bøde 500 kr?
Fra : tina hedeman

Dato : 29-06-05 15:36

hej med jer

jeg var ved stranden med mine 2 hunde den ene har en lang line og den anden
ser kun mig bol og vand så hunden løber ingen steder.
men en mand tror han var fisker kom hen og skældte mig ud og sagde jeg
skulle have hunden i snor. ok jeg satte hunden i snor og han sagde man kunne
få en bøde på 500 kr. for at lade hunde gå løs.
Jeg ved godt hunde ikke må være løs på stranden fra april til oktober.Pga
yngel fra fuglene.
Men jeg har tit gået den tur uden der sker noget.
jeg hader at få skældt ud, så nu skal jeg ikke derned lige nu.
hilsen tina

Fra : Pwh

Dato : 29-06-05 16:22

> Men jeg har tit gået den tur uden der sker noget.
> jeg hader at få skældt ud, så nu skal jeg ikke derned lige nu.
> hilsen tina

Du skal bare gører som mig og bede folk om at blande sig udenom,
hvis din hund ikke generer nogen kan der vel ikke værer nogen probs.
Folk elsker at lege politibetjente.

/Jens (som meget sjældent har sine hunde i snor)

Fra : Is

Dato : 29-06-05 18:52

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Q0zwe.64$yX4.47@news.get2net.dk...

> Du skal bare gører som mig og bede folk om at blande sig udenom,
> hvis din hund ikke generer nogen kan der vel ikke værer nogen probs.
> Folk elsker at lege politibetjente.
>
> /Jens (som meget sjældent har sine hunde i snor)

Regler er kun til for andre - og jeg gør som jeg vil !!!

Erik Isager

Fra : Pwh

Dato : 29-06-05 21:00

> Regler er kun til for andre - og jeg gør som jeg vil !!!

Jeg indrømmer da ærligt at jeg ikke lader mit liv styrer at
diverse love og paragraffer, det er bestemt ikke det samme
som at sige at jeg ikke tager hensyn til mine medmennesker.
Jeg kan da nemt med loven i hånd gører livet surt for andre,
jeg vælger så at vægte hensynet til andres velbefindende højere.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-06-05 11:18

> [...]
> Folk elsker at lege politibetjente.
>
> /Jens (som meget sjældent har sine hunde i snor)

Jeg siger som Jens, og bøden er Kr 1000,- medmindre der er mængde rabat.
Men jeg har nu godt nok aldrig fået en bøde endnu. Men antallet af
selvbestaltede politibetjente vokser for hvert år. Hvis det er for, at de
ønsker kontakt, så kunne de da bare spørge, hvilken race er hundene, så var
der da en begyndende dialog.

M.V.H.....Benny..

Fra : jopa

Dato : 30-06-05 11:56

Benny Mortensen 9700 skriblede bla:
> [...]
> det er for, at de ønsker kontakt, så kunne de da bare spørge, hvilken
> race er hundene, så var der da en begyndende dialog.

Jeg lader da også min rende løs hvis ikke der er andre i syne.
Kommer der nogen er det snor på med det samme.

Og så en reminder:
Hvis hundene skider på stranden så venligst fjern det, så er vi mere
velkomne.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-06-05 14:50

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og så en reminder:
> Hvis hundene skider på stranden så venligst fjern det, så er vi mere

Man kommer der vel ikke ligefrem for at genere andre. Vi vælger altid de
ikke særligt attraktive strande, hundene er ligeglade, og vandet lige så
vådt, og det der kommer mest af, er andre hunde ejere, hvis hunde også
trænger til en tur i baljen. Men jeg betragter det da som en selvfølge, at
man respekterer andre mennesker. Desværre er der jo nogle, som i deres iver
for at lege politibetjent, glemmer at respektere os. Derfor er jeg rørende
enig med Jens. Hvis ikke mine hunde generer de andre, så bedes de også lade
være med at genere os og vore hunde.
Det er i grunden utroligt, hvis folk møder en løs hund, og dennes ejer, så
har de altid en grov bemærkning klar, som " SE SÅ AT FÅ DEN HUND I SNOR "
Gad vide om det ville gøre ondt, at udskifte dette, med et simpelt " Davs "
og hvem ved, måske et lille smil, som kunne få os til at tro på, at de
virkeligt ønskede os en god dag, og ikke at vi brækkede og faldt halsen 10
meter længere fremme. Men igen, fokuserer alle på de mindste problemer.
Det var vist Jens, som kom først med, at han hellere ville træde i en høm,
end i resterne af en flaske, eller flået dåse. Hvis vi ved et uheld, er
kommet til at efterlade en høm, et eller andet sted.... Kunne de flasker,
dåser og glasskår, og andres høm'er og almindeligt affald som vi har samlet
op, så ikke råde bod på vores forbrydelse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 16:30

Benny Mortensen 9700 wrote:
> [...]
> ejer, så har de altid en grov bemærkning klar, som " SE SÅ AT FÅ DEN
> HUND I SNOR " Gad vide om det ville gøre ondt, at udskifte dette, med

Det er nu meget sjældent at jeg oplever det, da jeg kun havde Tyson tror
jeg det skete 1 eller 2 gange. Men nu hvor jeg også har Angel har jeg oplevet
det allerede 2 gange i år, det virker nok mere provokerende når man har
2 løse hunde med sig

> Det var vist Jens, som kom
> først med, at han hellere ville træde i en høm, end i resterne af en
> flaske, eller flået dåse.

Det var det nemlig, det koster dig lige 5 hundekiks at citerer mig

> Hvis vi ved et uheld, er kommet til at
> efterlade en høm, et eller andet sted.... Kunne de flasker, dåser og
> glasskår, og andres høm'er og almindeligt affald som vi har samlet
> op, så ikke råde bod på vores forbrydelse.

Nemlig, det er ikke så få smadrede flasker jeg har ligget og samlet
op efterhånden, self gør jeg det af hensyn til mine hunde, men det
redder måske også et barn fra at blive invalideret.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 30-06-05 18:22

> [...]
> op efterhånden, self gør jeg det af hensyn til mine hunde, men det
> redder måske også et barn fra at blive invalideret.

Selvfølgelig er glasskår værre

Men det fritager vel ikke en fra at samle op efter sig, der hvor andre kan
træde i dem.

LN

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 18:24

> Selvfølgelig er glasskår værre
>
> Men det fritager vel ikke en fra at samle op efter sig, der hvor
> andre kan træde i dem.
>
> LN

Øhh, det er der vel heller ingen der har sagt.

/Jens

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 02-07-05 12:30

God ide, jeg har ikke tal på hvor mange gange min hund, har slåsset med
løsgående hunde som aldrig plejer at gøre noget, sidst var i
torsdags............
Han er altid i snor....

mvh jimmi

Fra : Pwh

Dato : 02-07-05 14:21

Jimmi Jakobsen wrote:
> God ide, jeg har ikke tal på hvor mange gange min hund, har slåsset
> med løsgående hunde som aldrig plejer at gøre noget, sidst var i
> torsdags............

Han lyder da til at værer en noget agrassiv hund.
Hvad er det for en race om jeg må spørge.

> Han er altid i snor....

God ide, hvis han ikke kan omgåes andre hunde på en ordentlig måde.

/Jens (hvis hunde næsten aldrig er i snor og meget sjældent kommer op og slås)

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 03-07-05 14:09

Han er faktisk meget fredelig, men når fremmede hunde er truende så reagerer
han.
Men det sjove er at han viser undvigelses adfær med at smaske når han ser
andre hunde, så efter hvad jeg ser så har han lært at slås, for han er ikke
dominant over for andre hunde.

Han er en Malinois på 6 år.

MVH Jimmi

Fra : Pwh

Dato : 03-07-05 18:47

Jimmi Jakobsen wrote:
> Han er faktisk meget fredelig, men når fremmede hunde er truende så
> reagerer han.

Det skal han da også have lov til, det var mere din udtaelse om at du ikke
har tal på hvor mange gange han har været oppe og slås der fik mig til at
tænke på en agrassiv hund. Min Tyson på 3år (Lab/Schæfer) finder sig
da heller ikke i at blive chikaneret, men alligevel har han da kun været
oppe og slås ca 5-6 gange, og kun en gang for alvor.

> Men det sjove er at han viser undvigelses adfær med at smaske når han
> ser andre hunde, så efter hvad jeg ser så har han lært at slås, for
> han er ikke dominant over for andre hunde.

Men måske er han lidt hurtig på aftrækkeren, ellers er i bare uheldige at
værer omgivet af mange agrassive hunde

> Han er en Malinois på 6 år.

Flot hund.

Prøv at chekke http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Det giver bedre sammenhæng hvis du svarer efter indlægget.

/Jens

Fra : MGA

Dato : 29-06-05 18:18

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg har tit gået den tur uden der sker noget.
> jeg hader at få skældt ud, så nu skal jeg ikke derned lige nu.
Nej, gør ikke hvad Jens siger - du kender loven - den er til for alle - også
os med de små hunde og folk med hundeskræk. Så på med snoren - tak

Mette

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 29-06-05 19:02

Ja det siger jeg også.
Det kan være at loven kan være irriterende en gang imellem, men følge den
skal man vel. Der er vel en grund til, at den er der.

mvh Thanh Nhi.

Fra : tina hedeman

Dato : 29-06-05 19:15

hej med jer

ja jeg vil da også følge loven, men vi var de eneste der var der og jeg
tager altid hensyn når der er andre til stede.
Men som sagt var vi alene og jeg greb chancen.
hilsen tina

Fra : Hansen

Dato : 29-06-05 20:02

Hej.

Jeg går rigtig meget ved stranden. Er der ingen mennesker og hunde så får
min hund lov til at løbe løs, men er det i badetiden, så er det altid med
snor. Vi skal være der alle sammen, og jeg respektere altså at der er
badende gæster, børn, og andre hunde.Dog er det også rigtig irriterende for
mig, fordi min hund er altså ikke glad for andre hunde -specielt tæver. Jeg
har en newfoundlænder, og af en eller anden grund syntes andre mennesker
altså at deres lille hund skal altså have lov til at snakke med min hund.
Jeg råber altid på forhånd at det ikke går de mødes, men de fleste bliver
altså sure og syntes vist jeg er mærkelig. Så når der er fyldt med badende
gæster, så er der altså mange små løse hunde og det gør faktisk at jeg ikke
kan være der som badende gæst - med min hund i snor!! Det er sgu
irriterende. Hvem får bøden - skæld ud - hvis min hund æder en lille hund,
fordi dens ejers lige syntes at den skal hilse på min rare bamse??

M.v.h

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 30-06-05 06:50

Hej..
Jeg synes da klart, at det er den anden ejer, der skal have en ordentlig
skideballe, hvis det sker. Det kan da godt være, at hunden er lille, men de
skal da kunne kontrollere den!
Ellers er det jo dig, der har krav på at gå et eller andet sted hen for at
få dem til at gå med snor på.

Fra : Simon

Dato : 30-06-05 07:23

> [...]
> Jeg har en newfoundlænder, og af en eller anden grund syntes andre
> mennesker altså at deres lille hund skal altså have lov til at snakke med

Øv, hvor jeg kender dit problem! Nogen af jer herinde, kender min Robin,
parson russell terrier på 5 år. Han ligner noget af det mest nuttede i hele
verden - en lille sød, hvid ting med fuldskæg og brun plet omkring øjet...
virkelig nuser, indtil han hænger i folks hunde. Og det gør han.... uden
varsel, uden noget, for jeg har jo sagt, at han ikke må skabe sig Jeg
har trænet ham og trænet ham og trænet ham, så han gør intet... står pænt og
logrer, mens han kigger på mig og får sine godbidder... indtil den anden
hund kommer inden for rækkevidde - haps og så hænger han i halsen på den. Og
han slipper ikke sådan lige igen - heldigvis har jeg luret teknikken, så jeg
kan få ham til at slippe, når det går galt.

Jeg ved, at min hund har et MEGET, MEGET stort problem, som jeg ikke magter
at løse. Lederskab eller ej... uanset, hvad jeg gør, spiller den dårlige
socialisering han har fået igennem. Fordi der stort set ikke findes nogen
steder, man kan gå uden at blive forstyrret af folks løse hunde (eller hunde
i lang flexiline, som folk har endnu mindre styr på), er Robins liv nu
begrænset til marken bag vores hus og en lille, øde skov ikke ret langt
herfra. For jeg ønsker ikke, at han skal bide nogens hunde - han har
heldigvis aldrig gjort nogen skade (nu er han jo ikke så stor) i og med, at
han "bare" hænger fast, men de psykiske skader er i min mening de værste -
både for min og den anden hund.

> Jeg råber altid på forhånd at det ikke går de mødes, men de fleste bliver
> altså sure og syntes vist jeg er mærkelig.

Ja, folk siger altid "min gør ikke noget" og når jeg så siger, at Robin
bider, siger de "nej, han ser da så sød ud".... haps!

Hvem får bøden - skæld ud - hvis min hund æder en lille hund,
> fordi dens ejers lige syntes at den skal hilse på min rare bamse??

Du får en dyrlægeregning, som du så kan sende videre til din forsikring,
eller selv æde. Det er i hvert fald, hvad jeg gør - uanset om der er blod at
se, eller ej, sender jeg altid folk til dyrlægen og få deres hund tjekket -
egen skyld eller ej, jeg betaler, for det er mig, der render rundt med en
sindssyg (bogstaveligt talt) hund i snor.

Og så - jeg ved, at jeg får alverdens tæsk nu - jeg ved, at min hund har et
problem, jeg ved, at hans liv er blevet noget af det mest triste, man kan
forestille sig og jeg ved, at han burde aflives - men for helvede, hvor er
det svært! Han er jo sød og rar overfor Kimmi (min anden hund) og alle
mennesker. Han er min første hund, min indgangsbillet til hele
hundeverdenen, min super lydighedshund (han har bestået DKK's klasse 3),
glad for sine kødben, at ligge i sofaen og trisse rundt udenfor på marken.
Jeg prøver at gøre noget for ham - gå lidt spor, lave søgeøvelser og tricks,
men stadig ved jeg, at det ikke kan hamle op, med det liv han havde før,
hvor han altid var med overalt (skole, arbejde, i byen, til træning...
overalt) - men for pokker, hvor er det svært og hvor ville det være rart,
hvis man bare kunne tage ham med i skoven, på stranden og i byen uden at
skulle bekymre sig over, hvilke løse hunde, man møder.

Frustrationer, der skulle ud? Ja, det tror jeg vist.... talte nemlig med
dyrlægen om aflivning i går, men jeg kan simpelthen ikke....

-Trine

Fra : Jytte B

Dato : 30-06-05 07:44

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Frustrationer, der skulle ud? Ja, det tror jeg vist.... talte nemlig med
> dyrlægen om aflivning i går, men jeg kan simpelthen ikke....

Hej Trine.
Du skal bestemt ikke aflive din hund bare passe på ham, som du gør.
Nogle hunde tolererer bare ikke andre hunde af samme køn. Nogle tæver
tolererer ikke engang hanhunde.
Det er meget racebestemt. Jeg har selv haft og har også nu sådan en hund.
Efter min mening er det ikke unormalt at f.eks. en hanhund ikke kan enes med
andre hanhunde.
Det er de mennesker, der lader deres hund rende hen til din, der har et
problem, du har jo advaret.

Jeg har flere hunde også to fredelige collier, men jeg går også kun øde
steder med dem, jeg gider ikke fremmede løse hunde. Efter min mening skal
det være ejerne der aftaler om to hunde skal lege sammen, det skal ikke
påtvinges hunde og ejere der ikke ønsker det.

Så vidt jeg har forstået, søger din hund ikke slagsmål, men bider kun når
fremmede hunde render hen til ham?

Det er flot, Du har bestået klasse 3, den er meget svær.

Held og lykke med din hund.

Jytte

Fra : Simon

Dato : 30-06-05 09:11

> Du skal bestemt ikke aflive din hund bare passe på ham, som du gør.
> Nogle hunde tolererer bare ikke andre hunde af samme køn. Nogle tæver
> tolererer ikke engang hanhunde.

Robin tolererer ingen af delene - jeg tror slet ikke, han når at tjekke

> [...]
> med andre hanhunde.
> Det er de mennesker, der lader deres hund rende hen til din, der har et

Ja, men det er jo ikke den anden hunds skyld - det er det, jeg synes er så
trist. At folk ikke passer bedre på deres hunde.

> [...]
> det være ejerne der aftaler om to hunde skal lege sammen, det skal ikke
> påtvinges hunde og ejere der ikke ønsker det.

Ja, lige præcis. Min border tæve gider heller ikke andre hunde - hun gør dem
ikke noget, men når vi er ude sammen, så "arbejder" hun (hun er en meget
seriøs hund) og så gider hun ikke have en hale af hanhunde hængende efter
sig.

> Så vidt jeg har forstået, søger din hund ikke slagsmål, men bider kun når
> fremmede hunde render hen til ham?

Han får ikke muligheden for at søge slagsmål, da han altid er i snor -
ellers ville han godt kunne finde på det... især hvis den anden hund også er
løs - så stoler han simpelthen ikke på dem.

> Det er flot, Du har bestået klasse 3, den er meget svær.
>
> Held og lykke med din hund.

Tusind tak

Trine

Fra : Mus

Dato : 30-06-05 10:27

Kender det godt lidt selv. Godt nok ikke så slemt.

Men vores hanhund kan heller ikke med alle hanhunde. Især ikke hvis de er
domminerende og lægger op til ham.

Men det er så ikke alle hanhunde. Nogle må endda spise af hans madskål.
Tæver må gøre alt ved ham, han finder sig i det hele.

Men vi bryder os heller ikke om løse hunde her - især ikke når ejeren ikke
er til at få øje på nogen steder.

LN

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-06-05 11:27

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse

> Frustrationer, der skulle ud? Ja, det tror jeg vist.... talte nemlig med
> dyrlægen om aflivning i går, men jeg kan simpelthen ikke....
>
> -Trine

Man holder jo altid mest af sine egne.

M.V.H.....Benny..

Fra : dpl

Dato : 29-06-05 20:04

tina hedeman wrote:

> [...]
> Men jeg har tit gået den tur uden der sker noget.
> jeg hader at få skældt ud, så nu skal jeg ikke derned lige nu.

Hej Tine
Hvad mener du med, at "der ikke sker noget" ? Ved du med sikkerhed, at
din hund ikke har forstyrret fuglene i deres rugning, og at der ikke er
flygtet fugle fra deres reder, som efterfølgende er blevet plyndret af
måger?

De fuglearter der yngler langs strandene er typisk meget sky og
kryptiske, dvs. de er næsten umulige at opdage, da især ungerne er
enormt godt camouflerede. Og hvis de forlader reden på meget stor
afstand, når du aldrig at opdage dem eller deres reder. Men det gør din
hund med garanti, for den kan jo lugte sig frem. Sådan en hundesnude
eller poter kan gøre stor skade i sig selv, også selv om hunden ikke
mener noget ondt.

Loven om beskyttelse af vandfuglene og ikke mindst deres yngleområder
ved strandene er jo lavet af en god grund, ikke for at irritere
hundeejere. Og at sige at der "intet sker", virker som et udtryk for at
man ikke har sat sig ind i baggrundet for de gældende regler.

Hilsen Dorthe, ejer af et stk. stooor hund, der har snor på ved stranden!

Fra : tina hedeman

Dato : 29-06-05 20:17

hej dorte

min hunde gik kun i vandet og jeg regner ikke med der er reder og unger der.
hilsen tina.
ps.min hund interesser sig kun for sin bold og er ligeglad med andre hunde
og fugle.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 30-06-05 11:49

> [...]
> enormt godt camouflerede. Og hvis de forlader reden på meget stor
> afstand, når du aldrig at opdage dem eller deres reder.

Der er vist en lille brist i min opfattelse.... Hvad er det lige for en
fugl, som yngler langs de Danske badestrande, som du ville betegne som sky.
Hvis du vil bruge den begrundelse, så skal hunde jo totalt forbydes, og det
ville være et mirakel, hvis et Vibe eller Lærkepar skulle få unger på
vingerne. Hvis fugle ikke havde større problemer end hunde, så gik fuglene
en lykkelig fremtid i møde. Kan hunden finde en rede, så har Måger, Krager
& Skader fundet den for længe siden. I øvrigt har langt de fleste fugle
det, usædvanligt godt i Danmark. Faktisk så godt, så man kan finde
Strandskader i byerne, og endda meget meget langt væk fra vand. Ja deres
skrig er efterhånden velkendt alle steder i landet, til gengæld er fuglen i
sig selv, ikke særligt godt kendt. Mange tror ligefrem, at de har set en
sjælden fugl, når de endelig ser den. Utroligt, at så stor en fugl, kan
blive overset af så mange.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kito

Dato : 30-06-05 06:05

> [...]
> Men jeg har tit gået den tur uden der sker noget.
> jeg hader at få skældt ud, så nu skal jeg ikke derned lige nu.
Det kan godt være jeg husker forkert eller der er kommet andre regler. Skal
hunden være i snor eller er det nok at den er under kommando, altså går ved
siden af føreren.
Hvorlang skal en hundesnor være, står der noget om dette?

vh
Poul

Fra : Simon

Dato : 30-06-05 06:34

> Det kan godt være jeg husker forkert eller der er kommet andre regler.
> Skal
> hunden være i snor eller er det nok at den er under kommando, altså går
> ved siden af føreren.

Det kommer helt an på, hvor man går - på gader og stræder er det nok, at
hunden er under kommando (fuld kontrol), med mindre den lokale politivedtægt
siger noget andet, og det gør den mange steder. Det der med under kommando,
kan jo også diskuteres, men jeg ved, at noget af politiet i Århus har en
hjemmestrikket "test", de udfører.

På strande i sommerhalvåret SKAL hunden være i snor, ligesom den året rundt
skal være i snor i skove, med mindre det er en hundeskov og der er skiltet
omkring dette.

> Hvorlang skal en hundesnor være, står der noget om dette?

Nej, det står der nemlig ikke - så i skov og på strand går mine i 20 m
line - men det er stadig forbudt at løbe ind mellem træerne eller op i siv
o.l. Det eneste tilladte at gå på, er stier og sand.

-Trine

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 30-06-05 07:04

Jeg synes at mennesker skal have stranden om dagen, så kan vi gå derned
ved2100 og generer ingen og tempereturen er bedre for hunden og vi møder
ingen som Jens der synes at vore hunde skal være upopulærer fo han kan bare
det der .

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 07:17

STIG RASMUSSEN wrote:
> og vi møder ingen som Jens der synes at vore hunde skal være
> upopulærer fo han kan bare det der .

Synes du selv at det var en rigtig genial bemærkning du kom med der,
for det første lufter jeg da tit hund efter kl 21 og for det andet lufter jeg
dem aldrig på stranden, og for det tredje har har jeg aldrig udtalt at
"jeg bare skal værer der", sikke en gang pladder at skrive.
Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
så du i det mindste kan lærer at quote ordenligt hvis du skal
angribe andre mennesker.

/Jens

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 30-06-05 07:50

kære jens ifølge politivedtægten skal hundeholdes i snor el være under
kontrol, intet menneske er hurtigt nok hvis en hund tænder af eller ryster
sig, altså snor på når der er andre i nærheden, jeg har ikke udtalt "jeg
bare skal værer der"

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 08:36

STIG RASMUSSEN wrote:
> [...]
> kontrol, intet menneske er hurtigt nok hvis en hund tænder af eller
> ryster sig, altså snor på når der er andre i nærheden, jeg har ikke

Hvis man nu er den lykkelige ejer af hunde der ikke reder rúndt og
tænder af er der vel intet problem i at de er løse, hvad det farlige betår
i ved at den ryster sig er jeg ikke helt med på.
Jeg beklager at jeg læste din bemærkning om "at jeg bare kan det der"
som "at jeg bare skal værer der", det er det med øjnene
Men hvor ville du så hen med den kommentar ???
Og check nu lige.
Man kan ikke få hoved eller hale på dine indlæg.

/Jens

Fra : H.M.

Dato : 30-06-05 13:53

hej
man skal have snor på sin hund ved stranden, længere er den ikke, jeg kunne
aldrig drømme om ikke at have dette, og syntes det er smadder irriterende
når man møder andre med løse hunde, for man ander ikke hvad det kan ende med
selvom " min hund gør ingenting" sker der skader alligevel.
Så, snor på vore hunde hvis vi vil have dem med til stranden i
sommerperioden
hilsen
hanne

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 17:16

> [...]
> skader alligevel.
> Så, snor på vore hunde hvis vi vil have dem med til stranden i

Var det ikke nemmere at lade sin hund blive hjemme hvis den
ikke kan omgåes andre hunde, det kan da ikke værer særligt muntert
for en hund at skulle værer i snor på stranden, skal den så også bade
med snor på.

/Jens (der af praktiske grunde dog aldrig kommer på stranden med hund)

Fra : Ami Prange

Dato : 30-06-05 17:23

"H.M." <hamaFJERNES@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom " min hund gør ingenting" sker der skader alligevel.
> Så, snor på vore hunde hvis vi vil have dem med til stranden i

Hej Hanne
Så enkelt og så klart kan det siges og jeg er bestemt enig med dig ..
hejhils fra Ami der altid fører hunden i line hvor det er påbudt også ved
stranden når
vi er så heldige at kunne komme til stranden.

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 18:30

Ami Prange wrote:
> hejhils fra Ami der altid fører hunden i line hvor det er påbudt

Hvorfor det.

/Jens

Fra : Ami Prange

Dato : 30-06-05 17:15

> [...]
> Men jeg har tit gået den tur uden der sker noget.
> jeg hader at få skældt ud, så nu skal jeg ikke derned lige nu.

Hej Tina
jamen du kan da nemt undgå at få skæld ud .. det er bare at overholde reglen
... dvs ingen løse hunde på stranden fra april til oktober .. så let er det
... regler er nu en gang til for at skulle overholdes .. ikke mindst når det
er regler der er lavet for at beskytte ynglefugle og deres afkom ... og
selvom din hund måske ikke jagter disse eller plyndrer reder kan bare den
tur gennem området vække postyr i naturen .. ..jeg tror ikke helt man har
mulighed for at afgøre hvor meget der sker ved at ens hund er løs og på hvor
meget det forstyrer ...

Jeg bor i en boligforeningsafd hvor et firbenet dyr er legalt og er det en
hund skal den føres i snor uden for ens egen have ... og færdes den uden
snor i haven skal denne være hegnet så hunden ikke kan komme ud .....
hvilket jeg synes er helt rimeligt .. og altid har gjort og gør .. altså har
hegnet min have og fører hunden i snor .... .. men ikke alle overholder
disse to regler og med stort set samme begrundelse som du bruger " hunden
følger mig ..." ..."hunden løber ikke uden for haven" osv. Dårlige
undskyldninger .. en regel er der for at blive overholdt .. og er der en
regel om lineføring af hundene skal den overholdes hvad enten det er ved
stranden eller i et boligområde ...
Bare min mening også selv om det måske resulterer i at jeg bliver upopulær i
gruppen ...
hejhils fra Ami

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 17:21

Ami Prange wrote:
> en regel er der
> for at blive overholdt ..

Mener du det generelt, eller kun mht hunde i snor ??.

> Bare min mening også selv om det måske resulterer i at jeg bliver
> upopulær i gruppen ...

Det tror jeg ikke du skal værer bange for, mit indtryk er at der er
flest her i gruppen der mener som dig, dog ikke mig selv

/Jens

Fra : Mus

Dato : 30-06-05 18:28

... en regel er der for at blive overholdt ..

Det mener du vel ikke generelt.

Nogle gange bør regler vel brydes.

LN

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 18:27

Mus wrote:
> .. en regel er der for at blive overholdt ..
>
> Det mener du vel ikke generelt.
>
> Nogle gange bør regler vel brydes.
>
> LN

Helt enig, hvis de er for tåbelige retter
jeg mig da ikke efter dem

/Jens

Fra : Mus

Dato : 30-06-05 19:59

> Helt enig, hvis de er for tåbelige retter
> jeg mig da ikke efter dem
>
> /Jens

Ja og det er jo så individuelt, hvad man synes er tåbeligt.

Jeg ville feks ikke tøve et sekund med at smadre en bilrude, hvis jeg ser en
hund lide alvorligt i varmen.

Mht hund uden snor foregår det på egen grund, træningspladsen eller en øde
strand ved vestlysten. Ellers er han altid i snor.

LN

Fra : Pwh

Dato : 30-06-05 20:40

> Ja og det er jo så individuelt, hvad man synes er tåbeligt.

Klart.

> Jeg ville feks ikke tøve et sekund med at smadre en bilrude, hvis jeg
> ser en hund lide alvorligt i varmen.

Det er vist heller ikke ulovligt.

> Mht hund uden snor foregår det på egen grund, træningspladsen eller
> en øde strand ved vestlysten. Ellers er han altid i snor.

Det har du sikkert dine grunde til, hvordan du så har fået ham socaliceret
er mig så en gåde. Men på Damhusengen hvor jeg mest lufter
hunde er det i princippet kun en del af engen hvor hunde må gå uden snor.
Det er der ingen der overholder, ville du ikke også synes det var tåbeligt at
give hunden snor på der selvom der faktisk er en regel der siger man skal.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 30-06-05 21:28

> Klart.

> Det er vist heller ikke ulovligt.

Mener man skal have vidner ifølge den tidligere debat. Var der ingen i
nærheden der kunne vidne ville jeg stadig handle.

> Det har du sikkert dine grunde til, hvordan du så har fået ham socaliceret
> er mig så en gåde.

Den socialisering han har fået har han fået på træningspladsen. Her i
området er der ingen steder eller parker, hvor de ligesom kan løbe frit. De
fleste hunde jeg her møder er desværre uden ejer i nærheden. I skoven (ikke
hundeskov) er det heller ikke sjovt at møde en domminerende han
rottweiler(har ikke noget mod racen - den er oftest nuser) og ejeren er
langt væk. Giver det slåskamp kan jeg ikke alene skille de to ad. Vores
lægger ikke op til noget(kun med sin selvbevidste optræden) men underkaster
sig heller ikke.
En anden ting er at han er 8 år og dengang gik man ikke så meget op i
socialisering af boxere ligesom jeg heller ikke mener man gjorde det så
meget i brugshundeklubber dengang. I dag gør man mere ud af det. Ved ikke om
det samme gælder for brugshundeklubber.
Har haft en gravhund før min boxerdreng og ham gik vi med uden snor i
hundeskove og steder hvor det var tilladt.

> [...]
at
> give hunden snor på der selvom der faktisk er en regel der siger man skal.

Hvorfor er der ingen der overholder det? Er det fordi området er for lille?
Nej synes ikke der er tåbeligt at overholde en regel selv om andre ikke gør.
Jeg smider feks heller ikke affald på gaden bare fordi andre gør.

LN

Fra : Pwh

Dato : 01-07-05 08:48

> Den socialisering han har fået har han fået på træningspladsen. Her i
> området er der ingen steder eller parker, hvor de ligesom kan løbe
> frit. De fleste hunde jeg her møder er desværre uden ejer i nærheden.

Ok, det har du så en praktisk forklaring på
Jeg giver dig helt ret i at det er yderst ubehageligt at møde en trådløs hund
hvor man ikke kan spotte ejeren nogen steder, man står ligesom lidt alene
med problemerne hvis der skulle opstå nogle.
Mine hunde render heldigvis aldrig mere end 15-20 meter væk fra mig,
og jeg lader dem aldrig værer uden for synsvidde.

> Hvorfor er der ingen der overholder det? Er det fordi området er for
> lille?

Næh, det er skam et meget stort åbent område hvor mange kommer kørende
til bare for at lufte deres hunde.
Tja, og hvorfor folk ikke overholder forbuddet kan jeg ikke forklarer med andet
end at det er en tåbelig regel som sikkert er indført i tidernes morgen af en uvis grund.
Jeg kender da også 2 politibetjente der lufter deres hunde dernede uden snor på.

> Nej synes ikke der er tåbeligt at overholde en regel selv om
> andre ikke gør. Jeg smider feks heller ikke affald på gaden bare
> fordi andre gør.

Lidt dårlig sammenligning i denne forbindelse, de fleste nogenlunde begavede
mennesker kan vel se fornuften i ikke at svine med affald, men der er ingen påvislig
god grund til at man skal have hund i snor på en del af Damhusengen, og så er vi tilbage
ved at regler der er for tåbelige overholder fornuftige mennesker sgu ikke.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 01-07-05 13:16

> [...]
> Mine hunde render heldigvis aldrig mere end 15-20 meter væk fra mig,
> og jeg lader dem aldrig værer uden for synsvidde.

Og kan du kalde den til dig er det også ok, men det er der altså are rigtigt
mange der ikke kan desværre.

> [...]
en uvis grund.
> Jeg kender da også 2 politibetjente der lufter deres hunde dernede uden

Ja politiet er bestemt ikke de mest lovlydige. Heller ikke hvad værre ting
angår.

> [...]
er vi tilbage
> ved at regler der er for tåbelige overholder fornuftige mennesker sgu

jeg synes nu godt det kan sammenlignes

Jeg synes da det er rimeligt at der er et stort område hvor hundene kan gå
løs og så er der et område hvor man skal havde dem i snor. Så har man da
givet noget til hundeejerne og også sørget for at der er et onråde hvor folk
kan gå uden der render løse hunde rundt. Det er da at tilgodese alle parter.
Der findes jo også mennesker, der ikke er så glade for hunde. For dem ville
det da også være rart at kunne være i parken uden Fido kommer løbende rundt
om benene på dem.

LN

Fra : Pwh

Dato : 01-07-05 14:16

Mus wrote:

> jeg synes nu godt det kan sammenlignes

Ellers havde du vel ikke skrevet det

> [...]
> er så glade for hunde. For dem ville det da også være rart at kunne
> være i parken uden Fido kommer løbende rundt om benene på dem.

Det kan du da have ret i, det er da sikkert også derfor at reglen er blvet indført
i sin tid. Men udviklingen ad åre er altså blevet til at man faktisk er ildeset hvis
man færdes på Engen med snor på sin hund, der er masser af andre steder hvor
det bliver rimeligt overholdt at have sine hunde i snor (self dog ikke af mig).
Damhusengen har udviklet sig til et fristed for hunde, self tager de fleste dog
hensyn til alle de andre der også bruger Engen om sommeren.
Men nu skal du også huske på at jeg skelner skarpt mellem hunde der er opdraget
ordenligt og kan med andre hunde/mennesker, og hunde der ikke er lydige/venlige.
Har man ikke sådan en hund synes jeg da også at man bør bruge snor mest muligt.

/Jens

Fra : Verner

Dato : 01-07-05 14:36

On Fri, 1 Jul 2005 09:47:39 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg giver dig helt ret i at det er yderst ubehageligt at møde en trådløs hund
>hvor man ikke kan spotte ejeren nogen steder, man står ligesom lidt alene
>med problemerne hvis der skulle opstå nogle.

Ja, det er derfor jeg altid har en god fed kæp med mig, blot for en
sikkerheds skyld..

Verner

Fra : Pwh

Dato : 01-07-05 15:20

> Ja, det er derfor jeg altid har en god fed kæp med mig, blot for en
> sikkerheds skyld..
>
> Verner

Jeg håber da ikke du nogensinde har haft brug for den
Hvis jeg havde det ville Tyson bare tro at det var legetøj til ham

/Jens

Fra : Verner

Dato : 01-07-05 15:55

On Fri, 1 Jul 2005 16:20:20 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg håber da ikke du nogensinde har haft brug for den
>Hvis jeg havde det ville Tyson bare tro at det var legetøj til ham

Jeg har heldigvis aldrig haft brug for den, selv om det har været lidt
tæt på en enkelt gang.

En fremmed løs hund der umotiveret angriber, vil nok ikke tro det er
legetøj når den får en på "skalden"

Verner

Fra : Pwh

Dato : 01-07-05 16:00

> En fremmed løs hund der umotiveret angriber, vil nok ikke tro det er
> legetøj når den får en på "skalden"

Pas på du ikke kommer til at ramme din egen i "kampens hede"

/Jens