Service af påhængsmotor...
Fra : Lasse Trudslev

Dato : 04-07-05 21:43

Hej,

Jeg har været så uheldig at skruen på min lille ymaha påhængsmotor på 3,5hk
har snittet en sten, umiddelbart er
det ikke at se på skruen eller andet - bortset fra den ikke længere kan
trække en lille jolle.

Hvor kan man få sådan en repareret til fornuftige penge på sjælland ?

/Lasse Trudslev

fjern 123 i min mail adresse for at sende email !

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-07-05 22:09

Lasse Trudslev said the following on 04-07-2005 22:42:
> [...]
> trække en lille jolle.
>
> Hvor kan man få sådan en repareret til fornuftige penge på sjælland ?

Er det ikke bare sikringssplitten der er gået?
Så er det af med skruen og en ny i.

/carsten

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 04-07-05 22:33

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare sikringssplitten der er gået?
> Så er det af med skruen og en ny i.

Syntes også det lyder som splitten, men er der efterfølgende de mindste
vibrationer så skal der ny skrue på.

-Leon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-07-05 10:26

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev

> Er det ikke bare sikringssplitten der er gået?
> Så er det af med skruen og en ny i.

Det er det næsten helt sikkert, men det er alligevel en god ide at få
tjekket propellen. Er der bare en lille smule ubalance eller vibrationer, så
kan man forholdsvis hurtigt ødelægge gearkassen.

En havereret propel bør efterses af en fagmand.

Claus

Fra : Lasse Trudslev

Dato : 05-07-05 10:49

> [...]
> så
> kan man forholdsvis hurtigt ødelægge gearkassen.
>
> En havereret propel bør efterses af en fagmand.

Tusind tak for alle jeres svar ... er bosat i Køge, har nogle idér til hvor
jeg
finder en fagmand - har haft ringet til nogle firmaer (marine service) som
ikke
roder med påhængsmotorer.

Med venlig hilsen
Lasse Trudslev

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 05-07-05 11:18

> [...]
> jeg
> finder en fagmand - har haft ringet til nogle firmaer (marine service) som

Her feks http://www.1west.dk/

-Leon

Fra : Lars Kristensen

Dato : 05-07-05 17:46

Lasse Trudslev wrote:

> [...]
> jeg
> finder en fagmand - har haft ringet til nogle firmaer (marine service) som

Albertsen og Holm i Roskilde gør sig i påhængsmotore.

- Lars