Set intersection = Fællesmængden?
Fra : blumi

Dato : 27-06-05 19:54

Svarer Set intersection til fællesmængden på dansk?

Fra : Filip Larsen

Dato : 27-06-05 19:57

blumi skrev

> Svarer Set intersection til fællesmængden på dansk?

Ja.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 28-06-05 11:52

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> writes:

> blumi skrev

> Ja.

Desuden:

set union = foreningsmængde, complement set = komplementærmængde, set
difference = mængdedifferens, subset = delmængde, superset =
overmængde (omvendt delmængde), proper subset = ægte delmængde, proper
superset = ægte overmængde, disjoint sets = disjunkte mængder.

Vær desuden opmærksom på, at man i amerikanske tekster nogen gange
bruger delmængdesymbolerne lidt anderledes end vi er vant til: Det
"nedlagte U" (\subset i LaTeX), som vi bruger som ægte delmængde
bruges af og til som en vilkårlig delmængde (som vi skriver med et
nedlagt "U|", \subseteq i LaTeX). For at indikere en ægte delmængde,
sættes en skråstreg over den nederste streg i det nedlagte U.

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-06-05 12:18

Torben Ægidius Mogensen skrev:

> overmængde (omvendt delmængde), proper subset = ægte delmængde, proper
> superset = ægte overmængde

Hvad er en ægte overmængde? Er det en der har flere elementer end
dem der er i delmængden?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-06-05 14:28

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk>

> Hvad er en ægte overmængde? Er det en der har flere elementer end
> dem der er i delmængden?

Ja.

--
Henning Makholm "Jeg har tydeligt gjort opmærksom på, at man ved at
følge den vej kun bliver gennemsnitligt ca. 48 år gammel,