Ny hund - Engelsk Bulldog
Fra : Name

Dato : 25-06-05 22:08

Da vores dejlige boxer "Athos" døde sagde vi at nu skulle vi holde en pause
fra hunde...meen det er ligsom noget der mangler hjemme hos os. Vi mangler
lydene i huset..vi mangler hans kærlige væsen...vores børn (6og2år) mangler
ham. Vi er alle enig om at vi gerne vil prøve en ny race. Jeg tror det
bliver en engelsk bulldog..er det nogen der kender til hvor vi kan komme i
kontakt med nogen der sælger disse dejlige hunde...

tak for hjelpen
Lill

Fra : fam. Ager

Dato : 26-06-05 08:45

"Name" <mailadress@mailadress.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tror det bliver en engelsk bulldog..er det nogen der kender til hvor
> vi kan komme i kontakt med nogen der sælger disse dejlige hunde...

hej!

det sagde jeg også, da vi skulle have ny, efter 2 boxere..enten en engelsk
eller en fransk... men det blev nu alligevel en boxer..GGGG, en gang-
altid.. og faktisk er det blevet til 2, det dumpede en tæve ind i sidste
uge...
der hvor jeg træner, er der en eng. bulldog, og han er da pragtfuld og sjov.
men også meget stædig og egenrådig, larmende i vejrtrækningen, og besværet i
sin fysik, og bumstærk!. så i forhold til boxeren, er der stor forskel. Jeg
havde nok ikke kunnet forene mig med den, nu hvor jeg har set den igennem 6
mdr. og slet ikke når man er vandt til boxerens lethed og væsen.
jeg synes personligt at de er for ekstreme i kroppen, den alt for korte
næse, hæmmer dem.

men hvis i mener det seriøst, så synes jeg da, at i skulle tage kontakt til
dkk, og forhør dem om opdrættere, der er vist ikke så mange, evt. kunne i
undersøge muligheden i sverige?.
men det er helt klart en race man skal se sig for, når man skal købe. der er
en række sygdomme der er relateret til dem, og især vejrtrækningen. så vær
omhyggelig med udvælgelse af opdrætteren, og lad være med at fald for en
polsk/tjekkisk import.

mvh. marie

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-06-05 13:55

og faktisk er det blevet til 2, det dumpede en tæve ind i sidste uge...

Tillykke med den lille ny? Hvad er det for en så? En voksen eller hvalp?
Skulle du ikke også have en kat endnu?

Heidi

Fra : fam. Ager

Dato : 26-06-05 15:49

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> og faktisk er det blevet til 2, det dumpede en tæve ind i sidste uge...
>
> Tillykke med den lille ny? Hvad er det for en så? En voksen eller hvalp?
> [...]
en 1 års tæve, også boxer.
jo, jeg skulle have hentet katten d. 8.6 i århus, men ejeren brændte os af.
-marie

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-06-05 16:14

> [...]
> en 1 års tæve, også boxer.
> jo, jeg skulle have hentet katten d. 8.6 i århus, men ejeren brændte os

Årh det er fint... Nogle folk er sgu for dumme!
Hvor er din pige fra? Så skal du måske til at have Kennel???

Heidi

Fra : fam. Ager

Dato : 26-06-05 20:37

> Årh det er fint... Nogle folk er sgu for dumme!
> Hvor er din pige fra? Så skal du måske til at have Kennel???
>
> Heidi

nej det skal jeg ikke, hun skal steriliseres, hun skal ikke have hvalpe.
-marie