klip af kløer hos dyrelægen
Fra : Nana

Dato : 26-06-05 01:38

Hey hey gruppe...

Nogen der ved hvad det koster at få klippet hundens kløer hos dyrelægen?
Min hund Peanut hader det nemlig som pesten, og han er sygt svær at holde.
Jeg har det nemlig heller ikke godt med at være den der gør ham bange og
utryg, hvilket han tydeligt bliver af det kloklipning.
Jeg har prøvet at vænne ham til at få klippet dem, ved at nusse ham på
poterne, tage fat i kløerne osv. Han finder sig også fint i det, lige indtil
det involverer en neglesaks.

Mvh. Nana

Fra : Anette

Dato : 26-06-05 02:32

Nana wrote:
> Jeg har prøvet at vænne ham til at få klippet dem, ved at nusse ham på
> poterne, tage fat i kløerne osv. Han finder sig også fint i det, lige
> indtil det involverer en neglesaks.

Hej Nana

Jeg kender ikke prisen hos dyrlægen - men bare et tip. Philana synes i
hvertfald heller ikke det er skægt at få klippet kløer, men vi har fundet en
fidus der virker med hende, nemlig at bruge en almindelig negleklipper i
stedet for neglesaks eller klosaks. Altså såen en her
http://www.thynetstore.dk/da/dept_141.html

Vi starter "proceduren" med en god kæletur, hun ligger på mine ben/mave med
alle fire stænger i vejret, nusser mave og ben og ender i at nusse tæer -
frem med klipperen, holde fast om tåen et øjeblik mens der tages bestik af
hvor langt ned der kan klippes - klip - og hun ser fornærmet på mig.
Så holder vi en pause og nusser videre, indtil humøret kan klare en klo
mere.
Det tager et par dage at komme igennem alle fire poter - men det lykkes uden
hun blliver sur - og det går nemmere og hurtigere for hver gang

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bornholmersafira

Dato : 26-06-05 23:52

"Nana" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at vænne ham til at få klippet dem, ved at nusse ham på
> poterne, tage fat i kløerne osv. Han finder sig også fint i det, lige

Hej Nana

Du kan prøve at ringe til en hundefrisør, der koster det omkring 50kr

Mvh Charlotte

Fra : Snowman

Dato : 27-06-05 12:11

Det koster en konsultation