Hjælp...
Fra : Keld & Dorthe

Dato : 05-07-05 06:40

Min Langhårede Dværggravhund, fik hvalpe for 14 dage siden.
Mit problem er at hundene har fået lopper opdagede det iaftes.

Hvad pokker gør jeg, jeg må vel ikke vaske / sprøjte osv. så længe hvalpene
er så små.

Gode råd modtages.....HURTIG.

Hilsen Dorthe

Fra : Anita Andersen

Dato : 05-07-05 09:46

Hejsa
Brug program vet piller til tæven. det gør at ægene ikke klægger.
Sprøjt omgivelserne med bio spray. Men du skal tage hvalpene og tæven væk
fra den sted du sprøjter.
Du kan sætte hvalpene og tæven tilbage ca 20min efter du har sprøjtet.
(Bio spray bruges i hjem med alergi børn)
Så det er rimelig harmløs men dræber utøj.

Mvh Anita

Fra : Ami Prange

Dato : 05-07-05 11:57

> [...]
> Mit problem er at hundene har fået lopper opdagede det iaftes.
>
> Hvad pokker gør jeg, jeg må vel ikke vaske / sprøjte osv. så længe

Det gode råd får du hurtigst fra din dyrlæge .. og hvorfor spilde tid med at
skrive til gruppen i stedet for straks at ringe til din dyrlæge .. det
koster kun telefonregning og der er hurtigt svar ..
hejhils fra Ami der bestemt ikke mener at denne gruppe skal fungere som
dyrelægecentral .. dyrlægen må have første prioritet

Fra : Anita Andersen

Dato : 05-07-05 19:30

"Ami Prange" <ami_prange@ribe.ByNet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hejhils fra Ami der bestemt ikke mener at denne gruppe skal fungere som
> dyrelægecentral .. dyrlægen må have første prioritet

Til Ami Prange
Ja du må godt have mig undskyldt, men var det ikke dig der skrev om
hvidløg?????
Hvorfor spurgte du ikke dyrlægen
Mvh
Anita (som syntes godt denne side)
Du skrev:
Er der en i gruppen der ved om hvidløg er farligt for hunde ? jeg har i
flere år givet min hund et fed hvidløg et par gange om ugen og giver den
også et kosttilskud der er hvidløg i .. der har aldrig været tegn på at
hunden ikke kan tåle det og det holder hunden dejlig fri for tæger og lopper
hejhils fra Ami

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 05-07-05 19:40

"Ami Prange" <ami_prange@ribe.ByNet.dk> skrev i en meddelelse
> hejhils fra Ami der bestemt ikke mener at denne gruppe skal fungere som
> dyrelægecentral .. dyrlægen må have første prioritet

Jeg kan ikke se der er noget forkert i at spørge her, det er jo ikke livs
truende. Og var der en der kunne svare, og det var der jo så heldigvis, er
det jo bare perfekt.

Til Dorthe: held og lykke med hvalpene ( og lopperne )

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Is

Dato : 06-07-05 19:00

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:42cad3fd$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> truende. Og var der en der kunne svare, og det var der jo så heldigvis, er

Første gang min hund havde lopper, var jeg tæt på at "brænde huset af" bare
for at komme lopperne til livs. Nu har jeg et mere roligt forhold til dem
også. Det er vel en del af det at ha hund, at der også kommer lidt lopper i
ny og næ. Jeg er faktisk begyndt at gi pindsvin jeg møder i min have om
aftenen/natten lidt loppe pulver. Det tror jeg både de og min hund er tjent
med.

Erik Isager

Fra : Keld & Dorthe

Dato : 06-07-05 19:39

Tusind tak for jeres svar

Hilsen Dorthe

Fra : x Vuf x

Dato : 06-07-05 23:15

On Wed, 6 Jul 2005 19:59:41 +0200, "Is" wrote:

> [...]
>jeg møder i min have om aftenen/natten lidt loppe pulver.
>Det tror jeg både de og min hund er tjent med.

Pindsvinene er bedre tjent med et pift Frontline!
Og hunden får så heller ikke pulver i næsen!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Is

Dato : 07-07-05 17:57

> Pindsvinene er bedre tjent med et pift Frontline!

et pift ??

Det frontline jeg bruger er i pipetter beregnet for x antal kg.

og jeg vil ikke åbne sådan en bare for at gi et par dråber på et pindsvin.

Erik Isager

Fra : Verner

Dato : 07-07-05 22:35

On Thu, 7 Jul 2005 18:57:04 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

>Det frontline jeg bruger er i pipetter beregnet for x antal kg.
>
>og jeg vil ikke åbne sådan en bare for at gi et par dråber på et pindsvin.

Dråber er yt..

http://anivet.dk/shop/default.asp?ProductID=380071

Verner

Fra : Erik Ryesbak Isager

Dato : 07-07-05 22:52

> Dråber er yt..

Hvorfor er de det ??

Fra : jopa

Dato : 07-07-05 22:53

Erik Ryesbak Isager skriblede bla:

> http://anivet.dk/shop/default.asp?ProductID=380071

Så er det da noget nemmere med dråber i nakken
Specielt ved stor hund
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-05 09:44

On Thu, 07 Jul 2005 23:34:55 +0200, Verner <Vernerha@yahoo.dk> wrote:

>http://anivet.dk/shop/default.asp?ProductID=380071

Tak for linket.
Det er straks tilføjet "Foretrukne"

Jeg vidste ikke, at man måtte købe loppemidler
andre steder end gennem Dyrlæge?!

Fra : jopa

Dato : 08-07-05 09:52

x Vuf x skriblede bla:
> Jeg vidste ikke, at man måtte købe loppemidler
> andre steder end gennem Dyrlæge?!

Kan købes på apoteket

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:15

On Fri, 8 Jul 2005 10:52:02 +0200, "jopa" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Kan købes på apoteket

Ja; det er mig, der er fjollet. Det er ormemidler,
der kun kan købes gennem dyrlægen!

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 11:40

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vidste ikke, at man måtte købe loppemidler
> andre steder end gennem Dyrlæge?!

Det er ormekur, som man kun kan få fat i, igennem dyrlæge.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-05 09:38

On Thu, 7 Jul 2005 18:57:04 +0200, "Is" wrote:

>et pift ??

Ja. Af en spraybeholder med Frontline.

>Det frontline jeg bruger er i pipetter beregnet
>for x antal kg. og jeg vil ikke åbne sådan en
>bare for at gi et par dråber på et pindsvin.

Bare og bare; nej selvfølgelig ikke.
Hvorfor kjøber du dog også de dyre pipetter?
Dem bruger jeg kun på katte for ikke at bli' flået!

Fra : Hans B.

Dato : 08-07-05 16:02

Hvidløg til moderen!

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 16:16

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:FAwze.60

> Hvidløg til moderen!

Her skal man vel også passe på med doseringen, for hvalpene får det vel også
igennem mælken.

Er der nogen retningslinier for, hvor meget hvidløg man evt. skal give sin
hund for og forebygge lopper, og samtidig ikke forgifte hunden ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri