7 strenget guitar??
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 03-06-01 01:43

Hejsa...

En af mine venner har fået fat i en 7 strenget guitar.

Men hvordan strenger man sådan en? Og hvordan spiller man på den?

Jeg har aldrig selv før hørt om en 7 strenget guitar.

Nogen af jer der kender til dette??

--
Kristoffer Jensen

Fra : Jay

Dato : 03-06-01 10:30

Det er ganske normal opstrengning - man køber bare et 7-strenget sæt (hvor
der er en dyb H- (eller B-) streng med) og så går du bare i gang med at
stemme den ligesom en 6-strenget (EHGDAE +H - hvor H er den øverste/sybeste
streng)

Såre simpelt.

Jay

Fra : Claus Kenberg

Dato : 03-06-01 13:51

> En af mine venner har fået fat i en 7 strenget guitar.

Fed spade, så'en en. Tillykke...

> Men hvordan strenger man sådan en? Og hvordan spiller man på den?

Ligesom normalt. Den ekstra streng er en dybere H streng. Hvilket betyder at
man kan tage akkorder (næsten) som normalt.

Du kan bla. købe strenge her: www.musikhuset.dk

> Jeg har aldrig selv før hørt om en 7 strenget guitar.

Der er flere musikere som bruger dem. Et par af mine farvoritter er Steve
Vai (solist, tidl. White Snake m.fl.), og John Petrucci (DreamTheater).

> Nogen af jer der kender til dette??

Jep. Du (ell. din ven) kan lytte til ovenstående, for evt. inspiration.
Ellers er der hjælp at hente på f.eks. www.vai.com, eller
www.dreamtheater.net

Så er det bare derud af. Det er nemt at lære, men svært at mestre

Venligste hilsener

Claus Kenberg