MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP Ghost Klon disk kan ikke boote :-/
Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-06-05 18:44

Hej,

Jeg har klonet en XP partition fra en disk til en anden med Ghost 2003
Den nye HD kan ikke boote, er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-06-05 22:11

Petersen_Michael skrev

> Jeg har klonet en XP partition fra en disk til en anden med Ghost 2003
> Den nye HD kan ikke boote, er der nogen der har et bud på hvad der er
> galt?

Sikker på partitionen er markeret som "aktiv/boot" ?
Du kan prøve fra rescue konsollen på din cd med et fixboot

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Edmund

Dato : 26-06-05 03:22

Sune Storgaard wrote:
> Petersen_Michael skrev

> Sikker på partitionen er markeret som "aktiv/boot" ?
> Du kan prøve fra rescue konsollen på din cd med et fixboot

fixboot gør ikke disken aktiv

--
Mvh Edmund

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-06-05 12:30

In news:42bdca3f$0$18639$14726298@news.sunsite.dk,
Sune Storgaard <nospam@strueradsl.dk> typed:

> Sikker på partitionen er markeret som "aktiv/boot" ?

I windows diskmanager, har jeg mens disken var tilsluttet som sekundær disk
markeret partitionen som aktiv.
Jeg kan ikke se hvor jegf kan vælge "boot"?

Jeg får en fejl når jeg forsøger at boote denne HD

fejlen er at NTLDR mangler..

Ude på webben fandt jeg et tool "fixntldr" med det tool bliver jeg
informeret om at HAL.dll mangler eller er korumperet.
Jeg har efterfølgende kopieret HAL.dll fra den originale partition, til den
klonede, det hjalp intet :-/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-06-05 14:06

Petersen_Michael skrev

> [...]
> informeret om at HAL.dll mangler eller er korumperet.
> Jeg har efterfølgende kopieret HAL.dll fra den originale partition,

Ok så forsøger den jo rent faktisk at boote, at det så hurtigt går galt er
en lidt anden situation. Jeg læste det som at den end ikke forsøgte.

Inden du bruger flere dage på fuske rundt med det, så overvej at lave en
repair-installation fra cd'en.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-06-05 14:30

In news:42beaa1f$0$18639$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> forsøgte.
>
> Inden du bruger flere dage på fuske rundt med det, så overvej at lave

fra XP CDen?
Hvis jeg trykker R, spørger den efter nogle disketter ?!? og det er ikke de
6 XP start disketter, men jeg har ikke andre semi relevante disketter..

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-06-05 15:57

Petersen_Michael skrev

> fra XP CDen?
> Hvis jeg trykker R, spørger den efter nogle disketter ?!? og det er
> ikke de 6 XP start disketter, men jeg har ikke andre semi relevante
> disketter..

Nej, du skal IKKE trykke R under installationen (selvom det lyder mest
logisk), fortsæt med at installere, og på et tidspunkt vil den sige at der
allerede er en installation og give dig mulighed for at reparere denne.
Hvis den begynder at snakke om multiboot og du vil miste dokumenter mm. så
er der noget galt. Dette kan ske hvis installationen af en eller anden grund
ikke kan genkende den gamle, men godt se der ligger et eller andet.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-06-05 16:55

In news:42bec3f3$0$18637$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> miste dokumenter mm. så er der noget galt. Dette kan ske hvis
> installationen af en eller anden grund ikke kan genkende den gamle,

Ok, jeg prøvede, startede op med de 6 disketter efterfulgt af XP CDen, uden
at trykke R :c) Efterfølgende spørger den til hvor jeg vil installerer, jeg
vælger 4. partition (hvor XP allerede ligger) Men nu opdager jeg at
partitionsbogstavet og partitionsnummeret ikke længere følges ad som
tidligere.. 4.partition er tildelt bogstavet C, tidligere var det F.
(På den gamle HD, var C = Win98, D og E = andre ting og F = WinXP)

Jeg formodder det har afgørende betydning for boot mulighedden?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-06-05 18:20

In news:42beaa1f$0$18639$14726298@news.sunsite.dk,
Sune Storgaard <nospam@strueradsl.dk> typed:

> Inden du bruger flere dage på fuske rundt med det, så overvej at lave
> en repair-installation fra cd'en.

Nej, inden jeg bruger flere dage på det, så bruger jeg Ghost fra rå Dos, og
så spiller klaveret
Houston We have a winner

Tak for deltagelsen