Dejlig dag på vandet
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 03-07-05 20:01

Vejret var dejligt 20-25gr, vinden var 4-6ms fra syd-sydøst.
Som altid i Storebælt var søen krabbet i forhold til vinden.
Fat i knoglen "vi sejler om 30min", Gasten var frisk.
Hobien blev rigget til og så i tøjet, problem !!! Hvordan holder man en
Hobie på 3kn i havnen på halvvind
1-2-3 og et blink med øjet så fløj vi med 10kn, en hurtig bomning så var vi
i bassinet og som lige en bomning til så var vi ude af havnen.. LUFT det var
dejligt.
Vinden lå i bælter, intet nyt i det på bæltet, gasten gik i trapezen og der
blev halet blok til blok på storen.
4 lange krydsben og vi var på Egholm flak, der var vind jeg måtte selv
ud i trapez, fra 3meters højde kikke vi nu på husene på Agersø imens GPS'en
loggede 12+ kn.
Gasten syntes at vi skulle se lidt på "varen" på Kobæk strand og tørsten var
ved at melde sig så det var et fint sted at gøre holdt.
Lavt flyvende over Agersø sund i 6ms begge i trapez, man følte sig næsten
som en fugl, hvis det ikke lige var fordi den lige rundede 15kn og læ-skrog
begyndt at dykke lidt... der skulle lige flyttes lidt vægt agter ud.
Men en hår-pragt lig den skøre kaj og bøje reklame, landede vi på kobæk
strand, fik rullet fokken ind og slækket cunningham'et så det faldt ro over
storen.
Der blev indtaget et par liter væske, røget et par smøjer og "udsigten" blev
nydt.
Turen hjem blev plat i bedste butterfly stil, men når man ikke har logget
under 10kn på krydset så er 7-8kn som at smide anker, så der blev hurtig
stemning for agten på tværs.
Et par røver historier senere var vi igen ud for haven, det skulle krydses
inde i havnen og der er kun 15meter imellem pælene så man skal være hurtig
på roret, for sådan en hobie accelererer som en F1 racer og stopper faktisk
ligeså hurtigt.
Vel i havn og afrigget, skal GPS'en lige ses igennem, max fart 15.1kn, total
distance 25.0nm og gennemsnitlig fart (inkl til/fra havn,
søsætning/ophaling, til og afrigning + drikkepause) var på 7.3kn.

The Hobie way of life

Leon

Ønsker jer alle Hobie-vejr og 20+kn
55.18.728N 11.10.018E
www.hobieco.com/linked_images/nissan_hobietiger.wmv

Fra : Herman Persson

Dato : 04-07-05 18:28

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> Vejret var dejligt 20-25gr, vinden var 4-6ms fra syd-sydøst.

> The Hobie way of life

Dejlig beretning - tak for den

Herman.