Samsung E720 og Bluetooth
Fra : Tim

Dato : 02-07-05 13:48

Jeg prøver at få en Samsung E720 til at kommunikere med en usb
Bluetooth dongle købt hos Zitech, men uden held. I Windows XP's
enhedshåndtering kommer en ny enhed - Bluetooth radioer - med
underenhederne "Microsoft Bluetooth-optælling" og "Silicon wave
bluetooth wireless adapter", og på telefonen har jeg aktiveret
Bluetooth og efterfølgende søgt efter en ny enhed, men den finder
ingen. Jeg har prøvet med afstand < 50cm. Burde det ikke virke
umiddelbart, eller er der nogle særlige besværgelser der skal gøres???

Mvh Tim

Fra : Jonas

Dato : 03-07-05 00:54

Jeg er i en næsten tilsvarende situation.. næsten. Min lillesøster har fået
en Samsung E720. Men vi har ikke købt en USB Bluetooth nøgle endnu. Jeg har
lidt spørgsmål:

Er der ikke noget med at USB Bluetooth nøglerne har forskellig hastighed for
overførsel ?
Jeg kan ikke i manualen finde hvilken hastighed mobilen kan overføre med, er
der nogen der ved det ?
Er der ellers noget særligt man skal kigge efter, når man køber en USB
bluetooth nøgle ?
Er der nogen der har anbefalinger vedr. Bluetooth nøgle til Samsung E720?

Jeg har desværre ikke svar på tims spørgsmål, men syntes mit hang så meget
sammen med hans post at jeg ikke ville lave en ny.

Mvh Jonas

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 03-07-05 04:15

On Sun, 3 Jul 2005 01:53:52 +0200, "Jonas" <anonym@sted.dk> wrote:

>Er der ikke noget med at USB Bluetooth nøglerne har forskellig hastighed for
>overførsel ?

Jo, det afhænger af versionen.
Bluetooth 1.2 er stadig den mest udbredte version, men Bluetooth 2.0
er på vej frem - den nye version er knap 3 gange så hurtig som
forgængeren.
Derudover er der også forskel på rækkevidden Class 1 går op til 100
meter, mens Class 2 går op omkring 10 meter.

Men uanset nøglens profil er det laveste fællesnævner, der tæller - så
hvis telefonen er en Class 2 med 1.2 profil, kan man øge hverken
hastighed eller rækkevidde ved at købe en Class 1 nøgle med 2.0
profil.

>Jeg kan ikke i manualen finde hvilken hastighed mobilen kan overføre med, er
>der nogen der ved det ?

Det afhænger af om du bruger kabel, Irda eller Bluetooth.

Ved BT giver version 1.2 maks. 771 Kbit/s, mens version 2.0 giver
maks. 2,1 Mbit/sek.

>Er der ellers noget særligt man skal kigge efter, når man køber en USB
>bluetooth nøgle ?

Pris, version, class

Lars