MySQL database editor
Fra : Sølvsten

Dato : 28-06-05 19:42

Hvilken editor kan jeg bruge til at redigere i en MySQL database ?

Er det freeware ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Geert Lund

Dato : 28-06-05 19:53

Sølvsten wrote:

> Hvilken editor kan jeg bruge til at redigere i en MySQL database ?

http://www.phpmyadmin.net/

Geert Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-06-05 20:44

On Tue, 28 Jun 2005 18:42:02 +0000, Sølvsten wrote:

> Hvilken editor kan jeg bruge til at redigere i en MySQL database ?

Jeg plejer normalt at gå til kilden først.
http://dev.mysql.com/downloads/
Hvis du bevæger siden nedad, vil du se et punkt, der hedder grafiske
klienter.
http://www.google.dk/search?q=mysql+gui+client
Ovennævnte søgning på google giver 739000 henvisninger, så der skulle
nok være en du kan anvende.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kasper Garnaes

Dato : 29-06-05 08:22

Sølvsten <stonefox58@hotmail.com> wrote:
> Hvilken editor kan jeg bruge til at redigere i en MySQL database ?
>
> Er det freeware ?

Min favorit er MySQL Front 2.5, som jeg synes er let at gå til, fungerer
hurtigt og er gratis. Desværre har nogle andre overtaget udviklingen efter
denne version og programmet er nu ikke længere freeware. Jeg har heldigvis
gemt installeren og kan emaile den til dig, hvis det har interesse.

Ellers er der SQLyog, der også findes i en freeware version:
http://www.webyog.com/sqlyog/index2.php.

En anden gang tror jeg sådan et spørgsmål hører til under dk.edb.database?
Så vidt jeg kan se indgår ordet PHP ikke én gang...

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Peter Binderup

Dato : 30-06-05 19:03

Jeg bruger mySQL manager (http://sqlmanager.net/products/mysql/manager/)

Det er ikke freeware, men jeg holder meget af det da det har en visuel
query builder, så er det nemmere at holde styr på komplekse joins osv.

/Peter

Fra : Martin

Dato : 30-06-05 19:50

Peter Binderup wrote:
> [...]
>
> Det er ikke freeware, men jeg holder meget af det da det har en visuel
> query builder, så er det nemmere at holde styr på komplekse joins osv.

Lite versionen er freeware, ved ikk om der er den visuelle i, men det
virker fremrygende :D

Fra : Peter Binderup

Dato : 01-07-05 13:01

http://sqlmanager.net/en/products/mysql/manager/matrix

Som du kan se her på denne matrix så er det ikke med i Lite versionen.