T68i sletter mails på serveren vis GPRS
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-07-05 08:58

Når jeg henter mails på TDC's server via min T68i med GPRS sletter den de
mails den henter på serveren - altså: jeg kan ikke bagefter hente en kopi på
puteren.

Generelt er dét irriterende, men når der så også er vedhæftede filer med er
det for meget.

Kan jeg sætte fonen op så stuntet undgåes?
Hans

Fra : Jens B

Dato : 01-07-05 12:23

> Når jeg henter mails på TDC's server via min T68i med GPRS sletter den de
> mails den henter på serveren - altså: jeg kan ikke bagefter hente en kopi
> på puteren.

Nu er det godt nok et stykke tid siden at jeg har haft T68. Men så vidt jeg
husker, sletter den ikke på serveren, når blot du har hentet dem ned på
telefonen. Men når du har slettet på telefonen, og efterfølgende lavet en
send/hent mail fra telefonen, så bliver de mails der er slettet på
telefonen, også slettet på serveren.

Så det man skal gøre er, at læse mails'ne på telefonen. De mails man ikke
behøver at læse på sin computer også, de slettes på telefonen, og bliver
herefter også slettet på serveren. De mails man derimod ønsker at bevare,
f.eks. fordi der er en vedhæftet fil, dem lader man bare være med at slette
på telefonen, og de vil så stadig være på serveren, når man henter mails ned
på sin PC. Faktisk et udemærket system, da man så ikke skal gennemgå alt
mail igen på sin PC, hvis der er noget man er færdig med (herunder spam).

Som sagt, det er lang tid siden jeg har haft T68, men mener at det er sådan
det hænger sammen.

Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-07-05 13:05

Jens B skrev:

> [...]
> efterfølgende lavet en send/hent mail fra telefonen, så bliver de
> mails der er slettet på telefonen, også slettet på serveren.

Fedt fedt fedt - dét kan fint passe for jeg mener kun at det er af og til at
det sker - formentlig når jeg i mit rengøringsvanvid "tømmer" telefonen.

Det giver så osse logik al den stund at man ikke kan fjerne mailsne fra
fonen før man har taget en "send og modtag" igen, hvor man så sender en
besked til serveren. Alletiders!

> [...]
> system, da man så ikke skal gennemgå alt mail igen på sin PC, hvis
> der er noget man er færdig med (herunder spam).

Rigtig godt!

> Som sagt, det er lang tid siden jeg har haft T68, men mener at det er
> sådan det hænger sammen.

Jeg vil tro du har ret.

Tak for en fin besvarelse!
Hans

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-07-05 18:25

> [...]
>
> Det giver så osse logik al den stund at man ikke kan fjerne mailsne fra
> fonen før man har taget en "send og modtag" igen, hvor man så sender en

Ja - det lyder rigtigt at den ikke sletter mails fra serveren uden du selv
foretager dig noget. Til gengæld skal du huske at kopiere mails, du vil
gemme på mobilen, over i arkiv (hedder det svjh).
Ellers er mailen væk fra mobilen næste gang du henter - men er stadig på
serveren.
Kan faktisk ikke huske jeg har slettet mails på serveren via T68'eren -
T630'eren har en mere direkte funktion til det: "Marker Slet".
Så er du af med skidtet - så pas på

Jesper

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-05 10:04

Jesper Hedegaard skrev:

> Ja - det lyder rigtigt at den ikke sletter mails fra serveren uden du
> selv foretager dig noget.

Ku nu osse ha købt en forklaring om at "man har jo hentet dem"

> Til gengæld skal du huske at kopiere mails,
> du vil gemme på mobilen, over i arkiv (hedder det svjh).
> Ellers er mailen væk fra mobilen næste gang du henter - men er stadig
> på serveren.

Nå, okay

> Kan faktisk ikke huske jeg har slettet mails på serveren via T68'eren

Det er nok når man decideret sletter headerne i mobilen, og dét kan man kun
gøre ved at markere dem "Til sletning" og så "Sende og modtage" igen - men
jeg troede hele tiden at alt dét foregik internt i fonen

> - T630'eren har en mere direkte funktion til det: "Marker Slet".
> Så er du af med skidtet - så pas på

Hæ hæ - næste fon (i givet fald) hedder K750i
Hans