Batteri i campingvognen
Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 26-06-05 16:39

Hejsa

Er den lykkelige ejer af en ny home car campinvogn.
Vil godt have batteri i den, så toilet, vand og lys kan benyttes uden at
jeg har 220 volt i nærheden

Har surfet lidt rundt og set forskellige antydniger af at der skal være et
relæ involveret, men også at jeg nok ikke skal putte batteriet på der hvor
udgangen er fra trafoen.
Men et rigtigt diagram ville være lykken!

Jeg har også set at multicon WeSt, som er det stik jeg har på
campingvognen, ikke er godkendt til synsfri sammenkobling. Men vognen har
lige været synet, da den skulle vejes ned. Og blev godkendt!
Er der nået jeg har misforstået?

/Kaj

Fra : Gamle

Dato : 26-06-05 20:08

"Kaj Mikkelsen" <kmi@vgdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgangen er fra trafoen.
> Men et rigtigt diagram ville være lykken!

Hej.

Svjv skal du helt holde fingrene fra selv at installere 12 V. Det skal der
aut. folk til.
Et løst batteri og løse ledninger til f.eks. mobiltlf, en ekstra bordlampe
må du godt lave.
Men her laver du indgreb i campingvognens installation.

Mvh.
Torben

Mvh.
Torben

Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 28-06-05 18:32

> [...]
> bordlampe må du godt lave.
> Men her laver du indgreb i campingvognens installation.

OK, det vil jeg så gøre.

/Kaj