 05-07-05 19:59

> [...]
> resulter kommer men http og billede kniber det med.
>
> på for siden står en nyhed klik på datoen så kommer resultatet med kan

Det eneste sted jeg kan finde et link der rent faktisk er et link er under
nyheder, det virker. men der bliver ikke loadet noget billede og kilden
fortæller blot at noget [binary] skulle have været der.

Hyperlink i Access er for øvrigt noget møj at arbejde med, der er det bedre
at udtrække data fra databasen via asp og bruge hele tre kolonner til at
definere et hyperlink. URL selve linket, URLTEXT linkteksten URLTITLE titlen
på linket.

Billeder er ud over at være langsomme, ikke speceielt gode i Access, af en
eller anden grund giver de ofte problemer, jeg er ikke sikker på hvorfor,
ifølge dokumentationen skal man kunne placere alt i Access, men det er
tilsyneladene ikke altid, at man kan få den til at vise det igen ;-(

Men prøv at reformulere dit spørgsmål, så også os der er lidt tungnemme
forstår det. Du har en menu, der ikke er en menu, i venstre side, er det
FrontPage eller Access skyld, eller? Hvad er problemet konkret?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Joke

Dato : 05-07-05 20:27

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42cad86d$0$23524$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Menuen skal du se helt bortfra, da den ikke er færdig udvilket

Når man klikker på datoen på nyheden til højre kommer hele nyheden, her er
dog så fejl i billede og hyperlinket.

Jeg bruger resultat guiden i FP til at genere dette udtræk da jeg ikke er
hård til ASP, men som det ses kan den ikke vise billedet, har prøvet at
tilføje stien til billedet på hjemmmesiden
(http://www.trek...../filnavn.jpg) i den kollone der høre billede til her
får jeg dog blot at vide at billedet ikke eksitere selv om stien er rigtig.

Måske er løsningen at droppe billederne

Hilsen

Johnny

Fra : S. larsen

Dato : 06-07-05 06:15

> [...]
> hvilket også vil sige uden understregning.
>
> skal måske lige sige at det er frontpage der selv genere

Hej.

Du gør 2 fejl.

1. Alle links og billeder skal ligge i et teksfelt i din Accesdatabase. Ikke
noget med hyperlinkfelt eller ole felter. Kort sagt så er der tre generelle
felter man bruger når man laver accesdataber til nettet, nemlig tekstfelter,
talfelter og notatfelter.

Altså. Et tektslink kunne hedde f.eks http://stass.dk Den tekst du vil vise
kunne f.eks så hedde Hjemmeside. Det er altså 2 felter. Nu skal du vælge
feltet med Hjemmeside som det du viser og url feltet som parameter. Prøv at
læse i hjælpefilen, det er beskrevet ganske klart og enkelt heri.

2. Dit billede felt i databasen skal som udgangspunkt kun indeholde navnet,
f.eks billede.jpg

Parameteret skal så være stien til den mappe på serveren hvor billederne
ligger. Altså ikke noget med at lægge billeder ind fysisk i databasen. Den
eksplodere jo vildt i størrelse, og det har ingen mening. Igen, kig i
hjælpefilen, det hele står der.

Min hjemmeside, som jeg reklamerede for lidt længere opppe er udelukkende
lavet med Frontpage, et fotoprogram og css, og jeg bruger accesdatabaser,
som med frontpage er nemt at styre, og passer mig fint, da jeg er for doven
til at jeg gider sætte mig helt ind i asp sproget, som jo er det frontpage
generere.

Mvh og håber det må være en hjælp

Søren Larsen

Fra : Joke

Dato : 06-07-05 08:45

"S. larsen" <info@stass.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som med frontpage er nemt at styre, og passer mig fint, da jeg er for
> doven til at jeg gider sætte mig helt ind i asp sproget, som jo er det

Tusind takker for den gode vejledning men tror bare det er mig der er dum
har nu kigget i hjælp og forsøgt mig frem men kan bare ikke finde ud af det
øv.

Hilsen

Johnny