mysql - windows server
Fra : Morten Jacobsen

Dato : 27-06-05 18:47

Hej

Jeg prøver at installerer phpBB 2.0.1.5, men installationen vil ikke
gennemføres.Jeg kører på en windows server [mysql 4] og jeg skal desværre
bede mit host sted om at lave CHMOD, men dette burde være i orden på
config.php. Når jeg har udfyldt install blanketten og trykker install får
jeg følgende fejl:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user: '6packdk@SANDRA' (Using
password: YES) in d:\web\6pack.dk\docs\phpbb2\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in d:\web\6pack.dk\docs\phpbb2\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in d:\web\6pack.dk\docs\phpbb2\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre.

mvh
Morten Jacobsen

Fra : Geert Lund

Dato : 27-06-05 19:51

Morten Jacobsen wrote:

> Warning: mysql_connect(): Access denied for user: '6packdk@SANDRA' (Using
> password: YES) in d:\web\6pack.dk\docs\phpbb2\db\mysql4.php on line 48

Angive korrekt password, brugernavn eller hostnavn - evt. connecte til
localhost i stedet for servernavn hvis MySQL ligger på samme server som
dit webhotel.

--
//Geert

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 28-06-05 08:44

Geert Lund wrote:
Angive korrekt password, brugernavn eller hostnavn - evt. connecte til
localhost i stedet for servernavn hvis MySQL ligger på samme server som
dit webhotel.

Har prøvet med localhost men der får jeg samme fejlmeddelelse som når jeg
bruger mysql.6pack.dk for denne host kan da også bruges når jeg har fået
oplyst dette fra webhotellet?

mvh
morten

Fra : Geert Lund

Dato : 28-06-05 22:12

Morten Jacobsen wrote:

> Har prøvet med localhost men der får jeg samme fejlmeddelelse som når jeg
> bruger mysql.6pack.dk for denne host kan da også bruges når jeg har fået
> oplyst dette fra webhotellet?

Fra Pixelfiber.dks supportsider (som jeg i øvrigt ikke kunne tilgå fra
min Mozilla - men måtte bruge IE - yikes) - fandt jeg følgende under
Support - Databaser -> MySQL -> phpMyAdmin:

"Nedenfor finder De en vejledning til hvordan De opretter forbindelse
til databasen. I vejledningen er angivet diverse oplysninger som er
angivet på Deres teknikdokument."

Selve vejledningen kan jeg så ikke finde - men i hvertfald ser det ud
til du har fået et teknikdokument hvor dine login-oplysninger til
databasen skulle stå beskrevet.

Ellers vil jeg nok kontakte deres support i stedet, da det jo ikke er
nemt for os her i gruppen at hjælpe hvis du bruger forkert
brugernavn/adgangskode/host.

Geert Lund

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 04-07-05 12:37

mange tak.. jeg har fået de rigtige oplysninger som der skulle til for at få
forummet til at virke.

mvh
Morten (er lige kommet hjem fra ferie, derfor den lange svartid)