2 computere og en router
Fra : Rasmus

Dato : 02-06-01 21:17

Hej i gruppen

Vi har to computere som vi gærne ville have på nettet.

jeg har haft det sådan at jeg havde to netkort i den ene maskine, så den
skulle være tændt hele tiden.
men det er ikke så smart da den står i et soveværelse.

Er det en hub jeg skal bruge, for at få de to computere på nettet uafhængig
af hinanden?

Mvh Rasmus

Fra : Poul Christoffersen

Dato : 03-06-01 10:47

Hej Rasmus

Du skrev noget i retningen af:
> [...]
soveværelse.
> Er det en hub jeg skal bruge, for at få de to computere på nettet

Ja!
(se vedhæftede fil)

Du skal have fat en HUB med 4 porte ( ret billige =299 kr) og en router til
selve internetforbindelsen
De to PC'er forbindes til HUBBEN med to ikke snoede kabler (UTP)

Følgende passer til TeleDanmarks ADSL installation:

Router, ADSL-modem og splitter ordner Tele Danmark
Derimod ornder de ikke ikke sammenkoblingen med HUBBEN.
Poienten er at selve Internetforbindelsen (fra routeren) tilsluttes en af de
frie porte,
som om det blot var en computer mere.

Der findes et spicielt UPLINK stik på Hubben, som er til "krydsede-kabler"
(det skal du ikke bruge)
PAS PÅ der er en fejl i den medfølgende manual (ring til support og hør
nærmere!)
Du skal ikke bruge det gule kabel men det grå!

Håber du blev klogere

Venlig hilsen Poul

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 03-06-01 12:04

"Poul Christoffersen" <poulk@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmere!)
> Du skal ikke bruge det gule kabel men det grå!

Jeg bruger altså UPLINK-porten på min hub til at forbinde routeren til
netværket (3 PC'er). Giver dit forslag nogen fordele ?

MVH Simon

Fra : Poul Christoffersen

Dato : 03-06-01 12:20

Hej Simon

"Simon Walther-Larsen" <walther@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger altså UPLINK-porten på min hub til at forbinde routeren til
> netværket (3 PC'er). Giver dit forslag nogen fordele ?

Næh.. ikke ud over at det virkede med det samme.

Mvh Poul

Fra : Christen Fihl

Dato : 03-06-01 12:31

> [...]
hør
> nærmere!)
> Du skal ikke bruge det gule kabel men det grå!

Fejl eller ej,
Det letteste er blot at prøve, og så se om der kommer lys i lampen ud
for stikket.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-06-01 13:04

"Poul Christoffersen" <poulk@c.dk> wrote:

>Ja!

Du må besidde clairvoyante evner. Rasmus har intet skrevet om, hvordan
han er koblet op til Internettet[1], og det er absolut ikke alle
opkoblinger, hvor man bare kan dele forbindelsen med en hub.

[1]: Jeg kan se i headerne, at Rasmus skriver fra en ADSL-forbindelse
hos CC, men det er jo ikke sikkert, det er hans egen, og jeg er heller
ikke sikker på, at en 1-Meg CC-forbindelse (som svjv ikke kan deles
med hub) ikke ville præsentere sig på samme måde.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Rasmus

Dato : 04-06-01 02:50

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
> ikke sikker på, at en 1-Meg CC-forbindelse (som svjv ikke kan deles
> med hub) ikke ville præsentere sig på samme måde.

Jo det er rigtig nok at jeg har CC (384 / 128)

med en Cisco 677 router

Ved nogen om det kan lade sig gøre på den måde Poul beskriver?

Mvh Rasmus

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 04-06-01 14:39

"Rasmus" <razer@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det er rigtig nok at jeg har CC (384 / 128)
>
> med en Cisco 677 router
>
> Ved nogen om det kan lade sig gøre på den måde Poul beskriver?
>
> Mvh Rasmus

Det kan sagtens lade sig gøre. Har selv CC med 2Mb/512kb med Cisco 677.

Fra : Rasmus

Dato : 04-06-01 19:11

"Simon Walther-Larsen" <walther@larsen.dk> wrote in message

> "Rasmus" <razer@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan sagtens lade sig gøre. Har selv CC med 2Mb/512kb med Cisco 677.

Det lyder godt.

er det så lige meget hvilken en hub jeg køber?2

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 04-06-01 23:09

> Det lyder godt.
>
> er det så lige meget hvilken en hub jeg køber?2

Jeg har både en hub til 240,- og en switch til 1200,-.

Forskellen på dem, mærker jeg først, når jeg laver større overførsler
PC'erne imellem.

Postet af den uofficielle østhimmerlandske mester i bortforklaringer.

AaB - U'll always be my no.1
walther@larsen.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 06-06-01 23:54

It seems Allan Olesen wrote:
> [...]
>ikke sikker på, at en 1-Meg CC-forbindelse (som svjv ikke kan deles
>med hub) ikke ville præsentere sig på samme måde.

Det ville den ikke; 1Meg-kundernes PTR records hedder
*.dsl.cybercity.dk, mens ADSL-kunderne bor i *.adsl.cybercity.dk.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Poul Christoffersen

Dato : 03-06-01 11:07

Hej igen Rasmus

......... OK, så har jeg lige lært at man
ikke kan vedhæfte filer i denne konferenc

Sorry

Mvh Poul

Fra : Rea721

Dato : 03-06-01 13:58

"Poul Christoffersen" <poulk@c.dk> skrev

> ........ OK, så har jeg lige lært at man
> ikke kan vedhæfte filer i denne konferenc

Jeps, det bliver heldigvis filtreret fra

> Sorry

Ingen grund til det, du har bare lært det på den nemme måde

(Hint: Den hårde er at blive skældt huden fuld af andre brugerer af gruppen)

Der er et par gode råd vedr Usenet (nyhedsgrupper / opførsel / osv ) på:
http://www.usenet.dk

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.