Lige margin i tabel
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-07-05 10:15

Hvorfor laver nedenstående kode ikke teksten i tabellen med lige
marginer? Erstatter jeg "justify" med "right" så højrestilles
teksten som jeg havde forventet. Jeg troede netop at "justify"
betød at man fik lige marginer både i højre og venstre side. Hvad
er tricket?

Lars

**********

<head>
<title>Page title</title>
</head>
David Zabriskie eller Lance Armstrong.
Hvem af de to amerikanske ryttere bærer den gule
førertrøje i Tour de France efter dagens 67,5 km
lange holdtidskørsel. DR Sportens udsendte
reporter Henrik Liniger hælder mest til
Discovery-kaptajnen.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 05-07-05 10:36

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> teksten som jeg havde forventet. Jeg troede netop at "justify"
> betød at man fik lige marginer både i højre og venstre side. Hvad

Drop tabeller til at positionere dit layout, benyt istedet for CSS.

Læs følgende post kort:
http://www.lazycat.org/postcards/tables.html

Her er en crispy clean CSS løsning.

Følgende er dit stylesheet:
#spalte {
width:300px;
}
#spalte p {
text-align: justify;
color:gray;
font-size: 12px;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
}

Og her er HTML-koden:

Læs mere her:
http://www.htmldog.com/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-07-05 11:21

> Drop tabeller til at positionere dit layout, benyt istedet for
CSS.

Fornemt. Det fungerer glimrende. Tak for hjælpen.

Lars