Feedback formular virker ikke
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 09:52

Jeg kan ikke få en feedback formular til at sende meddelelse til en e-mail
adresse, når jeg skriver <form method="POST" action=mailto:min@e-mail.dk> og
jeg så vil gemme det bliver det ændret til <form method="POST"
action=--WEBBOT-SELF-->. Jeg bruger Frontpage 2003. Hvad er der galt?

Hilsen
Ib

Fra : ha

Dato : 04-07-05 15:48

- wrote:
> Frontpage 2003. Hvad er der galt?

Dit webhotel skal uderstøtte FP ekstensions.

/ha

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 19:35

Ja mit webhotel understøtter FP skstensions, det er som om at fejlen opstår
allerede inden siden bliver uploadet, den e-mail adresse jeg skriver ind
forsvinder når jeg gemmer siden i FP og overskrives af --WEBBOT-SELF--
og jeg modtager intet når jeg forsøger.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 05-07-05 14:06

"Ib" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstår allerede inden siden bliver uploadet, den e-mail adresse jeg
> skriver ind forsvinder når jeg gemmer siden i FP og overskrives

Prøv at højreklikke på submit/send knappen, og gå i "indstillinger for
formular" der sætter du hvilken email adresse du vil der skal sendes til.

Mvh
Jacky

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 19:23

> Prøv at højreklikke på submit/send knappen, og gå i "indstillinger for
> formular" der sætter du hvilken email adresse du vil der skal sendes til.
>
> Mvh
> Jacky
Jeg har prøvet at skrive e-mail adressen i indstillinger for formular, så
kommer følgende fejlmeddelelse:

Denne formular kan ikke konfigureres til at sende resultater via e-mail.
Webstedet findes enten på en diskbaseret placering eller det findes på en
server der ikke er konfigureret til at sende e-mail.

Og så bliver jeg spurgt om jeg vil fjerne e-mail modtageren, det har jeg så
sagt nej til.

Jeg har kontaktet webhotellet, som siger at det skulle kunne lade sig gøre.

/ib

Fra : Jacky Hansen

Dato : 05-07-05 21:27

"Ib" <-> skrev i en meddelelse

> [...]

> sagt nej til.
>
> Jeg har kontaktet webhotellet, som siger at det skulle kunne lade sig

Det med at den siger om du fjerne e-mail adressen, er fordi du arbejder på
din egen maskine, hvor der ikke er FP-ekstensions. Du kan først rigtig se om
det virker når du har oploadet. Men hvorfor det ikke virker hos dig så, det
ved jeg ikke lige, for det burde det da efter min bedste overbevisning gøre.
Det eneste jeg lige kan se, er hvis du oploader via ftp i stedet for at gøre
det via frontpage, men det går jeg ud fra at du gør.

Mvh
Jacky

Fra : Klaus

Dato : 05-07-05 22:55

"Ib" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg så sagt nej til.
>
> Jeg har kontaktet webhotellet, som siger at det skulle kunne lade sig

Prøv at åbne hjemmesiden og der vælg at redigere med Frontpage. Prøv så
at sætte din e-mail adresse ind. Kan være det så virker?

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 23:11

> Prøv at åbne hjemmesiden og der vælg at redigere med Frontpage. Prøv så at
> sætte din e-mail adresse ind. Kan være det så virker?
>
> Klaus H

Jeg har nu prøvet at uploade hjemmesiden via et ftp program, havde før brugt
FP, men stadig uden resultat.

Når jeg åbner hjemmesiden, kan jeg ikke finde noget sted hvor jeg kan
redigere med FP, jeg bruger Windows XP pro og FP 2003

/Ib

Fra : Jacky Hansen

Dato : 06-07-05 07:51

"Ib" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når jeg åbner hjemmesiden, kan jeg ikke finde noget sted hvor jeg kan
> redigere med FP, jeg bruger Windows XP pro og FP 2003

Det Klaus mener, er at du i FP skal bruge "åben websted" og så skrive den
adresse dit websted har ex. http://www.ditwebsted.dk og så rette i det der.
Jeg ved ikke om du misforstod mig ang. ftp. for det må du IKKE bruge, da
FP-skstensions så ikke kommer til at ligge ordentligt i den rigtige mapper.
du skal bruge FP til at oploade. Med prøv som Klaus siger at redigere i det
direkte oppe på serveren.

Mvh
Jacky

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 17:35

> [...]
> mapper. du skal bruge FP til at oploade. Med prøv som Klaus siger at
> redigere i det direkte oppe på serveren.

Det var heller ikke det der var galt MEN nu har jeg fundet problemet, den
formularside var som mine øvrige sider gemt som asp fil, men da jeg så gemte
den som htm fil så virkede det - langt om længe.

Takker for de mange forslag.

/Ib

Fra : Jacky Hansen

Dato : 07-07-05 00:06

"Ib" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> formularside var som mine øvrige sider gemt som asp fil, men da jeg så
> gemte den som htm fil så virkede det - langt om længe.

Velbekomme, og hovedsagen er jo at du fik løst problemet.

Mvh
Jacky

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 08-07-05 20:20

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mapper.
> du skal bruge FP til at oploade. Med prøv som Klaus siger at redigere i

En kommentar man kan med fordel bruge den indbyggede webserver (PWS) i W98,
W2K og WXP hvis man gør det kan man godt bruge ftp til at uploade, alle
interne links er nemlig korrigeret i forhold til roden. Hvilket groft sagt
er problemet.

Webserveren skal installeres manuelt og når det er gjort flyttter man
filerne fra "Mine Websteder" til serverens rod.

FTP har den fordel at det er betydeligt hurtigere end FP hvilket kan være
ganske rart. (Man kan faktisk bruge stifinderen til at uploade med hvilket
gør det endnu nemmere)

Hvis man er rigtig skråsikker kan man redigere direkte på webserveren via
FP. Det vil jeg nu ikke anbefale, det kan give mange søvnøse nætter

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-07-05 20:40

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>FTP har den fordel at det er betydeligt hurtigere end FP hvilket kan være
>ganske rart. (Man kan faktisk bruge stifinderen til at uploade med hvilket
>gør det endnu nemmere)

Det vil med meget stor sansynlighed ødelægge Frontpage
Extensions, så det bør man ikke gøre.
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-07-05 07:46

> Det vil med meget stor sansynlighed ødelægge Frontpage
> Extensions, så det bør man ikke gøre.

Hvis man husker at tage de mapper der starter med en understregning med, når
man overførerer siderne overføres extension korrekt. Det er i disse mapper
koderne til extension på de enkelte sider ligger.

Men hvis man glemmer dem, så brydes logikken på serveren og de berørte dele
vil ikke virke.

Jeg har med success brugt metoden, på det webhotel jeg benyttede, da jeg
lavede hovedopgave og det var ikke engang på ISS, men på Apache på unix med
FP udvidelser.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg