OT: Læse nanoteknologi
Fra : Anders Lund

Dato : 30-06-05 19:00

Hvis man skal læse nanoteknologi, hvor skal man så gøre det?

Aalborg?
Århus?
DTU
eller KU?

Jeg har været på laboratoriet på KU det er ikke særligt stort, tilgengæld så
det ud til at DTUs nano faciliteter er ret store.

Er der en der kender til de danske universiteters tilbud på nanoområdet.

Mvh
Anders Lund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-05 20:21

Den 30-06-05 20.00 skrev Anders Lund følgende:

> Hvis man skal læse nanoteknologi, hvor skal man så gøre det?
>
> Jeg har været på laboratoriet på KU det er ikke særligt stort

Hmm.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Anders Lund

Dato : 30-06-05 20:30

> Hmm.

Hvad mener du med det?

Mvh
Anders Lund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-05 22:04

Den 30-06-05 21.30 skrev Anders Lund følgende:

> Hvad mener du med det?

Som Jens også er inde på - det skal jo være småt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Jens

Dato : 30-06-05 21:45

Anders Lund <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote:

> Jeg har været på laboratoriet på KU det er ikke særligt stort, tilgengæld så
> det ud til at DTUs nano faciliteter er ret store.

De er nok ikke så dygtige på DTU - opgaven er jo at gøre små ting
--

Jens F
(som ikke ku' la' være)

Fra : -USH-

Dato : 30-06-05 22:56

Anders Lund skrev:
> Hvis man skal læse nanoteknologi, hvor skal man så gøre det?

Er det ikke lidt sent at begynde på de overvejelser? De skal da vist ha din
ansøgning i morgen kl 12.

Bortset fra det, har jeg selv gået med de tanker, men er kommet fra dem
igen. Jeg har talt med nanostuderende på både DTU, Kbh og Århus, og alle var
glade og tilfredse. Var også et smut ude at se det kæmpestore nanolab de har
på DTU, og ja, det er lækkert. Mener at en del af Kbhs nanouddannelse
foregår deroppe, men er ikke sikker.

Husk også er der er en eller anden forskel på at læse ingeniør og gå på uni.
Der er vist mere teori på uni, og det er vel også værd at tage med i
overvejelserne.

Nåja, og så skal du ha fysik på A-niveau på DTU, mens du skal ha kemi på
B-niveau på de andre.

God fornøjelse med det.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Anders Lund

Dato : 01-07-05 00:36

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke lidt sent at begynde på de overvejelser? De skal da vist ha
> din ansøgning i morgen kl 12.

Jeg har søgt ind på nanoteknologi i aalborg for længst, men kom i tvivl om
hvad der egentligt var det bedste sted.
Aalborg har et samarbejde med NanoNord, hvilket hvis også skulle give nogle
gode faciliteter

> [...]
>
> Husk også er der er en eller anden forskel på at læse ingeniør og gå på
> uni. Der er vist mere teori på uni, og det er vel også værd at tage med i
Ja. Det er så ingeniør jeg har valgt.

> Nåja, og så skal du ha fysik på A-niveau på DTU, mens du skal ha kemi på
> B-niveau på de andre.

Har A i fysik og mat, og B i kemi, så det giver vist ikke problemer nogen
steder.

Mvh
Anders Lund