font problem??
Fra : John Kjoller

Dato : 01-07-05 19:41

Jeg har fået en melding om at der tilsyneladende er forskel på
skritstørrelse på disse to sider, som burde være ens - bare dansk/engelsk:

http://www.csb-island.dk/main.php?vis=kontakt

http://www.csb-island.dk/eng/main.php?vis=kontakt

Er der andre, der ser forskellen? (jeg kan ikke selv se den i min IE, FF og
Opera)

Og hvis I gør, har nogen så evt et bud på hvad problemet er?

KH
john

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 01-07-05 20:57

"John Kjoller" <john@skrivikkedette-basix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> Opera)
>
> Og hvis I gør, har nogen så evt et bud på hvad problemet er?

Problemet er reelt nok hvad forskellen er kan jeg ikke lige gennemskue.

Jeg åbnede begge links i IE og selv om jeg ikke kan se forskellen med det
blotte øje så fortæller scrollbaren at den ene side er længere end den
anden, det er synligt nok

Personligt ville jeg ikke få søvnløse nætter over den slags petitesser

Prøv siden i ti til femten browsere og græd når du ser forskellen. Hvis det
giver dig søvnløse nætter, så skal du finde noget andet og lave.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-07-05 04:44

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Prøv siden i ti til femten browsere og græd når du ser forskellen. Hvis
> det
> giver dig søvnløse nætter, så skal du finde noget andet og lave.

Jeg prøvede dem i min Konqueror.
Umiddelbart så det ikke ud som om, der var den store forskel,

MEN:
På en eller anden måde, er der ikke plads til brødteksten, så al tekst efter
afsnittet "Mission" blever ikke vist. Altså heller ikke selvom man scroller
ned.
Det er muligvis en 'feature' i Konqueror, men jeg kunne forestille mig, at
det har noget at gøre med, at man først serverer 'højre' side, og derefter
tabellen til 'venstre'.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-07-05 22:48

John Kjoller wrote:
> Jeg har fået en melding om at der tilsyneladende er forskel på
> skritstørrelse på disse to sider, som burde være ens - bare
> [...]

Jeg har tjekket siderne i både FF og IE. Jeg ser ikke nogen
størrelsesforskel på skriften på de to sider.

Når den engelske side er lidt længere, kommer det af den delvise
oversættelse af teksten - når teksterne ikke bogstav for bogstav er
identiske, kan du ikke forvente ens længde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/