han graver/skraber som en sindssyg!
Fra : tjuhej

Dato : 27-06-05 19:59

Hejsa

Jeg har en dejlig hankat (kastreret) på 11 måneder. Hver gang han er færdig
med at spise - og indimellem mens han spiser - skraber han på gulvet foran
madskålen. Hvad er det udtryk for?

Jeg har haft kat/katte i ca. 10 år, og har oplevet det med tidligere katte,
men aldrig så meget som med ham her.

Jeg mener måske engang at have hørt det skulle være udtryk for at katten har
det godt eller noget i den stil, men kan ikke helt huske den forklaring, så
ville lige høre om der var nogen herinde der havde nogle bud/forklaringer,
inden jeg googler katte-adfærd.

Fra : Pernille Lundahl Sch~

Dato : 27-06-05 20:25

Velkommen i klubben

Nogle katte skraber for at "grave maden ned og gemme til senere", andre
skraber fordi de ikke kan lide det. Jeg har kun kendskab til den første
slags!

Jeg er indehaver af en super-skraber, der har lært sine killinger
hvordan man gør - med det resultat at en af dem formår at slæbe et
badehåndklæde fra lokalet ved siden af ind for at dække over madskålen,
hvis der ikke er spist op....

Givetvis er man så også nødt til at grave maden op igen, inden man
spiser

Det er næppe noget der behøver at bekymre dig adfærdsmæssigt, bortset
fra at du nok skal være lidt påpasselig med hvad der ligger rundt om
madskålen og dermed kan bruges til "nedgravningsmateriale"!

/Pernille
www.garion.dk

Fra : tjuhej

Dato : 27-06-05 20:38

"Pernille Lundahl Scharff" <pernille@brunholm-scharff.dk> skrev i en
meddelelse news:42c052a1$0$748$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> at du nok skal være lidt påpasselig med hvad der ligger rundt om madskålen
> og dermed kan bruges til "nedgravningsmateriale"!

Hehe.. mange tak!

Jeg er nu så ganske overbevist om det ikke er fordi ham her ikke kan lide
maden.. der er simpelthen ikke det han ikke spiser! men det kan forklare en
del, at han graver det ned og så graver det op igen...