Fælg størrelse
Fra : Gert P.

Dato : 28-06-05 11:07

Hejsa!!

Jeg søger fælg størrelsen på en burstner fra 2003 med alko undervogn.

Mvh.

Gert

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 28-06-05 11:25

"Gert P." <Nofelo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!!
>
> Jeg søger fælg størrelsen på en burstner fra 2003 med alko undervogn.

Det kommer helt an på, hvilken model, der er tale om. Prøv at tage et kig på
www.burstner.dk

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Gert P.

Dato : 28-06-05 11:52

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev i en meddelelse

> "Gert P." <Nofelo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer helt an på, hvilken model, der er tale om. Prøv at tage et kig
> [...]

Hejsa!!

Tak for svaret, men jeg tror du misforstår mit indlæg, det er typen på
fælgen ikke om det 14 eller 15 tommer, det er nummeret der fortæller bredde
og hulafstand.

Mvh.

Gert

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 28-06-05 15:30

> Tak for svaret, men jeg tror du misforstår mit indlæg, det er typen på
> fælgen ikke om det 14 eller 15 tommer, det er nummeret der fortæller
> bredde og hulafstand.

det med bredden kan jeg ikke huske, men står der
ikke ET( indpræsnings dybet(måske stavet forkert)) mål på de fælge du har ?
Men hvis det er 4 huller hedder 4*100mm i kryds, og hvis det er 5 huller
hedder der 5*112 mm i kryds.

Hilsen Søren

Fra : Gert P.

Dato : 28-06-05 18:50

"Søren Jensen (9800)" <slj@hasFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> det med bredden kan jeg ikke huske, men står der
> ikke ET( indpræsnings dybet(måske stavet forkert)) mål på de fælge du har
> ?

Det er for at slippe for at pille dem af campingvognen jeg spurgte. (man er
jo lidt doven anlagt )

> Men hvis det er 4 huller hedder 4*100mm i kryds, og hvis det er 5 huller
> hedder der 5*112 mm i kryds.

Tak for det, hul afstanden er den vigtigste lige for det her da det er til
et reservehjul og jeg har nogle fælge der ligger.

/Gert

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 28-06-05 21:40

> Tak for det, hul afstanden er den vigtigste lige for det her da det er til
> et reservehjul og jeg har nogle fælge der ligger.

Husk lige at se om det midterst store hul er stort nok det skulle helst
passe men hvis det er til reserve hjul så må det gerne være lidt for stort

Søren

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 28-06-05 15:30

> Tak for svaret, men jeg tror du misforstår mit indlæg, det er typen på
> fælgen ikke om det 14 eller 15 tommer, det er nummeret der fortæller
> bredde og hulafstand.

Ja det misforstod jeg godt nok - beklager.

Selv om det er en Alko undervogn, er der sikkert mange muligheder. Du vil
kunne finde Alkoaksler + bremsetromler beregnet til 4 hhv. 5 huller i
fælgen. Og Bürstner bruger sikkert begge dele afhængig af vogntype.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Kaj Olsen

Dato : 28-06-05 22:45

"Gert P." <Nofelo@hotmail.dk> wrote in message
> Hejsa!!
>
> Jeg søger fælg størrelsen på en burstner fra 2003 med alko undervogn.
>
> Mvh.
>
> Gert

Hej Jeg søgte selv et biligt reservehjul til min Adria 2002 med Alko
undervogn, 5 huller. Jeg fandt ud af at Mercedes følge passede. Så nu ar jeg
alu reservehjul, med stjerne, joh joh fint skaet være

Mvh
Kaj Olsen