Firefox, css og javascript
Fra : Alfmandus

Dato : 29-06-05 00:28

Jeg har installeret den nyeste Firefox 1.0.4 og glæder mig over de nye
muligheder.

MEN

1.) hvordan får jeg et css-ark til at slå igennem. Det er et ganske enkelt
ark:

body { background-color: #009cd0; }

Arket er valideret til ok i W3C.

Det fungerer i IE 6 og Opera 8.0. Men ej heller i Netscape 8.0.1 .

OG

2.) Hvordan indstiller jeg Firefox 1.0.4 til at vise et javascript, som kan
ses i IE 6, Opera 8.0 og Netscape 8.0.1.

Appletter lykkes.

Jeg har søgt i bøger og i nyhedsgrupperne og på hjælpehjemmesider, men ser
ikke løsningerne for hverken css og javascripternes vedkommende. Sikkert,
fordi jeg er træt nu.

Med venlig hilsen

Alfmandus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-06-05 09:14

Alfmandus skrev:

> 1.) hvordan får jeg et css-ark til at slå igennem. Det er et ganske enkelt
> ark:
>
> body { background-color: #009cd0; }

Har du et link til din side (html-siden, ikke css-siden).

> Arket er valideret til ok i W3C.

Er html-siden også valideret?

> 2.) Hvordan indstiller jeg Firefox 1.0.4 til at vise et javascript, som kan
> ses i IE 6, Opera 8.0 og Netscape 8.0.1.

Hvad mener du? Er det selve js-filen du vil have vist i browseren, eller
er det effekten af javascriptet der mangler i Firefox?

Som ovenfor vil det være meget lettere at hjælpe hvis du kan give et
link til den side det drejer sig om, samt fortælle hvordan det ikke
virker i FF.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-06-05 10:03

Hej Jens!

[SNIP]

> Hvad mener du? Er det selve js-filen du vil have vist i browseren, eller
> er det effekten af javascriptet der mangler i Firefox?

Jeg har en mistanke om, at det er effekten af java-scriptet, som Alf ikke
kan se - for jeg har samme problem!

Prøv at kigge her: http://www.skovaa-munding.dk/ - i bunden af siden er der
et reklame-link, som skulle forestille at være kodet med java-script (det er
fra www.tradedoubler.com), men jeg kan ikke se det i Firefox...?

Sjovt nok vises alle andre scripts uden problemer...?
Skyldes det en decideret blokade mod den type scripts?

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-06-05 10:08

Dennis Munding skrev:

> Prøv at kigge her: http://www.skovaa-munding.dk/ - i bunden af siden er der
> et reklame-link, som skulle forestille at være kodet med java-script (det er
> fra www.tradedoubler.com), men jeg kan ikke se det i Firefox...?

Jeg kan godt se det i Firefox (Sol og strand). Men hvis man sætter
Firefox til at blokere for reklamer fra tradedoubler, vil reklamen nok
ikke dukke op.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-07-05 14:51

Hej Jens!
> Jeg kan godt se det i Firefox (Sol og strand). Men hvis man sætter
> Firefox til at blokere for reklamer fra tradedoubler, vil reklamen nok
> ikke dukke op.

Og hvordan ændrer jeg så på det?
For jeg kan ikke rigtig finde ud af det... :-/
Har været inde i "Funktioner" i Firefox, men desværre står det hele på
engelsk, så jeg er lidt på Herrens mark....

Fra : Christian Epstein

Dato : 29-06-05 10:39

Dennis Munding wrote:

[snip]

> [...]
> et reklame-link, som skulle forestille at være kodet med java-script (det er

Jeg kan ligesom Jens se det i alle browsere.

MVH
Christian E