Ormekur og ammende
Fra : Iben Holst

Dato : 01-07-05 21:40

Er der noget til hinder for at en kattemor får ormekur samtidig med at hun
ammer sine killinger på ca. 6-8 uger gamle?

Min kusine havde taget en "forvildet" kat til sig.... Den var meget tynd og
ville ikke tage på derfor gav de den ormekur. Et stykke tid efter kommer
katten pludselig med killinger som de formoder er 6 - 8 uger gammel....
eller var den alder, for de 2 er fundet døde med blod ud af munden og den 3
er væk.
De har mistanke om at en hankat der hærger området har været efter dem, men
er også bange for om det er dén ormekur der har kunnet forvolde skade.

Iben

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 01-07-05 23:47

jeg er ikke dyrlæge, så jeg skal ikke kunne sige jeg har forstand på det.
Min dyrlæge sagde til os at vi sagtens kunne give Mille ormekur, mens
hun var gravid! Så om der skulle være nogen forskel om du giver det mens
de dier, kan jeg ikke se.
Håber der er en der kan hjælpe dig lidt mere

Med venlig hilsen
Mikkel Wangsgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-07-05 14:39

Iben Holst <Iben@holst.mail.dk> wrote:

> Er der noget til hinder for at en kattemor får ormekur samtidig med at hun
> ammer sine killinger på ca. 6-8 uger gamle?

Det står sikkert på pakningen hvis man ikke må - det burde der gøre
mener jeg.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan