hundens hukommelse?
Fra : zuss

Dato : 03-07-05 21:28

Hvor god hukommelse tror i at hunde har?

Jeg har passet en hund i 1 mdr nu og skal foresætte pasningen i 3 uger
mere. Mit spg er om hunden kan huske sin ejer?

Hunden og den ejer har ikke set hinanden i mellemtiden.

Det var meningen, at jeg skulle overtage hunden, men ejeren har haft
en vellykket operation og mangler nu kun lidt genoptræning.

Så jeg har opdraget på hunden efter mine regler og normer. Og passet
den som min egen.

zuss

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 03-07-05 22:07

"zuss" <zuss@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere. Mit spg er om hunden kan huske sin ejer?
>
> Hunden og den ejer har ikke set hinanden i mellemtiden.

Hunden vil sagtens kunne huske sin ejer.
For en del år siden passede jeg en hund i næsten to år, mens dens familie
var udstationeret i udlandet. Da jeg afleverede den, var den vildt glad for
at se familien igen og tog en æresrunde gennem hele huset, men standsede
brat på tærsklen til soveværelset, fordi den huskede, at dér måtte den ikke
gå ind.
Da jeg efter en times tid igen skulle køre hjem, var jeg bekymret for, om
den nu ville med mig, men nej, den sad på trappetrinnet til hoveddøren og så
efter mig, den vidste skam udmærket, hvor den hørte til.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Pwh

Dato : 03-07-05 22:06

zuss wrote:
> Hvor god hukommelse tror i at hunde har?

Temmelig god er min erfaring,
specielt hvad de har lært/oplevet som hvalpe.

> Jeg har passet en hund i 1 mdr nu og skal foresætte pasningen i 3 uger
> mere. Mit spg er om hunden kan huske sin ejer?

Det er jeg helt sikker på den kan.

> Det var meningen, at jeg skulle overtage hunden, men ejeren har haft
> en vellykket operation og mangler nu kun lidt genoptræning.

Tja, surt for dig, men herligt for ham og måske også for hunden,
hvis den da havde det godt hos ham.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 04-07-05 08:16

"zuss" <zuss@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor god hukommelse tror i at hunde har?

Somme tider ville du måske endda bytte

> Jeg har passet en hund i 1 mdr nu og skal foresætte pasningen i 3 uger
> mere. Mit spg er om hunden kan huske sin ejer?

Ingen tvivl om, at det kan den sagtens.

> Hunden og den ejer har ikke set hinanden i mellemtiden.

Den behøver ikke engang se ham, den vil kunne lugte ham, hvis han er kommet
ind, medens i har været ude, og du vil ikke være spor i tvivl om, at der er
kommet en, som den holder af.

> Det var meningen, at jeg skulle overtage hunden, men ejeren har haft
> en vellykket operation og mangler nu kun lidt genoptræning.

Det håber jeg da i alle er glade for , men hvis du så vil have hunden,
bliver du jo nok nødt til at tage ejeren med )...

> Så jeg har opdraget på hunden efter mine regler og normer. Og passet
> den som min egen.
>
> zuss

Så har du jo passet den godt.

M.V.H.....Benny..

Fra : susan & Emil

Dato : 04-07-05 10:54

Havde for 3 år tilbage en hund, som jeg var nødsagt til at finde et godt
hjem til pga. pladsmangel (lejlighed).

De nye ejere er så søde at lade mig komme på besøg engang imellem, så den
chance har jeg benyttet mig af.
Jeg kan love dig for at den er helt rundt på gulvet når jeg kommer. En meget
glad hund.
Når så mit besøg er slut, Tænker jeg også på om nu den vil forfølge mig ud
til bilen og hoppe ind, men den ved godt hvor den hører til nu.

mvh

Susan