Skærme
Fijala 3554
1996
Fra : max

Dato : 03-06-01 01:03

Jeg søger lidt godt råd, har kigget på en 21" skærm, som har kørt en del
km 1996.. Er der noget specielt man skal være opmærksom på, eller skal man
bare holde fingrene væk, til 3500 kr, kan det måske være en go handel.??
Og hva mærke er det så ? er der måske nogen der ville spørge - Det står
der ikke noget om på ydersiden, men fyren der har serviceret den påstår
indmaden er Sony, den har masser af knapper og ind og udgange jeg ikke
kender noget til, kort sagt den ser meget professionel ud.. Billedet er
osse fint og skarpt, men det er uroligt ind til den er blevet varm.. Jeg
er godt klar over det ikke er meget at gå ud fra..
mvh max

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 03-06-01 15:28

"max" <maxartespam@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> er godt klar over det ikke er meget at gå ud fra..

Hvis indmaden er en Sony, vil du typisk kunne se to vandrette sorte
streger tværs over skærmen, når du er på en hvid baggrund. Dette skyldes
Trinitron-billedrørets opbygning, som jeg dog ikke vil komme nærmere ind
på her. Jeg tvivler dog på, at Sony overhovedet har lavet skærme til
OEM-markedet. Prøv at kigge på det label, der sidder bagpå skærmen -
måske vil du kunne finde nogle navne, bogstaver eller tal, som du vha.
en søgning på Google.com måske vil kunne finde ud af, hvad betyder.

Men det lyder lidt som om, at der er tale om en eller anden tilfældig
noname-skærm af mystisk herkomst - selv de billigste 21" noname-skærme
har ofte BNC-stik og alt muligt andet gejl på bagsiden, men kvaliteten
af dem kan ofte betvivles.

Husk, der er tale om en fem år gammel skærm - og selvom det var en Sony
ville jeg nok have mine betænkeligheder ved at kaste 3500 på bordet, for
noget jeg ikke helt vidste hvad var.

mvh
Peter