Vital-Animin, info ??
Fra : Kis & Paul

Dato : 02-06-01 21:40

Hej Gruppe.

Jeg gi'r - i perioder - Ciko Animin.
Det har en god og hurtig effekt på hende.
Desværre har jeg puttet mit i en dåse så varedeklaration er forsvundet...
Nu står jeg og mangler den...
Jeg har en hundeven i USA som lige har taget en særdeles mishandlet
Dalmetiner til sig.
Han trænger til al den ekstra pep-vitamin hjælp han kan få...(radmager og
udsultet til det yderste :( )
Kender nogen indholdet af Animin (gerne på Engelsk...)...eller kender et
tilsvarede pulver som bliver forhandlet i USA ?

Og så lige tilbage til min egen "baghave".
Ciko vejer ca. 25 kg.
Hvor meget Animin anbefales at gi' ?

Hilsner,

Kirsten van O

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 05:55

> Kender nogen indholdet af Animin (gerne på Engelsk...)...

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med indholdet, men jeg kan hjælpe dig med,
at sende et indlæg om animin jeg tidligere har haft skrevet til gruppen. Det
følger efter min underskrift...

> Og så lige tilbage til min egen "baghave".

Helst ikke! *G*

> Ciko vejer ca. 25 kg.
> Hvor meget Animin anbefales at gi' ?

Når du køber din Animin nede ved Gitte, så gir' hun en vejledning med med,
hvor meget hun skal ha'. Hunsker jeg ikke helt forkert fik Bimmer 1 måleske
ved hvert måltid, men igen, ring ned til Gitte og få sådan en seddel... Evt.
få Christina til at ta' en med til dig hvis du ikke lige skal der ned
foreløbig.

Rinnie

********
Indlæg om animin senest sendt til gruppen D.29.4.

Vital Animin / Top-Trace er et kosttilskud, som indeholder et koncentrat af
mere end 30 nye mineralstoffer. Disse sjældne mineraler kaldes spormineraler
og findes i fødekæden i så små mængder at de ofte er i underskud i foderet.

Vital Animin har en god all-round effekt, hvor specielt følgende kan
fremhæves:

*Sikrer en flot pels og afkorter fældningsperioden (Det er den her du skal
bide mærke i. Det styrker pelsen og har også været meget efektivt på min
Lab.'s pels, der var meget strid og fældende)

*Fremmer sund knoglevækst og udvikling af muskulaturen

*Modvirker problemer med ledvædske, ledbånd og svage poter

*Øger hundens modstandskraft overfor HD og gigt

*Øger den biologiske værdi af den samlede kostplan / foderblanding

HD og Avlsgodkendelse:
På landbohøjskolen er der undersøgt 32 Schäferhunde fra 6 kuld, som har fået
Vital Animin i foster og opvækstperioden og alle hunde var ved 1 års alderen
fri for HD i den grad, at de blev avlsgokendte i DKK.

************

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-06-01 11:24

"Kis & Paul" <oosterhout@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:vccS6.462$fw.203036794@news.mobilixnet.dk...
> Og så lige tilbage til min egen "baghave".
> Ciko vejer ca. 25 kg.
> Hvor meget Animin anbefales at gi' ?

Hvis du giver animin som kost tilskud anbefaler man 1 gram pr 5 kg. hund altså skal din have 5 gram, er det i forbindelse med HD, gigt osv ... altså behandling ... anbefales det at man i de 3 første måneder giver 2 gr. pr.5 kg hund ... altså til din hund 10 gr. ... selv kører min 6 år gamle tæve stadig med den store dosis og har gjort det siden midten af februar ... ´mens den anden hund kun får 1 gr pr 5 kg. hund .... hun får det nemlig udelukkende som kosttilskud ....
Ønsket om en god pinse hils fra Ami

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 12:06

Hej Ami.

Den hun der er tale om, er en 9 år gammel flatter, Bimmer's bedste
veninde! der faktisk er rørig nok og heldigvis aldrig har fejlet de store
ting, heller ikke gigt. Dog mener jeg, hendes alder taget i betragtning, at
det ville være godt at starte ud med dobb. dosis i 1 mdr. og der efter køre
med 1½ dosis resten af tiden.

"Kis & Paul" er i øvrigt min mor og far, som jeg har tvunget ind på
usenet!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-06-01 21:54

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:CYoS6.516$IA4.219507825@news.mobilixnet.dk...
Dog mener jeg, hendes alder taget i betragtning, at
> det ville være godt at starte ud med dobb. dosis i 1 mdr.

<> Ja det vil i al fald aldrig skade at give dobbelt dosis ... det gjorde jeg da også ved Wupper den første måned .... og Sandra den halvgamle tøs får stadig dobbelt dosis ...
Måske hellere dobbelt dosis i 2-3 mdr. og så trappe ned til alm. dosis ... men det er bare det jeg ville gøre ... derfor er det jo ikke sikkert det er rigtigt ...

> "Kis & Paul" er i øvrigt min mor og far, som jeg har tvunget ind på
> usenet!

<> ja det anede mig .... men fint du fik dem overtalt .. .... hils dem og byd dem velkommen fra mig ...
pinsehilsfra Ami ... har du forresten fået det der månedsbrev fra mig ??????