Mercury 4.5 Hk
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-06-05 16:47

Hej NG

Jeg har fået fat i en ældre dame fra 79. en Mercury 4.5 Hk påhængsmotor.
Den hænger lidt her og der, men det kan der jo gøres noget ved.

Mit spørgsmål er nu... hvordan stopper man en sådan motor?

Der er ingen stopknap på den, så hvis der er nogen der kender til den
eller
ved hvordan
vil jeg gerne vide det også...

mvh
JR

Fra : Ole Axelsen

Dato : 29-06-05 16:58

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den hænger lidt her og der, men det kan der jo gøres noget ved.
>
> Mit spørgsmål er nu... hvordan stopper man en sådan motor?

Jeg kender ikke modellen, men på nogen motorer sidder stopfunktionen i
gashåndtaget. Altså når håndtaget drejes helt tilbage. Det kan forøvrigt
være ret irriterende, hvis det er for slidt.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : m_l_j

Dato : 08-07-05 21:05

"Jan Rasmussen" skrev d. 29-06-05 16:47 dette indlæg :
> Hej NG

jeg har også en gammel mercury4,5 hk. den skal man slukke på venstre
side nede i bunden, der sidder en lille knap, tror jeg, da min egen er
faldet af, men jeg bruger bare en skruetrækker til at kortslutte den, da
det er princippet.

men hvis dette ikke er tilfældet, så ved tændrøret går der nogle
ledninger ud, find det sted hvor der sidder to ledninger på samme pol,
og følg den, eller find stelforbindelsen og sfølg den, så vil
sluk-knappen side i enden af den.

mvh. m_l_j

http://www.kandu.dk/