hvordan får jeg gang i infrarød til bærbar~
Fra : peter hansen

Dato : 28-06-05 13:36

jeg har en bærbar pc med infrarød port,
og jeg har en telefon nokia 7260 også med infrarød port.
fint nok, men
jeg vil gerne på nettet i ferien,
hvordan gør jeg. Bruger XP

med venlig hilsen Peter

Fra : Henrik Skovgaard

Dato : 28-06-05 13:46

"peter hansen" <peter-hansen@esenet.dk> wrote in message
> jeg har en bærbar pc med infrarød port,
> og jeg har en telefon nokia 7260 også med infrarød port.
> fint nok, men
> jeg vil gerne på nettet i ferien,
> hvordan gør jeg. Bruger XP

Har du installeret modem driverne fra nokia.com ?

Fra : ///M

Dato : 28-06-05 14:21

Henrik Skovgaard wrote:

> Har du installeret modem driverne fra nokia.com ?

Og arrangeret med dit mobilteleselskab at du kan gå på nettet via din mobil?
Afhængigt af dit abonnement kan du måske allerede, ellers skal du højst
sandsynligt bare aktivere det via en hjemmeside.
Dernæst vil jeg anbefale at du besøger dit mobilselskabs hjemmeside - de har
næsten alle en guide som du kan følge for at få opsat henholdsvis telefon og
computer rigtigt.
Her er nogle sider:
https://www.telmore.dk/addons/gprs.jsp
http://sonofon.dk/privat/index.shtml (nederst til højre)

Find selv flere :)

///M

Fra : Henrik Skovgaard

Dato : 29-06-05 10:40

> Og arrangeret med dit mobilteleselskab at du kan gå på nettet via din
> mobil?

Det behøver man nu ikke nødvendigvis, hvis man bare bruger sin mobil som et
modem (ikke gprs).

/Henrik

Fra : ///M

Dato : 29-06-05 11:35

Henrik Skovgaard wrote:

> Det behøver man nu ikke nødvendigvis, hvis man bare bruger sin mobil
> som et modem (ikke gprs).
>
> /Henrik

Okay - det må være nyt så, for tidligere skulle man have et data-abonnement
tilknyttet sit tale-abonnement!

///M

Fra : Henrik Skovgaard

Dato : 29-06-05 11:40

> Okay - det må være nyt så, for tidligere skulle man have et
> data-abonnement tilknyttet sit tale-abonnement!

Det har jeg nu aldrig haft, men jeg har altid kunnet komme på nettet ved at
bruge mobilen som et alm. modem. Du ringer jo op til et alm. telefonnummer
hos fx TDC Internet..

Nå well, det var heller ikke det Peter spurgte om til at starte med

/Henrik

Fra : ///M

Dato : 29-06-05 11:50

Henrik Skovgaard wrote:

> [...]
> telefonnummer hos fx TDC Internet..
>
> Nå well, det var heller ikke det Peter spurgte om til at starte med

Ahh - så er jeg med. Enig, OT

///M

Fra : peter hansen

Dato : 30-06-05 13:57

tak for svarrene

jeg sidder så nu her ved min PCer og med nokiaen ved siden af,
jeg trror ikke at jeg blev klogere

men atk alligevel

Peter