Hjælp til vores ½perser
Fra : Ciccia

Dato : 01-07-05 22:38

Hejsa
Hvad ville I gøre hvis I skulle af med en dejlig ½perser han på 1 år? Hvor
ville I henvende jer? Jeg har læst om de forfærdelige tilstande nogle katte
ender med at skulle leve under, hvis man "sætter" dem i Gul og Gratis, DBA.
Men, der er ingen tvivl, han vil have det bedst et sted hvor han ville være
den eneste misser. Han elsker opmærksomhed, er utrolig kælen og snakkesalig.
Han er hankat og ikke kastreret. Har I nogle gode forslag?

Fra : tjuhej

Dato : 01-07-05 22:48

"Ciccia" <bonefish@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snakkesalig.
> Han er hankat og ikke kastreret. Har I nogle gode forslag?

prøv på www.vildkat.dk

og så er der nogen der sætter deres katte på qxl, for at sikre sig at det er
nogen de søger et kæledyr der adopterer katten, og ikke blot nogen der
ønsker foder til deres slange eller havd de nu måtte have...

Men vildkat.dk har jeg hørt meget godt om..

Fra : Ciccia

Dato : 01-07-05 23:11

Jeg har henvendt mig til Vildkat, men der må man kun annoncere med katte som
er kastrerede. QXL er det ikke en aktions-side?

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 05:31

Ciccia wrote:
> Jeg har henvendt mig til Vildkat, men der må man kun annoncere med
> katte som er kastrerede. QXL er det ikke en aktions-side?

Hvorfor får du ham ikke kastreret ? så slipper du for alverdens skrupler
over, om han havner hos *kattefabrikker* som avlstyr og lign.
Du kan så også sætte ham på vildkat.dk, og forlange et beløbe for ham
svarende til prisen for kastration.

QXL er en auktion.

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 02-07-05 05:47

> [...]
> snakkesalig.
> Han er hankat og ikke kastreret. Har I nogle gode forslag?

Hejsa !

Jeg er enig med Tina -- Få ham kastreret og sælg ham så på www.vildkat.dk -
for den pris det har kostet at kastrere .. så er du sikker på han ikke ender
på kattefabrikker som vist på www.kattehandel.dk !!

Hilsen Pia

NB - jeg ville ALDRIG sætte en kat på QXL !!! Tanken om at holde auktion
over et levende dyr er ikke lige mig ..

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 02-07-05 09:32

> Pia Lihme Petersen skrev:

Som de andre siger - få ham kastereret, så er I sikre på, at han ikke
kommer steder hvor han bliver udnyttet!

Men ellers kunne I sætte en annonce på www.dyrenettet.dk, sætte en
seddel op hos dyrlægen - fortælle dyrlægen, at I gerne vil af med jeres
kat (vi har selv haft held med at videreformidle en af vores katte på
den måde for mange år siden)

Alternativt kunne man indlevere den hos Kattens Værn eller Inges
kattehjem.... (men kun efter min mening - hvis man virkelig er nødt til
at komme af med katten her og nu)

Sætte sedler op "rundt omkring" om at katten er til salg?!?

QXL ville heller ikke være et af mine valg... Men det er jo op til én
selv!

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-07-05 10:02

Annemette skrev
<Alternativt kunne man indlevere den hos Kattens Værn eller Inges
kattehjem.... (men kun efter min mening - hvis man virkelig er nødt til at
komme af med katten her og nu) >

Hvis man ikke kan/vil neutralisere katten, så ville jeg langt hellere
overlade den til en af overnævnte, fremfor at risikere at den kom i hænderne
på en "fabriks-ejer" og skulle cirkulere rundt, fertil de næste 5 år eller
mere, og fremfor at den blev medvirkende til at lave nogle af de 20.000
uønskede katte der bliver aflivet hvert år.

Internaterne er ikke "perfekte" men de tager i det mindste vare på katten
og får den neutraliseret

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : tjuhej

Dato : 02-07-05 10:13

"Annemette Engell Hansen" <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42c650f44f9fb@nerdgirl.dk...

> QXL ville heller ikke være et af mine valg... Men det er jo op til én
> selv!

jeg vil lige indskyde - så der ikke er nogen der er i tvivl - jeg ville for
intet i verden sætte en kat - eller noget andet dyr - på auktion. Grunden
til jeg nævnte det var blot, at jeg ved nogen gør det, for på den måde at
sikre sig at deres kæledyr/"familiemedlem" ikke bliver brugt til foder eller
noget andet.
Så det er ikke fordi det er noget jeg selv praktiserer. Det kunne jeg
simpelthen ikke..

Bare sådan der ikke er tvivl

Fra : Tine

Dato : 02-07-05 19:33

Hvis man ikke vil aflevere katte på et internat, er der vist også
internater hvor man kan lægge en beskrivelse af katten, og måske den vej
finde en ny ejer

Fra : Ciccia

Dato : 03-07-05 16:02

Hej igen
Tak for Jeres interesse.
Jeg kan ikke forestille at der skulle afholdes auktion på internettet over
vores kat, eller andre dyr for den sags skyld. Så, nu har vi placeret et
billede med oplysninger om missen hos den lokale dyrlæge.
Internat bliver det helst ikke!