MS Windows
briani 27239
Lave et bootable cd image af Windows?
Fra : M.I

Dato : 28-06-05 16:37

Hej

Med hvad/hvordan kan man brænde en bootable cd med et image af sin harddisk
med Windows XP etc., som kan installeres på en anden maskine eller som
revovery til sin egen maskine, blot ved at lægge cd'en i maskinen og boote
op?

M.I

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 28-06-05 18:45

"M.I" <doeFJERN@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> harddisk med Windows XP etc., som kan installeres på en anden
> maskine eller som revovery til sin egen maskine, blot ved at lægge

Jeg mener at Norton Ghost
(http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/) kan nogenlunde
det samme som PowerQuest DriveImage - så:

Man kan lave et image af en partition til CD/DVD, netværksshare eller
bare kopiere til en fil på en anden partition. Man kan dele et image
op i flere dele så hver del kan være på en CD/DVD. Man kan boote i DOS
fra floppy eller CD, og så bare køre løs. Når man gemmer image direkte
til CD/DVD, kan man senere boote på den. Jeg mener det er en Caldera
DOS der følger med (tihvertifald med DriveImage), men Win98 DOS kan
også bruges.

Tag evt også et kig på http://www.terabyteunlimited.com - de har en
samlet programpakke med disk imaging og boot manager til $50. Jeg ved
dog ikke om den kan lave bootable CD med image på.

/klaus

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 28-06-05 19:30

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev:
Tue, 28 Jun 2005 19:45:11 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Tag evt også et kig på http://www.terabyteunlimited.com - de har en
>samlet programpakke med disk imaging og boot manager til $50. Jeg ved
>dog ikke om den kan lave bootable CD med image på.

Jo, det gør den helt automatisk.
Det er iøvrigt et fremragende program, - meget enkelt, fylder
ingenting, er hurtigt og effektivt. Laver Backup direkte fra
Windows.

Erik Helmer Nielsen

Fra : M.I

Dato : 28-06-05 21:46

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev :
> [...]
> Det er iøvrigt et fremragende program, - meget enkelt, fylder
> ingenting, er hurtigt og effektivt. Laver Backup direkte fra

Lyder godt. Hvilken udgave (titel) af deres programpakker refererer du til?

M.I

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 29-06-05 14:47

"M.I" <doeFJERN@stofanet.dk> skrev:
Tue, 28 Jun 2005 22:46:12 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

>Lyder godt. Hvilken udgave (titel) af deres programpakker refererer du til?

http://www.terabyteunlimited.com/imagew.html

Erik Helmer Nielsen

Fra : Rado

Dato : 29-06-05 17:02

On Tue, 28 Jun 2005 20:29:55 +0200, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.invalid> wrote:

> [...]
>Det er iøvrigt et fremragende program, - meget enkelt, fylder
>ingenting, er hurtigt og effektivt. Laver Backup direkte fra

Er der også en image browser med (ligesom i Norton Ghost) så man kan
gennemse et image, ekstrahere filer osv.?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 29-06-05 20:21

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev:
Wed, 29 Jun 2005 18:01:55 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

>Er der også en image browser med (ligesom i Norton Ghost) så man kan
>gennemse et image, ekstrahere filer osv.?

Ja

Erik Helmer Nielsen