rensning af vinyl
Fra : Familien Nielsen

Dato : 28-06-05 00:03

Hej
er der nogen der kan give gode råd vedr. rensning af ældre lp plader, metode
og hvad der bruges
på forhånd tak

Fra : Kim Petersen

Dato : 28-06-05 08:56

"Familien Nielsen" <famniel@mail.dk> wrote in message
> er der nogen der kan give gode råd vedr. rensning af ældre lp plader,
metode
> og hvad der bruges

Den kan jeg da også lige kommentere

Den billige metode er beskrevet tidligere i nyhedsgrupper, forsøg evt.
www.google.dk, vælg grupper, og søg efter passende ord. Jeg fandt frem til
den her:
http://groups.google.dk/groups?q=news+lp+rensning&hl=da&lr=&selm=8jr6cp%24idi%241%40news.inet.tele.dk&rnum=1

Selv anvender jeg en Moth vaskemaskine, men den er ikke ligefrem billig.

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 28-06-05 12:29

Familien Nielsen <famniel@mail.dk> skrev:

>er der nogen der kan give gode råd
>vedr. rensning af ældre lp plader, metode
>og hvad der bruges

Jeg bruger blød køkkenrulle/toiletpapir vædet med
husholdningssprit og gnider forsigtigt rundt langs med rillerne.
Det fjerner al fedt og snavs, og sparer vandpjaskeriet.

/Håkon

Fra : Frede Hansen

Dato : 28-06-05 12:40

> Hej
> er der nogen der kan give gode råd vedr. rensning af ældre lp plader,
> metode og hvad der bruges
> på forhånd tak

Lunken opvaskevand og en meget blød opvaskebørste, vaskning med rillen.
Aftørring med blødt nyt frotté viskestykke med rillen (har nogle specielt
til dette formål).
Har gjordt det i mange år og endu har ingen af dem taget skade af den
metode.

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc