Hvor(dan) kan man købe tyske sim-kort fra ~
Fra : Oleander

Dato : 01-07-05 10:41

Hej gruppe

Jeg står og skal til festival i tyskland om lidt over en måned.
Som en af de få offentligt ansatte i menageriet der skal afsted, står
jeg så i den situation, at jeg selv skal bløde for telefonopkald
til/fra de andre.

Ydermere kan jeg i en tråd lidt længere oppe se at min udbyder CBB
(som jeg ikke påtænker at skifte), tager sig alt for godt betalt, når
man kommer over grænsen.

Jeg har derfor påtænkt, at anskaffe et GSM sim-kort fra en tysk
udbyder.

Da jeg allerede er indehaver af en IP-fon i USA, hvortil der er
knyttet en "calling-card"-service er det ikke det store problem at
skulle ringe fra tyskland til de andres mobiler.

Nu er det sådan ca. en milliard år siden at jeg har skullet gøre mig
umage på tysk, og jeg tænkte at der nok var nogen her i gruppen der
havde mere kendskab til det tyske mobil-marked...

Derfor, er der nogen her der kan anbefale en løsning til hvordan jeg
nemmest anskaffer et tysk sim-kort til brug for en weekend?

Helst ville jeg gerne have en løsning hvor det er taletidsbaseret og
med mulighed for at købe det på forhånd - altså få det tilsendt til
min danske adresse, men jeg er klart åben for alle forslag!

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Erling Simonsen

Dato : 01-07-05 11:12

Oleander skrev:
> [...]
> med mulighed for at købe det på forhånd - altså få det tilsendt til
> min danske adresse, men jeg er klart åben for alle forslag!

Hej.
Måske er der noget her:
http://www.wahres-sparen.de/Telekommunikation/Mobilfunk/Tarife/Nur-Karte-Tarif/nur-karte-tarif.html
Elelrs prøv at søge med Google: "simkarte ohne handy"
mvh
Erling S.

Fra : Oleander

Dato : 01-07-05 12:45

Den 01 Jul 2005 skrev Erling Simonsen:

>Hej.
>Måske er der noget her:
>http://www.wahres-sparen.de/Telekommunikation/Mobilfunk/Tarife/Nur-Karte-Tarif/nur-karte-tarif.html

Yrdk! En side hvor alt har en bindingsperiode der giver en
minumumspris på ca. 1.000,- kr.!

Dét er go' værkstedshumor!

Som nævnt, så var det kun til brug for en weekend, og til den pris,
kan jeg jo ligesågodt bare gakke løs via CBB's roaming!

>Elelrs prøv at søge med Google: "simkarte ohne handy"

Tjae, tjoe - det kan jeg såmænd godt selv finde ud af (simkarte "ohne
grundgebühr" , men det giver mig jo ligesålidt indsigt i det tyske
marked, som en søgning efter "simkort uden mobil" giver mig på dansk -
at få links til Sonofon, TDC og Tele2 er næppe lige det der kan
betegnes som billigst.

Jeg kan kun gisne på, at den tilsvarende søgning i tyskland giver mig
de samme dyre udbydere. Men selvfølgelig, hvis jeg vælger en løsning
som f.eks. T-mobile's XtraGo,
http://www.t-mobile.de/xtra/

så er jeg vel garanteret at det hele virker glat...

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 12:19

"Oleander" <oleander@phreaker_skridsaa_.net> wrote in message
> [...]
> Som en af de få offentligt ansatte i menageriet der skal afsted, står
> jeg så i den situation, at jeg selv skal bløde for telefonopkald

Skal man forstå det som at du tror at man som privat ansat har fri telefon
skal du vist tro om igen.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-07-05 12:47

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Skal man forstå det som at du tror at man som privat ansat har fri telefon
> skal du vist tro om igen.
>

> --
Men det er nu korrekt der er mange der behandler deres arbejdsgivers
telefoner på den måde

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 13:15

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Men det er nu korrekt der er mange der behandler deres arbejdsgivers
> telefoner på den måde

Dem som har fået udleveret mobiltelefoner, og det er nu nok stadig et fåtal.

Fra : TBC

Dato : 01-07-05 12:53

> Skal man forstå det som at du tror at man som privat ansat har fri telefon
> skal du vist tro om igen.

Det kommer vel an på hvor man arbejder.

TBC

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 13:15

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel an på hvor man arbejder.

Ja, men generelt.

Fra : Oleander

Dato : 01-07-05 13:00

Den 1 Jul 2005 skrev "Christian B. Andresen":

>"Oleander" <oleander@phreaker_skridsaa_.net> wrote in message

>Skal man forstå det som at du tror at man som privat ansat har fri telefon
>skal du vist tro om igen.

Nej, det skal forstås således, at de personer som jeg skal på festival
med, indeholder et stort kontigent af personer som er ansat i firmaer
som betaler deres telefon - også i udlandet.

Jeg har da heller ikke selv som tidligere ansat i det private oplevet
at få betalt min telefon. Ligesom jeg godt kan huske eksempler på
tidligere kolleger i det offentlige som havde betalt telefon.
Og skal vi så ikke stoppe den diskussion her?

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Oleander

Dato : 01-07-05 17:14

Den 01 Jul 2005 skrev Oleander:

> [...]
>tidligere kolleger i det offentlige som havde betalt telefon.
>Og skal vi så ikke stoppe den diskussion her?

Og nu hvor jeg er mindre bekymret for om diskussionen bliver afsporet
(se svar til Rainer), vil jeg da gerne følge op med at sige at jeg på
ingen måde misunder dem med "fri telefon".

I IT-branchen hvor jeg er ansat er en firmatildelt telefon da kun lig
med en ting, nemlig at man dødogpine tager den når den ringer fra
arbejdet - også selv om man er på ferie!

....ikke at det ikke kan være en sjov udfordring at få apacheserveren i
luften foran Orange Scene udstyret med GPRS og en PocketPC

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-07-05 18:30

Det er jo tilladt at slukke sin telefon, engang i mellem. Kender mange der
har firmatelefon, og de slukker f.eks. efter kl. 21.00

/A

Fra : Mads

Dato : 01-07-05 13:26

> [...]
> Som en af de få offentligt ansatte i menageriet der skal afsted, står
> jeg så i den situation, at jeg selv skal bløde for telefonopkald

Hvis det var mig, ville jeg købe en prepaid pakke på Ebay:

http://search.ebay.de/prepaid_PrePaid-Karten-Pakete_W0QQcatrefZC12QQfromZR8QQfsooZ1QQfsopZ1QQsacatZ12395

Mvh Mads

Fra : Oleander

Dato : 01-07-05 16:50

Den 01 Jul 2005 skrev Mads:

>Hvis det var mig, ville jeg købe en prepaid pakke på Ebay:
>
>http://search.ebay.de/prepaid_PrePaid-Karten-Pakete_W0QQcatrefZC12QQfromZR8QQfsooZ1QQfsopZ1QQsacatZ12395

Bølgest! Det var da en rigtigt god ide.
Nu hvor hele øvelsen alligevel er kørt af sporet, så har jeg lige et
irrelevant spørgsmål:

På ebay.com hvor jeg er lidt mere hjemmevant, kan man vælge at sortere
på om folk vil sælge til en (altså til ikke US-residents) kan man gøre
noget tilsvarende på ebay.de?

Jeg er lidt ligeglad med at se 20 sider med folk der kun vil sælge til
tyskere.

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-07-05 13:40

Hej Ole.

Oleander wrote:
> [...]
> knyttet en "calling-card"-service er det ikke det store problem at
> skulle ringe fra tyskland til de andres mobiler.

Så vil du kun bruge det for at gratis kunne modtage opkald?

> Derfor, er der nogen her der kan anbefale en løsning til hvordan jeg
> nemmest anskaffer et tysk sim-kort til brug for en weekend?

Jeg (tysker) har et tysk taletidskort liggende her som jeg kunne fremsende
dig for saldoens beløb + forsendelse.

Det er T-Mobile Xtra.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Oleander

Dato : 01-07-05 16:43

Den 1 Jul 2005 skrev "Rainer Schöbe":

Hej Rainer

>Så vil du kun bruge det for at gratis kunne modtage opkald?

Øv! Nej, min intention var at benytte det både til at modtage opkald,
samt at ringe til de andre - iConnectHere som er min amerikanske
VoIP-udbyder tilbyder nemlig gratisnumre i rigtigt mange lande. Det
virkede f.eks. ganske udemærket sidste år på ferie i Frankrig.

Faktisk troede jeg, uden at have tjekket, at Tyskland selvfølgelig var
dækket. Not!

http://www.iconnecthere.com/nonmembers/eng/virtual_calling_card/access_numbers.htm

Hvilket gør hele denne øvelse til skønne spildte kræfter.

At skulle ringe fra tysk mobil til en dansk mobil er jo næsten lige så
knold som at ringe fra en dansk mobil til en dansk mobil i tyskland.

Undskyld for ikke at have gjort mit hjemmearbejde ordentligt og have
spildt jeres tid. :-/
Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Lars Wolos

Dato : 01-07-05 22:16

"Oleander" <oleander@phreaker_skridsaa_.net> wrote in message news:tnnac19mti7djagad0hvamp72si3efr93p@news.tele.dk...

> Faktisk troede jeg, uden at have tjekket, at Tyskland selvfølgelig var
> dækket. Not!

Hvorfor kan du ikke bare viderstille et fast- eller mobilnummer i
Danmark direkte til det tyske mobilnummer (Tyskland Mobilnet f.eks.
kun dkr 2,84 med CBB) og så sætte din callback udbyder til at ringe
dig op på CBB-numeret i DK?

mvh
Lars

Fra : Lars Wolos

Dato : 01-07-05 22:39

"Lars Wolos" <news@wolos.com> wrote in message news:3ilq4lFm83slU1@individual.net...

> Hvorfor kan du ikke bare viderstille et fast- eller mobilnummer i
> Danmark direkte til det tyske mobilnummer

OK, glem det. Prøv i stedet for et Riiing simkort (http://www.riiing.com).
Det koster 0,59 EUR/Min. fra tyskland til en dansk mobil. Den har været
meget omtalt i tyske og engelske newsgroups.

Riiing simkortene har et nummer fra Liechtenstein (med en rimelig høj
interconnect) og derfor gratis (!) incoming gsm calls i det følgende lande:

(det eneste der koster er det oprindelige opkald til Liechtenstein)

ALBANIA
ALGERIA
AUSTRALIA
AUSTRIA