Udnyttelse af netværk
Fra : Michael Hansen

Dato : 28-06-05 07:29

Hej NG

Jeg har 2 bærbare, som begge har trådløs netkort 54Mbps og koblet op på en
trødløs router/AP.
Windows(XP) skriver også de kører den hastighed, 54 Mbps.

Hvis jeg så overfører en fil fra den ene til den anden og åbner Joblisten,
så under Netværk. Der kan jeg se at udnyttelsen af netværket kun ligger på
ca. 12,5 %, meget få gange op til 25 %. Det synes jeg godt nok ikke er
meget, altså 12,5% af 54 Mbps er 6,75 Mbps, kan man ikker "forlange" mere
eller gøre noget for at hæve hastigheden/udnyttelsen?