MS Windows
briani 27239
Lorte Windows!
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 13:42

Hjælp!

Suk, gab, åh nej.!

Der er kuk i dåsen!

Har en athlon 2500+ med vandkøling på. Startede maskinen op her lige for
lidt siden, men glemte lige at tænde for vandet.! Kom ind i windows, gik på
nettet (IE6,0), og nåede at surke rundt i 2 min. - Så bootede maskinen..
(Lortet var selvfølgelig bleven for varmt), jeg fangede selvfølgelig fejlen
med det samme.
Startede dåsen igen, (denne gange med vandet tændt)
Kom ind i windows, hvor efter jeg fik en eller anden fejl, som jeg
selvfølgelig bare klikkede væk, men får jo altid et par sjove beskeder fra
windows, som man jo alligevel ikke fatter en skid af.
Men nu kan jeg ikke starte min IE mere?? Hvis jeg prøver på det, (dobbelt
klikker på den) så sker det bare Intet?!? Så lige bort set fra IE og
explore ( denne computer/stifinder), som også fu.cker i det, så kører den
fint?? Hvad kan jeg lige gøre her? Skal jeg format c:*? nooooo
Ingen kloge ord her om back up osv..!!

/Kim

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-06-05 13:53

Kim Sørensen skrev:
> [...]
> explore ( denne computer/stifinder), som også fu.cker i det, så kører den
> fint?? Hvad kan jeg lige gøre her? Skal jeg format c:*? nooooo

Man kan jo vælge et andet system. De fås endda gratis.

--
Neil Southwood

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 13:56

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> wrote in message
> Hjælp!
>
> Suk, gab, åh nej.!

Trækker gab og åh nej, tilbage.! Kun Suk!

Har nu fundet ud af, at IE og Stifinder, faktisk virker, men de virker først
efter ca. 2 min?? Når jeg starter puteren op, og klikker på IE, så popper
den op efter ca de 2 min.
Hvis jeg går ind i Stifinder og klikker på my computer, så kommer der den
"søgelygte" frem, som kører frem og tilbage, som om den søger efter et eller
andet????

Efter 2 min, så virker det også igen??

Anyone?

Fra : Repzak

Dato : 29-06-05 14:05

> [...]
> Hvis jeg går ind i Stifinder og klikker på my computer, så kommer der den
> "søgelygte" frem, som kører frem og tilbage, som om den søger efter et

Hvis det er xp så brug sidste kendte virkende konfiguration....

ellers kan det være cpu'en har taget skade ?

Kasper
Der sagtens kan holde min barton 2500 kold med en blæser der selv tænder

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-06-05 14:06

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> [...]
den
> "søgelygte" frem, som kører frem og tilbage, som om den søger efter et

Jeg har ingen forklaring på, hvad der sker - men hvis alt virker efter
nogle
minutter, kan du så ikke bruge Gendannelsesfunktionen og komme tilbage til
en kendt fejlsikker tilstand ??

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 14:14

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote in message

> Jeg har ingen forklaring på, hvad der sker - men hvis alt virker efter
> nogle
> minutter, kan du så ikke bruge Gendannelsesfunktionen og komme tilbage til
> en kendt fejlsikker tilstand ??

Yepper, ville jeg også gøre - Men iconet et væk, i start menuen? Den var der
før? Har brugt den engang før, nu er den væk? Har tjekket, at den ikke er
disablet inde i control panel.Kan man finde den i stifinder, eller starte
den i KØR?

Fatter virkelig ikke en skid. - Men den kører nu her, men igen, de første 2
min, der virker IE og og stifinder søger efter et eller andet!?

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 14:57

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote in message

Fandt systemgendannelse i stifinder, og fik den kørt, og har nu gendannet
den til datoen i går. - MEN, den hænger stadig de første 2 min, hvor jeg
ikke kan få adgang til IE og explore?

Ellers nogen forslag??

Fra : Peter

Dato : 29-06-05 17:12

> [...]
> den til datoen i går. - MEN, den hænger stadig de første 2 min, hvor jeg

Kør en diskfragmentering ?

Peter

Fra : kenzo

Dato : 29-06-05 17:36

> Kør en diskfragmentering ?
eller engang checkdisk ....hmmm tror det hedder sådan ret mig hvis det er
forkert

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 18:38

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> wrote in message

> eller engang checkdisk ....hmmm tror det hedder sådan ret mig hvis det er
> forkert
Checkdisk, har den kørt. Den som den kører i dos mode, når windows starter
op. Scandisk, eller hvad den nu hedder.
Diskfrag, nej ikke endnu. Sætter den igang her i nat, men tvivler nu stærkt
på det kan hjælpe. Virkede jo altsammen mygge bra, lige inden den
genstartede og kom op med en .exe fejl i windows 8som jeg ikke lige tog
højtidlig nok, og lukkede), hvorefter den bare leger død med explore i 2
min. Men kører en diskfrag og vender tilbage..
Andre gode råd - kom med dem..

Har lavet en lille labbe løsning, og installeret mozilla , Det virker lige
efter en ny opstart.

Fra : Peter

Dato : 29-06-05 19:04

> [...]
> Andre gode råd - kom med dem..
>
> Har lavet en lille labbe løsning, og installeret mozilla , Det virker

Sorry, jeg mente nok en checkdisk, eller scandisk, eller hvad det hedder
indbygget - jeg bruger et prog. der vistnok gør det meste og
fragmenterer....

Du kan også kører en reperation af Internetexplorer ... eller en sfc.exe der
scanner systemet igennem og retter op på fejlhæftede filer

Peter

Fra : J. A. F. Pedersen

Dato : 29-06-05 20:10

Peter skrev:

> lige

Hvis du kører en reparation af XP, kan du køre efter 20-25 minutter.

JAF

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-06-05 21:30

> [...]
> Andre gode råd - kom med dem..
>
> Har lavet en lille labbe løsning, og installeret mozilla , Det virker

Er det kun mig der sidder med en fornemmelse af at du Kim ikke tager det
hele alorligt ??

Du virker utroligt overfladisk i din henvendelse og i din problemløsning.
Det virker som om du tror, at ting løser sig selv, bare du råber længe nok
af dem. Du får anvisninger på låsninger, som du ikke tror på, og det
virker
ikke som om du tager løsningsforslagene alvorligt.

"Andre gode forslag - kom med dem.." På mig virker det mest sandsynlige
som
en "Fejl 50!"

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 03:27

> Er det kun mig der sidder med en fornemmelse af at du Kim ikke tager det
> hele alorligt ??

Nu kender du mig ikke - så synes bestemt ikke du kan tillade dig og omtale
mig sådan. Jeg er træls af sitiuationen, og prøver for min egen skyld, at
dæmpe mine frustrationer over windows, ved at lægge lidt humor ind i min
tekst.
Men du har sikkert ikke det gen mere i dit kedelig liv. Normalt svare jeg
slet ikke på folk som laver OT indlæg, eller andre meningsløs eller små
hoverende indlæg, synes det ødelægger news, og giver ikke andet en trælse
muderkast frem og tilbage. Men vil lige ha lov og forsvare mig. Hvis du ikke
har nogle gode råd Flemming, så lad dog være med at kommentere.

>"Andre gode forslag - kom med dem.." På mig virker det mest sandsynlige
>som
>en "Fejl 50!"

Og dit liv, skyldes bestemt en "Fejl, Rejsningsproblem", spørg på apoteket,
de kan hjælpe dig.

Fra : hansen

Dato : 29-06-05 20:16

> [...]
> den til datoen i går. - MEN, den hænger stadig de første 2 min, hvor jeg

Ja. Kontakt en person, der har forstand på tingene.

Fra : Gnistn

Dato : 29-06-05 21:59

Kim Sørensen wrote:

Reinstallation af IE kan måske hjælpe dig.

Se her under Method II:
www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm

Du kan hente den fulde redistributable IE i både dansk og engelsk version
her:

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Gnistn

Dato : 29-06-05 22:05

Gnistn wrote:

Er nok en god ide at du lige tager en kopi af dine bookmarks (favoritter)
File =>Import and Export=>Next=>Export Favorites

Kan ikke lige huske om de bliver slettet ved en reinstallation af IE men det
gør de højst sandsynligt.

Fra : John T.

Dato : 30-06-05 00:12

Prøv at skrive i "kørboksen"
chkdsk /f/r (Husk mellemrummet mellem k og /)
Det råd fik jeg for nogle dage siden, og Bingo !!!
Hilsen John

Fra : Heine Svendsen

Dato : 30-06-05 17:05

John T. wrote:
> Prøv at skrive i "kørboksen"
> chkdsk /f/r (Husk mellemrummet mellem k og /)

Det har også reddet mig et par gange, hvor alt ellers så ud til at
være tabt.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030