Sløj efter vaccination
Fra : Basse

Dato : 01-07-05 07:55

Hej alle,

Vi fik vores kat vaccineret hos dyrlægen i går, og her til morgen virker hun
meget sløj og er blandt andet helt uinteresseret i mad og vand.

Er det normalt, at der er en sådan efterreaktion på vaccinen?

Det er kun anden gang, hun bliver vaccineret. Efter første gang (som var en
dobbeltvaccination) oplevede vi ikke nogen reaktion.

Tak for eventuelle svar.

Mange hilsner
Basse

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 01-07-05 08:07

Hej Basse
Jeg har indimellem oplevet det med en killing, og er opmærksom på det
hver gang.
Er det en ny type vaccination? - altså en anden fra sidste gang.
Kontakt din dyrlæge og få en snak.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 08:12

Basse wrote:
> [...]
>
> Det er kun anden gang, hun bliver vaccineret. Efter første gang (som
> var en dobbeltvaccination) oplevede vi ikke nogen reaktion.

i min erfaring er det helt normalt at de kan blive lidt sløje dagen
derpå.... det kan små børn jo også, og voksne for den sags skyld, når de
bliver vaccineret...

når du siger at det er anden gang den bliver vaccineret, taler vi så om at
det er en killing, eller en voksen kat?

hold øje med missen, hvis du er nervøs så ring til din dyrlæge og forhør
dig, men lur mig om missen ikke er frisk igen i morgen ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-07-05 08:34

Det er ikke unormalt at der kommer en reaktion som på børn. Mistet appetit,
opkogt, ugidelig. Men hold godt øje, for det kunne også være andre ting.
Og jeg vil sige at i skal sørge for at missen får noget vand. Det er meget
vigtigt.
Tag eventuelt en engangssprøjte og giv den noget.

Nina

Fra : Denise

Dato : 01-07-05 08:50

> [...]
en
> dobbeltvaccination) oplevede vi ikke nogen reaktion.

Uha ja, det hører man mere og mere. Hvis du kigger på Google under "sløj
vaccination" i dk.fritid.dyr.kat gruppen, så skal du bare se.
Vores Molly var iøvrigt gerne sløj i 1½ dag, hvor hun bare lå under
radiatoren og ikke ville hverken det ene eller andet.
Det der kan irritere mig lidt er, at når man spørger dyrlægerne om der er
nogle eftervirkninger siger de som regel, "det er meget sjældent", og det
mener jeg er helt forkert, for jeg læser da det er rigtigt tit faktisk, at
de er sløje.
Jeg tror du kan være ganske rolig og hun er højst sansynlig frisk igen i
aften eller i hvert fald i morgen tidlig, men selvfølgelig hold øje med
hende.

--
Hilsen Denise

Fra : CC

Dato : 01-07-05 21:19

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg tror du kan være ganske rolig og hun er højst sansynlig frisk igen i
> aften eller i hvert fald i morgen tidlig, men selvfølgelig hold øje med

Enig, vi har 5 katte som bliver vaccineret samtidig og uden undtagelse, er
en af dem blevet meget sløj af vaccinen hver gang og
underligt nok, er det aldrig den som bliver dårlig.
Vi har iøvrigt oplevet, at 2 af vores katte har fået en efterreaktion på
vaccinen 2 - 4 uger efter, hvor de har udviklet en slags for-
kølelsessår (kunne forestille mig det ikke ville være særlig heldigt, hvis
de skulle udstilles, hvilket vores ikke bliver, da de mister
hårene der hvor sårene har været og det har varet op til 1 !/2 år inden de
kommer igen - den ene har dog aldrig fået hår på læben
igen.

hilsen
Claus

Fra : Basse

Dato : 02-07-05 11:27

Hej igen,

1000 tak for jeres beroligende svar.

Og I fik ret..! I morges var det lille væsen i højt humør igen!

Endnu en gang mange tak!

Mange hilsner
Basse