Kanin sælges *snøft*
Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 28-06-05 09:33

Hejsa alle sammen

For kort tid siden blev vi de lykkelige ejere af en dejlig hvid wiener,
men desværre har det vist sig, at jeg ikke kan tåle ham *tude*

Han er hvid med blå øjne og er nu 5 mdr. gammel. Han er den dejligste og
sødeste kanin - vant til katte, rettere sagt, elsker katte og de elsker
ham *S*

Han sælges med en del tilbehør som er købt i forbindelse med, at vi fik
ham

Billeder, en længere fortælling osv. af ham kan ses på
www.norskeskovkatte.info/rommel.htm

Håber at der er nogen der vil give ham et nyt og kærligt hjem

*Stor tude hilsen*
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hansen

Dato : 28-06-05 10:03

Nu har jeg ikke så meget forstand på allergi, men undre mig lidt over at du
kan tåle kattene og ikke kaninen? Jeg selv kan have lidt problemer med græs
og støv og hø (passer lige nu en kanin for min søn), og tænker på om det
ikke er sådan noget du ikke kan tåle. Det problem kan du evt. prøve at løse
med at fugte høet med en vandforstøver -bare lidt - høet må jo ikke blive
muggent og dårligt. Og så lad evt andre rense bure m.m hvis det er muligt.
Men er det selve kaninen, ja så er det da meget trist.

M.v.h
LH
"Annemette Engell Hansen" <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42c10b4a727ad@nerdgirl.dk...

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 28-06-05 11:31

> Hansen skrev:
> Nu har jeg ikke så meget forstand på allergi, men undre mig lidt over at du
> kan tåle kattene og ikke kaninen?

Der er folk der er allergiske overfor kat, men ikke hund, folk der er
allergiske overfor hest, men ikke kat osv.
På "papiret" er jeg rent faktisk allergisk overfor kat, men har ingen
problemer med vores egne katte - der er dog nogle katte jeg reagerer
på... Min allergi overfor katte har fortaget sig meget i de sidste år og
nu er det altså kun nogle få katte jeg reagerer på!

> [...]
> muggent og dårligt. Og så lad evt andre rense bure m.m hvis det er muligt.
> Men er det selve kaninen, ja så er det da meget trist.

Jeg har også været allergisk overfor pollen og græs, men heller ikke det
er så slemt mere som det har været!
Hø har jeg aldrig reageret på - hverken da jeg som mindre havde kaniner,
marsvin, ørkenrotter og hamster, eller da jeg red...

Vi har skam "vendt og drejet" alle muligheder for at skulle undgå at gå
af med ham, da vi er meget glade for ham!
Vi har endda snakket om, at jeg måske bare skulle "vænne" mig til ham
som jeg har "vænnet mig til" kattene (ikke reagerer på dem mere), men
jeg er bange for, at "tricke" min allergi og at resultatet af det
bliver, at jeg hverken kan tåle kattene eller vores kanin og den risiko
er jeg - helt ærlig - ikke villig til at løbe!
Ved godt det ikke lyder så "pænt", men jeg vil hellere tage den sorg det
er nu, at komme af med kaninen end jeg om x antal tid vil risikere at
skulle af med både kattene og kaninen...

Muligheden med, at jeg ikke har "direkte kontakt" med ham har vi skam
også haft oppe, men dels vil jeg ikke byde ham, at han ikke har ret
meget menneskekontakt (kaniner er faktisk meget sociale dyr) og dels
forlader min kæreste os i 6 mdr. næste år, så der er ingen til at passe
ham i den tid!

Jeg vil hellere, at han skal have en ny familie hvor han får et super
dejligt kaninliv end han skal være her hos os og have et "middelmådigt
liv". Også selvom det absolut ikke er sjovt at skulle af med ham - så
gør jeg det for hans skyld!

> M.v.h
> LH

Håber at det var svar nok på dit spørgsmål :)

Med venlig hilsen

Fra : Lady

Dato : 28-06-05 13:33

"Annemette Engell Hansen" <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42c126f58a9be@nerdgirl.dk...
Klip

> [...]
> på... Min allergi overfor katte har fortaget sig meget i de sidste år og
> nu er det altså kun nogle få katte jeg reagerer på!

Min kæreste er hyperallergisk overfor almindelig huskat men kan godt tåle
vores maine coons.
Nu du skriver, at du kan tåle jeres egne som er skovkatte kunne man jo
forestille sig, at netop de to racer har en anden form for skæl, som jo
netop er det allergikere er overfølsom overfor.
Bare lige en tanke.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Jette Nielsen

Dato : 28-06-05 15:12

> Annemette Engell Hansen skrev:
> Hejsa alle sammen
>
> For kort tid siden blev vi de lykkelige ejere af en dejlig hvid wiener,
> men desværre har det vist sig, at jeg ikke kan tåle ham *tude*

Vi har lige haft samme problem.. måtte skille os af med vores 2 huskatte
gennem 4 år da min kærestes allergi langsomt men sikkert er blevet værre
siden vi fik dem.

Vi fandt et super hjem til dem og det betyder meget, for det hjælper at
vide de har det godt, når man bagefter går og savner dem. Dertil kommer
at min kæreste har fået det meget bedre og det glæder også midt i det
hele...Håber det hjælper lidt at vide du ikke er alene i den situation

Nu følger jeg mest med fra sidelinien her i gruppen... men så føler jeg
da lidt jeg stadig har katte-kontakt

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 28-06-05 16:41

Jette Nielsen wrote:

> [...]
> den situation
>

> Nu følger jeg mest med fra sidelinien her i gruppen... men så føler
> jeg da lidt jeg stadig har katte-kontakt

Øv det var trist Jette, at I alligevel kom af med kattene, men selvfølgelig
godt for din kæreste.

--
Hilsen Denise

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-06-05 22:43

On Tue, 28 Jun 2005 10:33:14 +0200, Annemette Engell Hansen
<therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
>www.norskeskovkatte.info/rommel.htm
>
>Håber at der er nogen der vil give ham et nyt og kærligt hjem

ham ser da meget sød ud, men må desværre ikke have kæledyr :(
Flemming Jacobsen