Mobil i England
Fra : Leif Pedersen

Dato : 02-06-01 22:27

Jeg har en søn som i sommerferien skal en uge til England(Langaster), og der
har jeg tænkt på at købe en mobiltelefon, som han kan have med og ringe
hjem. Jeg har hørt at man ikke kan bruge taletidskort i udlandet, og har
derfor tænkt mig at låne ham vores eget teledanmark duet kort, og så låner
han taletidskort.
Men hvad er billigst når han skal ringe hjem til Danmark fra mobil til
fastnet telefon. Eller skal vi ringe ham op fra fastnet telefon og til
mobiltelefon.
Er der nogen som har erfaring med dette.
Er der nogen der har forslag til abonnen til børns mobiltelefon. hvad er
billigst.
Hilsen
Leif Pedersen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 03-06-01 04:18

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev
> Jeg har en søn som i sommerferien skal en uge til England(Langaster), og der
> har jeg tænkt på at købe en mobiltelefon, som han kan have med og ringe
> hjem. Jeg har hørt at man ikke kan bruge taletidskort i udlandet,

Korreket, ingen danske taletidskort kan benyttes i udlandet

> [...]
> Men hvad er billigst når han skal ringe hjem til Danmark fra mobil til
> fastnet telefon. Eller skal vi ringe ham op fra fastnet telefon og til

Det er billigst hvis i ringer ham op!
Hvis man tager udgangspunkt i Sonofons takster, koster det for
mobiltelefonen 3,20 kr. at modtage opkald i udlandet, mens det koster
mellem 5,20 og 11,28 kr. at ringe fra England til Danmark.
Du oplyser at det er et Duet abn., men jeg har desværre ikke kunne
finde priserne for TDC/VIC.

Vh Mark